Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:27:00 GMT

کمبود ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۰۱۳۲

کمبود ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، کورش مودت پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم تکریم خود اظهار کرد: ریل گذاری در آموزش و پرورش اساسی بر مبنای سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم و بسته‌های تحولی است؛ همکاران ما در اداره آموزش در شرایط کرونا نیز توفیقات خیلی خوبی را کسب کردند که به مدد تعامل خوب رؤسای آموزش و پرورش، مدیران مدارس و معلمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا کار معلمان سخت‌تر شد، افزود: مطالبه اولیا یکی از دلایل تأکید ستاد ملی کرونا بر حضوری شدن مدارس بود؛ آسیب‌های روحی، جسمی و روانی نیز در این نوع تصمیم‌گیری بی تأثیر نبوده است.

مودت با اشاره به ارتقای رتبه آموزش و پرورش خوزستان از جایگاه ۳۰ به ۲۳ تصریح کرد: آموزش و پرورش خوزستان سومین اداره کل پهن پیکر از نظر نیروی انسانی، دانش آموزی (بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار دانش‌آموز، بیش از ۵۰ هزار کلاس درس، ۱۱ هزار واحد آموزشی و بیش از ۶۸ هزار نیروی انسانی) و فضای جغرافیایی کشور است؛ کمبود نیروی انسانی شاید تراز مثبتی پیدا کرده ولی باز هم بین ۸ تا ۹ هزار نیرو کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه در توسعه فضای آموزشی سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش برای اولین بار ترسیم و با استقبال وزارت آموزش و پرورش مواجه شد، ادامه داد: میانگین کشوری سرانه دانش آموزی ۵ مترمربع و استاندارد آن ۸ مترمربع است که ما به ۵.۲ متر مربع نزدیک شدیم و با فعالیت خیران مدرسه ساز در حال رسیدن به استاندارد کشوری هستیم؛ بنابراین برای بهبود فضای آموزشی نیازمند همکاری مجمع خیران هستیم.

مودت با اشاره به اینکه ۶۵۰ دکتر معلم از سه هزار و ۵۰۰ دکتر معلم کشور در خوزستان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: برخی از مناطق تا مرکز شهرستان حدود ۶ ساعت فاصله زمانی دارند؛ البته تنوع جغرافیایی و اقلیمی در کنار تنوع قومیتی سبب ارتقای خوزستان شده است.

کد خبر 5466990

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش خوزستان کمبود نیروی انسانی بوشهر ویروس کرونا گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی مشهد انقلاب اسلامی هنر گرد و خاک جام جهانی 2022 قطر ماه مبارك رمضان آموزش و پرورش نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز یکشنبه در نمایشگاه هفته مشاغل که به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف در هنرستان حضرت آمنه اهواز برپا شد، اظهار کرد: در هفته مشاغل قرار داریم و یکی از وظایف آموزش و پرورش در این زمینه، توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در خوزستان ۵۵۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای وجود دارد و همچنین هفت هنرستان به عنوان هنرستان در جوار صنعت‌ها و شرکت‌های خوزستان قرار دارند.

وی گفت: هنرستان‌ها وظیفه دارند که استعدادهای دانش‌آموزان را در زمینه‌های مهارتی تقویت کنند تا فضای لازم فراهم و استعدادهای دانش‌آموزان بر اساس توانمندی‌هایشان شکوفا و زمینه اشتغال آن‌ها در بازار کار و آزاد فراهم شود.

کد خبر 6084650

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد