Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:15:49 GMT

مذاکرات هسته‌ای امروز با گذشته قابل مقایسه نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۶۱۹۶

مذاکرات هسته‌ای امروز با گذشته قابل مقایسه نیست

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: همین که از وین ۶ تا وین ۸، توانسته‌ایم زیاده‌خواهی طرف مقابل را عقب بزنیم و به برجام ۲۰۱۵ بازگردیم، دستاورد قابل توجهی‌ است.

به گزارش مشرق، ابوالفضل بازرگان تحلیلگر مسائل بین‌الملل در مراسم «بررسی تخصصی نتایجِ مذاکرات ایران با ۴+۱» که به همت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاههای بزرگ تهران برگزار شد؛ گفت: برجام اشکالات بسیار زیادی به لحاظ سیاسی و فنی دارد و در یک کلام همان "خسارت محض" است!

وی تاکید کرد: همین که از وین ۶ تا وین ۸، توانسته‌ایم زیاده‌خواهی طرف مقابل را عقب بزنیم و به برجام ۲۰۱۵ بازگردیم، دستاورد قابل توجهی‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرگان یادآور شد: وضعیت نظام بین‌الملل تغییر کرده‌است و برای ایران فرصتی طلایی است جهت چانه‌زنی و گرفتن امتیاز از طرف مقابل.

وی تاکید کرد: در ۲۰۱۵ و زمان برجام، مواضع ۵+۱ علیه ما هماهنگ بود. اما در شرایط فعلی به دلیل عدم هماهنگی سایرطرف‌های مذاکره، باعث ایجاد فرصتی بی‌نظیر جهت امتیازگیری از طرف‌های مقابل است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: صنعت هسته‌ای یک کالای گران‌قیمت است. می‌توانستیم با تاکتیک در مذاکرات و با فشار، اتخاذ تصمیمات بهینه‌تری را شاهد باشیم و امتیازات قوی‌تری را بگیریم.

وی گفت: میدان ما با دیپلماسی ما به شدت هماهنگ شده‌است. ای کاش دیپلماسی هم خودش را با میدان هماهنگ کند.

بازرگان تصریح کرد: برای احیای برجام و حصول شرایط خودمان، باید فشار بیش‌تری بیاوریم. ابزار چانه‌زنی ما افزایش پیداکرده‌است و در مسیر مذاکرات از این ابزار استفاده کرده‌ایم. وین ۷ و وین ۸، با وین ۶ قابل مقایسه نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت برجام مذاکرات وین مذاکرات هسته ای صنعت هسته ای خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز سه‌شنبه 7 فروردین‌ ماه 1403  پایتخت میانگین روی عدد 55 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار داشت.

تداوم تنفس "هوای پاک" در تهران

شاخص آلاینده‌های هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته  میانگین روی عدد 50 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط  پاک قرار داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • وضعیت امروز هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • فوت مصدومان تروما و تصادفی در مازندران کاهش یافته است
  • فوت مصدمان تروما و تصادفی در مازندران کاهش یافته است
  • افزایش ۳۰ درصدی حجم آب سد‌های گلستان
  • وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست