Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:52:33 GMT

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خوبی اجرا نشد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۰۳۴۲

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خوبی اجرا نشد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حمیدی نژاد پیش از ظهر امروز پنجشنبه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرهنگ، تعلیم و تربیت» مسئله اول در نظام ایران است، اظهار کرد: مکتب حیات بخش اسلام برای تربیت انسان در همه مراحل زندگی برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا او را برای رسیدن به عالی‌ترین مرحله تکامل انسانی آماده سازد؛ بنابراین آدم تا خویشتن خود را نشناسد و هدف خود را نداند هرگز به هویت انسانی خود دست پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک جامعه پویا، رشد یافته و زنده زمانی به این مرحله می‌رسد که دارای یک نظام تعلیم و تربیت پویا، هدفمند و خلاق باشد تا انسان‌های متعهد، آزاد، خلاق، مبتکر و تلاشگر را برای اجتماع پرورش دهد؛ این امر مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه برای آموزش همراه با پرورش اهمیت ویژه قائل شویم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه امروزه آموزش و پرورش خوزستان بیمار است، تصریح کرد: سند تحول بنیادینی که وظایف آموزش و پرورش را برای تحول آفرینی به زیبایی ترسیم کرده است در سال‌های اخیر به خوبی اجرا نشد و کار تا جایی پیش رفت که دشمنان را وسوسه کرد تا به سمت اجرای سند خیانت بار ۲۰۳۰ روی بیاورند.

حمیدی نژاد عنوان کرد: مشکلات معیشتی، اقتصادی، رفاهی و درمانی آنچنان عرصه را بر خادمان تعلیم و تربیت تنگ کرده که به جای آنکه فکر آنها معطوف به رشد و تربیت دانش آموزان آینده باشد، مشغول این مسائل شده است؛ بیش از ۶۸ هزار معلمی که در این استان هستند به طور ویژه‌تر دچار این مشکلات و مسائل هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در این استان بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار دانش‌آموز که در زمینه علمی، فرهنگی، اعتقادی، هنری و ورزشی می‌توانند در کشور سرآمد باشند که در این راستا نیازمند یک هم افزایی عمومی و عزم جدی هستیم.

وی تأکید کرد: عرصه تعلیم و تربیت را از هر آنچه باعث انحراف در مسیر رشد و تعالی آن می‌شود، پاک می‌کنیم و با استمداد از دلسوزان نیز پله‌های ترقی را همراه با گسترش عدالت آموزشی در سراسر استان طی خواهیم کرد؛ دانش آموزان لالی و اندیکا به همان اندازه مستعد هستند که در آبادان، خرمشهر، شادگان و شهرهای دیگر ما زندگی می‌کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بدون شک به حمایت‌های استاندار، هدایت‌های نماینده ولی فقیه، روحانیان، بسیجیان همیشه در صحنه حاضر، حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس و کلیه علاقمندان به فرهنگ، تعلیم و تربیت نیاز داریم تا برای این تعالی تلاش کنیم.

کد خبر 5467009

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش و پرورش خوزستان بوشهر ویروس کرونا گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا آمار کرونا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی مشهد انقلاب اسلامی هنر گرد و خاک جام جهانی 2022 قطر ماه مبارك رمضان آموزش و پرورش خوزستان تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد حبیبی نیا عصر شنبه در جمع خبرنگار مهر اظهار کرد: رویداد «الف تا» با هدف شناسایی، ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب و همچنین انتشار آن‌ها در حال برگزاری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: نظر به استقبال گسترده از رویداد «الف تا»، مهلت ثبت تجربیات تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده است.

مشاور راهبری تحول مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: یکی از خلأهای موجود در نظام آموزشی، بحث گفتمان سازی مقوله تحول بوده است.

حبیبی نیا ادامه داد: در راستای گفتمان سازی تحولی، نیز یکی از موضوعات مهم، ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری تجارب تحولی است.

وی خاطر نشان ساخت: بدین سبب رویداد بین المللی «الف تا» برای ایجاد بستر لازم در جهت تحول در نظام تعلیم و تربیت پا به عرصه وجود گذاشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر به تشریح اهداف این رویداد بین المللی پرداخت و اظهار کرد: این رویداد بین المللی با سه هدف الگو سازی و قله سازی، به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای و امیدآفرینی در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود، با توجه به وحدت بخشی جشنواره‌های معلمان و مدیران واحدهای آموزشی مانند؛ الگوها و روش‌های تدریس، تجارب برتر تربیتی و جشنواره‌های یاددهی - یادگیری در وزارت آموزش و پرورش، تمامی همکاران فرهنگی می‌توانند تجارب خود را حول هر یک از محورها در وبگاه «الف تا» ثبت کنند.

کد خبر 6083856

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • انتقاد از برون سپاری تعلیم و تربیت