Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@07:05:57 GMT

اشتغال‌زایی برای جوانان علت اصلی کارآفرینی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۴۰۸۹

اشتغال‌زایی برای جوانان علت اصلی کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه پنج؛ ویژه برنامه جشن رمضان با حضور کارآفرین حوزه تولید کابل و سیم‌های برق اجرا شد. صادقی، کارآفرین حوزه تولید کابل‌های برق است که در برنامه شب گذشته از فرآیند بومی‌سازی کابل‌ها و سیم‌های برق در کشور سخن گفت.

وی در ادامه صحبت‌های خود از علاقه شدید به اشتغال‌زایی و پذیرش مددجویان برای فعالیت در شرکت خود صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارآفرین گفت: حوزه فعالیت ما تولید سیم برق مخابراتی و شبکه است. حوزه کار ما تنها حدود ۴ الی ۵ سال است که بومی سازی شده و یکی از شرکت‌هایی که در بومی سازی این حوزه تأثیر داشت مجموعه ما بود چرا که بسیاری از کابل‌ها و سیم‌هایی که امروز توسط ما تولید می‌شوند در گذشته به صورت وارداتی به بازار عرضه می‌شدند.

صادقی ادامه داد: شروع رسمی فعالیت ما از سال ۹۵ آغاز شد اما من پیش از آن نیز در این حوزه فعالیت داشتم. پیش از آن نیز با یکی از همکاران خود در این حوزه فعالیت می‌کردم و بسیار با او هم‌فکر بودم. علاقه ما به کارخانه‌ها باعث شد تا به فکر تولید کابل‌ها بیفتیم و در این مسیر قدم بگذاریم. متأسفانه ابتدای کار هیچ سرمایه‌ای نداشتیم و ناچار شدیم تا با قرض کردن فعالیت خود را آغاز کنیم.

وی افزود: حدود ۱۲ سال پیش ما توانستیم با مبالغی که جمع کرده بودیم مغازه‌ای بزنیم و پس از مدتی آن را گسترش دهیم. با گذر زمان امکان گرفتن پروژه‌های بزرگ برای ما فراهم شد و توانستیم در نهایت شرکت خود را تأسیس کنیم. از آنجایی که رشته تحصیلی ما برق بود توانستیم با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم و موفق شویم.

وی گفت: قدم گذاشتن در مسیر تولید بسیار دشوار است و افراد باید بی‌نهایت به این کار علاقه داشته باشند تا بتوانند در چنین راهی موفق شوند. علاقه قلبی ما آن بود تا برای تعدادی از افراد اشتغال‌زایی کنیم. اکنون که در شرکت شاهد فعالیت حدود ۴۰ نفر نیروی کار مستقیم هستیم همواره از این امر انرژی می‌گیریم و خوشحال می‌شویم. ما می‌توانیم تعهد پذیرش ۵ نیروی مددجو را در شکرت خود بدهیم تا فعالیت خود را در آنجا شروع کنند.

کارآفرین اظهار کرد: بسیاری از کابل‌های داخل بازار از چین وارد می‌شوند و در نتیجه در ابتدای کار بازاریابی برای ما دشوار بود. خوشبختانه با گذر زمان توانستیم مشتریان خود را پیدا کنیم و در بازار به صورت گسترده‌تری راه پیدا کنیم. در ابتدا مجبور بودیم برای جا افتادن در بازار تخفیف‌های بسیار بدهیم که گاهی موجب ضرر کردن ما نیز می‌شد.

ویژه برنامه جشن رمضان هرشب با حضور یک کارآفرین از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5466413 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار کارآفرینی طرح اشتغالزایی وزارت جهاد کشاورزی بورس تحريم اقتصادي روسيه بانک مرکزی ایران سازمان امور مالیاتی نهضت ملی مسکن قیمت طلا ابربدهکاران بانکی قیمت نفت ارز رسمی وزارت نیرو گمرک ایران سید جواد ساداتی نژاد قیمت گوشت کابل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیماَ، مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی(کاشتینه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌ها که سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد.

فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری  است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که سه شنبه بهره برداری شد، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در حمایت از شرکت های نوپا حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • ضرورت فراهم‌سازی‌ امکانات مورد نیاز فعالان عرصه هوش مصنوعی در فارس
  • اقتصاد دریامحور مردمی نیست