Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - به علت پدیده گرد و غبار و شاخص خطرناک کیفیت هوا، مدارس و ادارات برخی از نقاط استان کرمان امروز شنبه ۲۷ فروردین تعطیل اعلام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، به علت پدیده گرد و غبار و شاخص خطرناک کیفیت هوا، مدارس و ادارات برخی از نقاط استان کرمان امروز شنبه 27 فروردین  تعطیل اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی زهرودی فرماندار شهرستان انار در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت جوی در شهرستان انار در شمال استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اعلام و تاکید دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مبنی بر بالا بودن شاخص ناشی از ذرات گرد و غبار در شهرستان انار و همچنین ایستگاه پایش کیفی هوا مستقر در شهرستان انار، کارگروه شرایط اضطراری این شهرستان با حضور اعضا، تشکیل شد و تصمیم بر تعطیلی کلیه مدارس و ادارات شهرستان انار گرفته شد.

وی با بیان اینکه ایستگاه پایش کیفی هوا مستقر در اداره محیط زیست شهرستان انار عدد 500 را نشان می‌دهد و با توجه به این عدد بالا، آلودگی هوا برای تمام گروه‌های سنی خطرناک است گفت: با توجه به وقوع و سکون پدیده گرد و غبار در شهرستان انار؛ تمامی مدارس در همه مقاطع و همه اورگان‌های دولتی شهرستان انار امروز امروز شنبه 27 فروردین تعطیل اعلام شده است.

رضا مشکی فرماندار رفسنجان نیز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وضعیت جوی هوا در شهرستان رفسنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهرستان رفسنجان ایستگاه پایش کیفی هوا نداریم با استعلامی که از ایستگاه پایش کیفی هوا مستقر در اداره محیط زیست شهرستان انار گرفته شد وضعیت هوا رفسنجان از نظر میزان شاخص ناشی از ذرات گرد و غبار خوب نیست.

وی افزود: با توجه به اعلام شبکه بهداشت شهرستان رفسنجان از وضعیت فاکتورهای آلودگی هوا و با هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش، تمامی مدارس مقطع ابتدایی این شهرستان تعطیل اعلام شده و فعلاً تصمیمی بر تعطیلی بقیه مقاطع تحصیلی و ادارات این شهرستان گرفته نشده است.

تعطیلی برخی از مدارس استان کرمان به علت خیزش ریزگردها و آلودگی هوا

مهران باهری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان نیز از تعطیلی برخی از مدارس استان کرمان به علت خیزش ریزگردها و آلودگی هوا در روز شنبه 27 فروردین 1401 خبر داد و گفت: به علت خیزش گرد و خاک و آلودگی هوا مدارس شهرستان انار در همه دوره‌های تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه دوم امروز تعطیل است.

جولان ریزگردها در آسمان غبارآلود "انار"/ شاخص آلایندگی خطرناک شدهجوم ریزگردها به استان کرمان/ شهرستان انار تعطیل شدافزایش غلظت غبار در استان کرمان؛ از عصر امروز وضعیت هوا بهبود می‌یابد

وی افزود: همچنین در شهر رفسنجان امروز مدارس دوره‌های پیش دبستانی و ابتدایی و در منطقه نوق فقط پیش دبستانی‌ها تعطیل اعلام شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در منطقه کشکوییه در هیچ دوره‌ای امروز تعطیلی نداریم.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی هوا آب و هوا استان کرمان آلودگی هوا آب و هوا استان کرمان ایستگاه پایش کیفی هوا تعطیل اعلام شده شهرستان انار مدارس و ادارات آلودگی هوا استان کرمان گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

به گزارش خبرنگار مهر، با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، کلیه مدارس این شهرستان تعطیل می‌باشد.

فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان از اعلام آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات رسان در شهرستان خبر داد.

کد خبر 6087048

دیگر خبرها

  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • کشف محموله قاچاق سوخت در انار
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه‌ها / بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟