Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:33:12 GMT

ریزگردها استان کرمان را در برگرفتند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۰۰۴۳

ریزگردها استان کرمان را در برگرفتند

حمیده حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: از صبح امروز شهرستان‌های راور، زرند، کرمان، انار و رفسنجان با بروز پدیده ریزگردها مواجه شده‌اند.

وی گفت: بیشترین میزان درگیری در شهرستان‌های انار و زرند گزارش شده است که ناشی از گرد و غبار دشت بین کرمان و یزد است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود این وضعیت تا اواسط هفته جاری ادامه یابد که به کاهش دید افقی و آلایندگی هوا منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بیماران زمینه‌ای و افراد در معرض خطر خواست در شرایط جوی فعلی از خانه‌ها خارج نشوند و مردم در صورت حضور در سطح شهر از ماسک استفاده کنند.

وی همچنین از کاهش دمای هوا در کرمان خبر داد و گفت: احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز زیاد است.

کد خبر 5467868

منبع: مهر

کلیدواژه: ریزگرد هواشناسی کرمان ریزگردها بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ماه رمضان 1401 گرد و غبار خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان گرگان انقلاب اسلامی هنر آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باراش باران در شرق استان کرمان هیچ خسارتی نداشت 

حسن زاده  در بم گفت: از لحظات اولیه سامانه بارشی به استان کرمان در ۵ شهرستان شرقی بم، نرماشیر، ریگان، فهرج و گنبکی حضور داشتم و  صبح امروز از سد نساء بم و مناطق کوهستانی شهرستان بم بازدید کردم.

وی با اشاره به اینکه در ساعات اولیه سامانه ستاد بحران ۵ شهرستان شرقی تشکیل شد، بیان داشت: بارش باران بسیار خوب بود و در شهرستان بم،  میانگین بارش باران ۲۵ میلیمتر بود که مشکل خاصی در شرق استان به وجود نیامد.

حسن زاده با اشاره به اینکه بارش‌ها  تا عصر امروز در منطقه ادامه دارد، بیان داشت: بارش باران در شرق استان کرمان برکت بوده است و خسارت باران در ۵ شهرستان شرقی بسیار جزئی بوده است.

وی با اشاره به ریزش کوه که باعث مسدود شدن مسیر شده بود، افزود: خوشبختانه مسیر باز شده است و  قطعی برق روستا‌ها برطرف شده است.

معاون اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: یک منزل در فهرج  دچار آبگرفتگی شده  که آب آن تخلیه شده است.  

حسن زاده، مدیر بهره برداری سد نساء بم گفت:  با ورود سامانه بارشی ورودی آب باران به سد نساء ۵ برابر شده است.  

وی تصریح کرد: هم اکنون حجم آب سد ۳۱ میلیون متر مکعب است و  امیدواریم با توجه به فعالیت سامانه تا روز‌های آینده، افزایش قابل قبولی آب ذخیره حجم سد داشته باشیم.

مدیر بهره بر آری سد نساء بم گفت: حدود ۸۰ درصد سد نساء بم خالی است؛ یعنی حدود ۱۳۷ میلیون متر مکعب از حجم سد خالی است و  فقط ۲۰ درصد سد آب ذخیره شده است که امید واریم با وجود سامانه بارشی حداقل حجم ۳۰ درصد آب سد پر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  •  عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود
  • مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم
  • ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز 
  • ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • سیل راه ارتباطی ۲۹ روستای عنبرآباد را مسدود کرد
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • باراش باران در شرق استان کرمان هیچ خسارتی نداشت 
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد