Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@12:53:42 GMT

ممنوعیت بارگذاری جدید برای زاینده رود بدون تأمین منابع

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۸۸۵

ممنوعیت بارگذاری جدید برای زاینده رود بدون تأمین منابع

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون و شفافیت باید رعایت و مشخص شود هر یک از مصارف زاینده‌رود در سال ۱۴۰۰، نسبت به مشکل کم‌آبی تا چه اندازه تأمین شده است.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح انتقال آب بن_ بروجن اظهار کرد: بر اساس قانون تا زمانی که منابع زاینده‌رود تأمین نشده نباید بارگذاری جدیدی انجام شود از این رو باید اقدامات طبق قانون پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون و شفافیت باید رعایت و مشخص شود هر یک از مصارف زاینده‌رود در سال ۱۴۰۰، نسبت به مشکل کم‌آبی تا چه اندازه تأمین شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع و مصارف باید مشخص شود، تصریح می‌کند: رعایت عدالت و انصاف ضروری است و باید بدانیم کم‌آبی برای همه استان‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات عجولانه سرمایه اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟ خاطر نشان می‌کند: مسئله آب به صورت تخصصی باید رفع شود و وزارت نیرو این مسائل را بر اساس معیارهای قانونی پیش ببرد؛ نباید این مسائل بین مردم و نمایندگان مجلس کشمکش و درگیری ایجاد کند.

بانکی‌پور با بیان اینکه نمایندگان اصفهان پای توقف طرح بن_ بروجن ایستاده‌اند، اظهار می‌کند: با اینکه این مسئله در ذهن مردم رسوخ و درگیری بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد کند، مخالف هستم.

وی اضافه می‌کند: رعایت سه اصل قانونمندی، شفافیت و عدالت باید مورد توجه همه نمایندگان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان قرار بگیرد و از چانه‌زنی و سهم‌خواهی خودداری کنند.

کد خبر 567839

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود رودخانه زاینده رود طرح بن بروجن طرح انتقال آب بن بروجن پروژه بن بروجن بن بروجن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تصویب قانون ارسال کمک‌های جدید واشنگتن به تل‌آویو از سوی مجلس نمایندگان آمریکا واکنش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در پی داشت.

بر این اساس جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصویب طرح قانون کمک به رژیم جنایتکار صهیونیستی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام مشارکت رسمی آمریکا در نسل‌کشی ملت ما در غزه از سوی رژیم اشغالگر را به اثبات می‌رساند.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: دولت و شخصِ رییس جمهور آمریکا مسوولیت جنایت‌های جنگی مرتکب‌شده از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی را به دوش می‌کشند.

گفتنی است قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با وجود اختلاف در تامین منابع کمک مالی، با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی برای کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان رای گیری گسترده دو حزبی ارایه کردند.

همچنین روز گذشته شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۶ رای موافق و ۵۸ رای مخالف به لایحه حمایت مالی از رژیم صهیونیستی به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رای داده است.

کد خبر 6084712

دیگر خبرها

  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • رای مجلس به اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • ممنوعیت و مجازات
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب لایحه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
  • ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود