Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات فوتسال مقدماتی جام ملت‌های آسیا در ۳ منطقه برگزار و چهره ۱۳ تیم صعود کرده به مرحله اصلی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مشخص شد. با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات فوستال جام ملت‌ها شهریور و مهر امسال به میزبانی کویت برگزار می‌شود. تیم‌های صعود کرده به مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

منطقه غرب آسیا

مسابقات فوتسال مقدماتی جام ملت‌های آسیا، در منطقه غرب و با حضور ۷ تیم به میزبانی امارات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این منطقه تیم‌های لبنان، عربستان، عراق، بحرین و عمان موفق شدند با غلبه بر حریفان خود راهی جام ملت‌های آسیا شوند. از نکات جالب توجه مسابقات در این منطقه می‌توان حضور محمد ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان اشاره کرد که موفق شد به همراه عراق، جواز صعود به جام ملت‌ها را کسب کند. همچنین کویت هم به واسطه میزبانی مسابقات جام ملت‌ها در این رقابت‌ها حضور پیدا نکرد.

منطقه جنوب شرق آسیا

مسابقات فوتسال مقدماتی جام ملت‌های آسیا در منطقه جنوب شرق آسیا به میزبانی تایلند و با حضور ۹ تیم برگزار شد و در پایان تیم‌های تایلند، اندونزی و ویتنام جواز حضور در مرحله اصلی جام ملت‌های آسیا را کسب کردند. در این بخش هم محمد هاشم زاده مربی ایرانی، هدایت تیم ملی فوتسال اندونزی را بر عهده داشت و موفق شد بار دیگر این تیم را به مسابقات جام ملت‌های آسیا برگرداند.

بیشتر بخوانید

پیروزی فوتسالیست‌های ایران برابر میزبان + فیلم جنوب و آسیای مرکزی

در این منطقه که تیم ملی ایران هم قرار دارد، ۸ تیم در قالب ۲ گروه در کشور قرقیزستان با هم رقابت کردند. از گروه اول این مسابقات تیم ملی فوتسال ایران به همراه ترکمنستان و از گروه دوم هم ازبکستان و تاجیکستان به مسابقات جام ملت‌های آسیا صعود کردند.

منطقه شرق آسیا

مسابقات فوتسال مقدماتی جام ملت‌ها در منطقه شرق آسیا ۳ سهمیه دارد که هنوز مسابقات این منطقه برگزار نشده است. در این منطقه ۶ تیم ژاپن، چین، مغولستان در گروه اول و تیم‌های چین تایپه، هنگ کنگ و کره جنوبی در گروه دوم با هم رقابت می‌کنند که در پایان ۳ تیم راهی مرحله اصلی جام ملت‌ها می‌شوند و در نهایت، رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتسال جام ملت های آسیا مسابقات فوتسال مقدماتی جام ملت ها جام ملت های آسیا شرق آسیا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها

هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از دیروز (چهارشنبه) با برگزاری دیدار‌های گروه‌های A و B رقابت‌ها آغاز شد.

در بازی افتتاحیه مسابقات، ویتنام مقابل میانمار با تساوی یک - یک متوقف شد. میانمار در جایگاه هفتادوسوم جهان قرار دارد و ۳۴ پله پایین‌تر از ویتنام ایستاده است، اما توانست تیم ششم آسیا را متوقف کند تا اولین شگفتی جام را رقم بزند. تایلند نیز با نتیجه ۳ بر یک موفق به شکست چین شد تا با سه امتیاز، در صدر جدول گروه A قرار بگیرد.

ازبکستان در گروه B با پیروزی ۳ بر ۲ از سد استرالیا گذشت و عربستان با نتیجه ۵ بر یک برابر عراق شکست خورد. در این گروه تیم‌های عراق و ازبکستان در جایگاه‌های اول و دوم جای دارند.

امروز پنجشنبه، دیدار‌های نخست گروه‌های C و D برگزار می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه، شاگردان وحید شمسایی از ساعت ۱۲:۳۰ (به وقت ایران) مقابل افغانستان صف‌آرایی می‌کنند.

برنامه دیدار‌های امروز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

تاجیکستان - کره جنوبی، ساعت ۱۰:۳۰
ایران - افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰
ژاپن - قرقیزستان، ساعت ۱۴:۳۰
کویت - بحرین، ساعت ۱۷:۳۰

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳۱ فروردین
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود تایلند و جبران مافات عربستان
  • سایه روشن‌های ورزش استان
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام خواهد شد
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • تیم فوتسال افغانستان به مصاف ایران می رود
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • اعزام ۹ ورزشکار به مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا
  • رنگ پیراهن تیم ملی فوتسال در نخستین دیدار مشخص شد