Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:04:33 GMT

تاکید وزیر بر ترویج ورزش زورخانه‌ای در جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۸۰۲۴

تاکید وزیر بر ترویج ورزش زورخانه‌ای در جهان

به گزارش ایرنا، سید حمید سجادی در آغاز مراسم گلریزان، از شهردار منطقه ۵ به دلیل میزبانی از این مراسم و نیز قرار دادن زورخانه جوانمردان شهدای کن در اختیار فدراسیون زورخانه‌ای، تشکر کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از سایر حضار در مراسم گفت: این‌جا مجلس افتادگی، تواضع، از خودگذشتگی و دگرخواهی در پرتو خداست. انتظار داریم بعد از سپری شدن ماه روزه‌داری، روحیه‌مان برای تلاش و خدمت آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم بتوانیم فرهنگ گلریزان را ترویج کنیم. یکی از آرزوهایم معرفی ورزش زورخانه‌ای به تمام دنیاست؛ رشته‌ای که ملی و اصیل ایرانی است. واقعیت این است که این رشته نیاز به احیا دارد و نگاه خیلی‌ها به این رشته باید عوض شود.

وزیر ورزش تاکید کرد: این رشته می‌تواند اسباب بزرگی بسیاری از اتفاقات اخلاقی را در جامعه فراهم کند. جامعه امروز ما نیازمند ترویج فرهنگ دست‌گیری، از خودگذشتگی، ایثار و... است و زورخانه‌ها می‌توانند احیاگر فرهنگ دست‌گیری و توجه به نیازمندان باشند. امیدوارم همه بتوانیم در سایه پراهتزار پرچم پرافتخار کشورمان، با کمک هم این رشته را به جهان معرفی کنیم و از طریق این رشته کار خیر انجام دهیم. امیدوارم چراغ زورخانه‌های ما همیشه روشن باشد.

سجادی با اشاره به این که همه ما ایرانیان با فرهنگ زورخانه و ورزش باستانی آشنا هستیم، افزود: خدا را شاکریم که این رشته ورزشی با ارزش‌های دین مبین اسلام آمیخته شده است. ورزش باستانی مختص تشیع است چراکه گود زورخانه متعلق به امیرالمومنین(ع) است. فرهنگ مردانگی، گذشت و دست‌گیری و همه اتفاقاتی که امروز در جامعه از یک شهروند توقع داریم، همان فرهنگ سازمانی است که در کتاب‌های امروز از آن به عنوان فرهنگ سازمانی شهروندی یاد می‌شود و تمام این فرهنگ سازمانی در فرهنگ زورخانه‌ای تمرین و مرور می‌شود. هر یک از اسباب زورخانه، فلسفه خود را دارد. یکی از فسلفه‌های این رشته ترویج فتوت است. در جامعه‌ای که فتوت ترویج داشته، جرم، جنایت و بزه اجتماعی کم خواهد شد. امیدوارم ما هم بتوانیم با احیای این رشته مروج پهلوانی، مردانگی و فتوت باشیم.

وزیر ورزش درخصوص برگزاری مراسم گلریزان نیز گفت: به ابتکار فدراسیون ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی و همکاری سایر همکاران و دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران، سازمان امور زندان‌ها، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، با محوریت فدراسیون ورزش‌های باستانی و همکاری باران‌چشمه (رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای)، مراسم گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد. امیدوارم با توجه به استقبالی که از این مراسم  و کمک‌های انجام شده، این افراد هرچه زودتر به جمع خانواده برگردند.

سجادی با تاکید بر این که از زمان کودکی با رشته ورزش زورخانه‌ای آشنایی داشته، گفت: امروز برای اولین بار عنوان کردم که قبل از دوومیدانی و فوتبال، اولین رشته‌ ورزشی که از کودکی شروع کردم، ورزش زورخانه‌ای بود و شنای پیچ من عالی بود. امیدوارم روزی برسد که این رشته در کشورهایی که زمینه‌های لازم را دارند، ترویج پیدا کند. طبق آمار فدراسیون جهانی زورخانه‌ای، ۸۵ کشور عضو فدراسیون جهانی هستند و انتظار داریم که بهتر از گذشته این رشته ترویج یابد. مقام معظم رهبری سال‌ها پیش دستور دادند که این رشته فراملی به تمام دنیا معرفی شود و امیدوارم این امر، هرچه زودتر محقق شود.

برچسب‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان تهران سید حمید سجادی وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران سید حمید سجادی وزارت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران سید حمید سجادی وزارت ورزش و جوانان ورزش زورخانه ای ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی معرفی شد

به گزارش "ورزش سه"، پیش از این علیرضا پسندیده سرپرست کنونی حوزه وزارتی، رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی بود که بعد از حضورش در کنار وزیر ورزش جای خود را به فرد جدیدی داد.

علی ایلکا حکم خود را امروز با حضور در وزارتخانه از شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی دریافت و در فدراسیون ورزش روستایی شروع به کار کرد. 

در حکم وزیر ورزش و جوانان خطاب به علی ایلکا آمده است:

جناب آقای علی ایلکا
با استعانت از خداوند متعال و با عنایت به تعهد و تجربه جنابعالی در امور مدیریتی به عنوان "سرپرست  فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌شوید. 
انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرآیند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رییس و سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون اقدام نمایید.
توفیق روزافزون شما را از درگاه ایزد منان خواستارم.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • سرپرست فدراسیون ورزش روستایی معرفی شد
  • رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • فعالیت ۳۵ رشته در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال