Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود اظهار داشت: اگر خواص امت یعنی ثروتمندان، صاحبان قدرت و سایر گروه‌های مرجع که خداوند به آنها ویژگی‌هایی اعطا کرده در جهت حمایت از جامعه اسلامی باشند در این صورت می‌توان به ریشه کنی فقر و از میان برداشتن مشکلات امیدوار بود اما در نقطه مقابل اگر این دسته از اشخاص خودشان به کانون ثروت و قدرت تبدیل شوند و فقط به فکر افزایش ثروت و قدرت خودشان باشند مانعی بر سر راه اقتدار امت اسلام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه قم افزود: قرآن کریم از اینگونه اشخاص با عنوان ملأ یاد کرده است و این واژه در لغت به معنای افراد صاحب نفوذ است که مردم به دلیل موقعیت اجتماعی از آنان تأثیر می‌پذیرند و در تصمیم‌گیری‌های خود از آنها پیروی می‌کنند.

حاج ابوالقاسم بیان داشت: کسانی که در جامعه صاحب قدرت یا ثروت و دارای نفوذ هستند اگر اینها در مسیر الهی قرار بگیرند می‌توانند مایه اقتدارجامعه باشد اما اگر در نقطه مقابل قرار بگیرند به عاملی برای تضعیف قدرت جامعه تبدیل می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در طول تاریخ نمونه‌های منفی فراوانی از ملأ مشاهده می‌شود یکی از آنها عبید الله بن عباس است که در سپاه امام حسن (ع) بود و وقتی به سمت سپاه معاویه حرکت کرد حدود ۸ هزار نفر را با خود همراه ساخت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: سران برخی از خوارج در مقابل امیرالمومنین علیه السلام ایستادند و ۱۲ هزار نفر را در مقابل حضرت قرار دادند و حر نیز که سرانجام در رکاب امام حسین علیه السلام شهید شد وقتی در برابر حضرت ایستاد همین امر موجب شد تا اقوام و قبیله وی از یاری اباعبدالله پرهیز کنند.

وی گفت: در تاریخ کسانی که سرشناس بودند و توانستند مایه اقتدار جبهه اسلام شوند نیز بسیار سراغ داریم که حضرت عبدالمطلب و حضرت ابوطالب از جمله شخصیت‌های برجسته ای بودند که با حمایت ویژه از رسول گرامی اسلام موجب شدند تا گروه‌های بسیاری از مردم به سمت اسلام هدایت شوند.

نخبگان می‌توانند در اصلاح یا فساد جامعه تأثیرگذار باشند

حاج ابوالقاسم ادامه داد: نخبگان می‌توانند در اصلاح یا فساد جامعه تأثیرگذار باشند و عامل قدرتمند و یا در نقطه مقابل؛ عامل تضعیف اسلام و جامعه باشند که دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه و نیز هنرمندان و ورزشکاران در کنار ثروتمندان همه از همین قبیل اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نخبگان در جامعه رسالت سنگینی بر عهده دارند بیان داشت: نخبگان باید بدانند گمراهی و ضلالت بسیاری از مردم به پای آنها نوشته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اشخاص معروف و چهره‌های سرشناس باید بدانند موضع‌گیری‌های آن‌ها یک موضع گیری شخصی نیست و آنان می‌توانند در جامعه تأثیرات بسزایی داشته باشند و اگر نخبگان درست حرکت کنند هدایت عده زیادی به پای آنها نوشته می‌شود و آنها می‌توانند.

کد خبر 5464819

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی آمار کرونا مشهد خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان گرد و خاک موضع گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پسر شاه مخلوع دریافته که سران همان حکومتی که وی سال قبل به دستبوسی‌شان در اورشلیم رفت امکان مقابله نظامی با جمهوری‌اسلامی را ندارند، سعی می‌کند خود را چهره‌ای میهن‌دوست و دارای عرق ملی جلوه دهد!

به گزارش مشرق، رضا پهلوی فی‌نفسه بی‌اعتبارتر از آن است که شایسته نقد باشد. نقدشونده باید واجد حداقل شرایط و ویژگی‌هایی برای سرازیرشدن انتقادات به‌سوی خود باشد که فرزند شاه مخلوع دارای این شرایط نیست. او فرد بی‌پرنسیبی است که به‌دلیل تنزل امر سیاسی و ابتذال دامن‌گیر و همه‌جانبه، خود را در موقعیت اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی تعریف کرده و با حمایت رسانه‌های فارسی‌زبان برون‌مرزی، توهم جمعی را در میان عده قلیلی پدیدار کرده‌اند؛ به‌خصوص در بیرون مرزها و میان ایرانیان خارج از کشور که سال‌هاست روزشمار فروپاشی جمهوری‌اسلامی را برپا کرده‌اند و پس از برجسته‌شدن گفتمان براندازی این توهم عمیق‌تر شده است.

با این همه ، ضمن علم به این مسئله و آگاهی از بی‌وزنی رضا پهلوی، باید مواضع خطرناک و دوگانه او را نمایان کرد تا پرده از بی‌وطنی اپوزیسیونی برداشته شود که برخلاف ژست‌های خود، نه عرقی به وطن دارند و نه اندک شرافتی. او ایران ما را ویرانه و نابود می‌خواهد تا شاید اربابان غربی‌اش مجالی برای جلوس بر صندلی قدرت به شازده دهند اما بر خلاف رضا پهلوی و دیگر چهره‌هایی که این روزها برچسب اپوزیسیون را به سینه چسبانده‌اند، غربی‌ها از ذکاوت بیشتری برخوردارند. پهلوی و دیگر نفرات آلت‌دست و ابزاری برای یارکشی از افکارعمومی ایران و تسهیل پروژه براندازی هستند و هیچ‌گاه غرب آنان را دارای جایگاهی برای به‌دست‌گرفتن کرسی قدرت نپنداشته‌ و بر اساس مقتضیات زمانه و شرایط، احتمال قریب به یقین و پس از عدول غربی‌ها از به‌پیش‌بردن پروژه براندازی، آنان را همچون دستمال استفاده‌شده‌ای به خاکروبه می‌اندازند.

موضوع این جستار، موضعی است که رضا پهلوی اخیراً در مصاحبه با یک رسانه هندی پس از نزاع مستقیم ایران و اسرائیل و پاسخ جمهوری‌اسلامی به رژیم‌صهیونیستی، اتخاذ کرده. وی در این مصاحبه مدعی است که خط قرمز او حمله به خاک ایران بوده و همیشه با هر گونه تقابل نظامی مخالفت ورزیده است. اما بد نیست که نگاهی به اظهارات او در چند ماه قبل داشته باشیم تا ابعاد جدیدی از هزاررنگی وی نمایان گردد. چند ماه قبل و در میانه بحبوحه جنایات اسرائیل در غره بود که شازده در گفت‌وگو با رسانه ضد ایرانی «ایندیپندنت» از اربابان غربی خود به‌جای مقابله با حماس و مقاومت اسلامی در منطقه، درخواست حمله به ایران و به‌قول خود قطع سر اختابوس را داشت اما مواجهه با واقعیت و دیدن قدرت ایران برای مقابله با کارفرمایان عبری و غربی رضا پهلوی، موجب چرخش عجیب این شازده متوهم شده و حالا وی مدعی مخالفت با حمله نظامی به خاک ایران است!

پسر شاه مخلوع دریافته که برخلاف آنچه که پیش از این می‌پنداشت، سران همان حکومتی که وی سال قبل به دستبوسی‌شان در اورشلیم رفت و حتی دیگر کشورهای غربی، امکان مقابله نظامی با جمهوری‌اسلامی را ندارند و به‌همین دلیل با ۱۸۰ درجه تغییر موضع، از عقیده قبلی‌اش مبنی بر رویارویی نظامی عدول کرده و سعی می‌کند خود را چهره‌ای میهن‌دوست و دارای عرق ملی جلوه دهد! اما این‌گونه اظهارات تنها عیان‌کننده رسوایی اپوزیسیونی است که در بدنامی و خیانت بر تارک تاریخ ایران می‌درخشند! جمهوری‌اسلامی در طول حیات خود با خیل عظیمی از اپوزیسیونی مواجه بوده که هر چند در مخالفت با اصل نظام از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند اما در میان آن‌ها کمتر افرادی وجود داشته که حاضر بودند به هر قیمتی ولو به توبره‌کشیده‌شدن خاک ایران و حمله نظامی به کشور، نظام سیاسی ساقط شود. ظاهرا دورانی که سیاسیون و اپوزیسیونی چون «ابوالحسن بنی‌صدر» و «داریوش همایون» با وجود قاطعیت در تقابل سیاسی با جمهوری‌اسلامی، به هر شکلی با دخالت خارجی و یا تهاجم به خاک ایران مخالفت می ورزیدند دیگر گذشته است . عصر کنونی، دوره مانور اپوزیسیون بی‌وطن و بوقلمون صفتی است که علاوه بر مزدوری برای قدرت‌های غربی، نه تعلقی به خاک کشور داشته و نه وزن و جایگاه برای سیاست‌ورزی و این قسم مواضع سند واضحی برای وطن‌فروشی آنان است.

منبع: الف

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • اولین گام سقوط روشنفکری
  • چهره خندان بازیکنان رئال مادرید هنگام ترک زمین پس از برد مقابل بارسلونا / فیلم