Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@09:07:26 GMT

تابستان امسال هیچ مدرسه ای در قم تعطیل نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۹۰۵

تابستان امسال هیچ مدرسه ای در قم تعطیل نخواهد بود

ایسنا/قم نایب رئیس کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش از فعال بودن مدارس در ایام تابستان با همکاری حوزه علمیه خبر داد.

 علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در نشست مشترک نمایندگان حوزه‌ علمیه در ۱۱حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه ستاد همکاری‌ها برگزار شد، اظهارکرد: امروز در موقعیت میدان عمل قرار داریم که باید به بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌هایی که بر زمین مانده است جامع عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیته همکاری‌های استان قم افزود: امسال فراخوانی را از مراکز و مؤسسات حوزوی داریم که در عرصه های فرهنگی، تبلیغی، ترویجی، تربیتی، تهذیبی چه کمکی می توانند به آموزش و پرورش استان داشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش استان قم"در تابستان هیچ مدرسه ای تعطیل نخواهد بود" است، ادامه داد: از همین فرصت استفاده کرده و از مجموعه های متعدد حوزوی تقاضا داریم با ظرفیت های متعددی که دارند پای کار باشند تا نسبت به توانمند سازی دانش آموزان و حتی کادر مدارس برنامه جامع و متقنی را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا کنیم.

معاون سابق پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری‌ها با اشاره به نقش مهم و کلیدی نمایندگان حوزه علمیه در ۱۱ حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سه وظیفه مهم در راستای رسالتی که دارید برای نمایندگان این عرصه وجود دارد که عبارتند از؛ عرصه مواد درسی، تولید محتوا در ۱۱ حوزه یادگیری، ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی به سازمان پژوهش که در این دوره با قوت و شتاب بیشتری شکل خواهد گرفت، فعالیت در عرصه مدارس که با توجه به شعاری که امید داریم به شعور تبدیل گردد، نیازمند حضور فعال مجموعه های حوزوی در تابستان مدارس هستیم و در نهایت حضور مؤثر حوزه‌علمیه خواهران در بحث مدارس پیش دبستانی است که مجموعه حوزه‌های علمیه می توانند با در اختیار قرار دادن فضا و امکانات از سوی آموزش و پرورش استان، این شرایط را در زمانی که هر دو مجموعه در تعطیلات عادی به سر می برند، شکل بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: حضور مجموعه های حوزوی در خصوص مسائل مربوط به «آشنایی با مهدویت»، «تعلیم و تربیت کودک»، «روانشناسی کودک و نوجوان»، «فعالیت های اردویی وجهادی»، «تهذیب و تربیت»، «احکام و معارف اسلامی»، «سبک زندگی اسلامی» موضوعاتی است که می‌تواند تابستان پرباری را برای دانش آموزان، خانواده ها و خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان رقم بزند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه قم آموزش و پرورش استان همکاری ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: رویداد گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور مدیران و دبیران آموزش و پرورش فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد.


مهدی عابدینی افزود: در این رویداد ارائه تجربیات موفق در زمینه‌های مختلف تحولی در مردمی سازی اموزش، تحولات و مشارکت مردمی بر پایه مدرسه، تولید محتویات درسی و آموزشی و پیشرفت مهارتی دانش اموزان ارائه می‌شود.

همچنین در این رویداد دو دوره آموزشی با نام رسالت اجتماعی معلم، ماموریت مدرسه هم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان