Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا کوروش مودت که ۲ سال پیش در سمت مدیرکلی آموزش و پرورش خوزستان منصوب شد اخیرا در نامه ای به آموزش وپرورش ناحیه یک اهواز اعلام موافقت خود را با تاسیس مدرسه غیر انتفاعی خودش را اعلام کرده وخواستار فراهم کردن مقدمات کار برای تاسیس آن شده است.
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان روز چهارشنبه  در این خصوص جوابیه ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از این جوابیه آمده است "ساز و کار قانونی راه اندازی مدرسه غیرانتفاعی به گونه ای است که هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با طی روند قانونی آن مدرسه تاسیس ‌کند و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند سایر افراد اقدام به درخواست اولیه جهت راه اندازی مدرسه نموده است که پس از طرح در شورای نظارت متشکل از نماینده مجلس، معاون آموزشی، امور حقوقی، مسئول امور مشارکت‌ها، دو نفر از مؤسسین، دو نفر از نمایندگان مؤسسین، و... اقدامات بعدی برای راه اندازی این مدرسه صورت می گیرد.
در ادامه تصریح شده است "مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان رئیس شورای نظارت استان است و هر درخواست تاسیس مدرسه ای در سطح استان می بایست با امضای شخص مدیرکل تایید و ابلاغ شود."
در بخش دیگری از این جوابیه آمده است " درخواست مجوز راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی کاملاً طبیعی بوده و همه فرهنگیان ممکن است متقاضی راه‌اندازی مدرسه یا آموزشگاهی باشند."
در ادامه ذکر این نکته ضروری است که درخواست‌ها پس از ارسال به شورای نظارت استان بررسی و مصوب می‌شود. هرگاه این نامه در شورای نظارت مصوب شود به متقاضی اعلام می‌ شود که کارهای مربوط به استعلام، سوءپیشینه، استعلام حراست، تکمیل مدارک و... را انجام دهد و بعد از آن برگه‌ای به وی تحویل داده می‌شود که برای مثال در  یک منطقه مشخص با مجوز راه‌اندازی مدرسه شما موافقت شده است.
روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد "بر این اساس مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخواست خود برای راه اندازی مدرسه را به آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ارائه می دهد این درخواست پس از طرح در شورای نظارت آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به شورای نظارت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ارجاع شد و پس از بررسی های صورت گرفته صرفا با درخواست مجوز تاسیس آقای کورش مودت موافقت شد."
این روابط عمومی تاکید کرد " البته در این مرحله هیچ گونه تخطی از قانون تعارض منافع صورت نگرفته است چرا که تنها در صورتی از قانون تخطی انجام می گیرد که فرد عضو شورای نظارت علاوه بر داشتن مجوز تاسیس اقدام به راه اندازی مدرسه کند و حال آنکه مدیرکل آموزش و پرورش استان صرفا مجوز تاسیس مدرسه را دریافت کرده است و تاکنون اقدامی برای راه اندازی مدرسه انجام نداده است."
در ادامه آمده است "همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان درخواست مجوز تاسیس را برای دوران بازنشستگی خود صادر کرده است و در حال حاضر برنامه ای برای راه اندازی این مدرسه ندارد و همه افراد واجد شرایط می توانند این مجوز را دریافت کرده و در طی مهلت قانونی دو سال نسبت به کسب مجوزهای لازم برای راه اندازی اقدام کنند. کما اینکه افرادی که عضو شورای نظارت بودند و بنابراین قانون شامل قانون مذکور شدند درخواست توقف فعالیت مدرسه خود را ثبت نمودند و از شمول این قانون خارج شدند.

برچسب‌ها مدارس خوزستان مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس خوزستان مدرسه سازی مدارس خوزستان مدرسه سازی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان راه اندازی مدرسه برای راه اندازی شورای نظارت مجوز تاسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ عضو هیات مدیره بنیاد نیکو کاری دست‌های مهربان اصفهان در آئین بزرگداشت ماه جهانی آگاه سازی اوتیسم که در اولین ومجهزترین مدرسه اوتیسم کشور در ناحیه ۳ آموزش وپرورش اصفهان برگزار شد، گفت: درکنار توسعه فضای آموزشی اولین درمانگاه تخصصی اوتیسم با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع تا مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد صافی افزود: برای ساخت این مرکز درمانی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است وطبق برآورد‌ها برای تکمیل ساختمان درمانگاه ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر هم هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز بچه‌های اوتیسم تمامی خدمات گفتار درمانی، شنوایی وبینایی سنجی، کار‌های توانبخشی ودندانپزشکی را دریافت خواهند کرد.

دراین مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: درسطح استان ۵۲۲۰ نفردانش آموز با نیاز آموزشی ویژه دارد که بیش از ۲۵۰ نفر از آنها دانش اموزان اوتیسمی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


روح الله خزایی افزود: برای دانش آموزان اوتیسمی دو مدرسه تخصصی در استان داریم که هردو خیر ساز هستندکه از نظر امکانات وساختمان دراستان وکشور جزو برترین‌ها هستند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۳ اصفهان هم گفت: ناحیه ۳ آموزش وپرورش ۱۰۲ دانش آموز اوتیسمی دارد که درمدرسه دست‌های مهربان که باحمایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است، مشغول تحصیل هستند.

علیرضا اکبرپور افزود: باتوجه به اینکه ازسایر نقاط استان وحتی استان‌های دیگر هم درخواست پذیرش دانش آموز اوتیسمی داریم به دنبال ساخت یک مدرسه جدید با مشارکت خیران هستیم که موافقت اولیه گرفته شده است.

 



دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است