Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: کتاب «برزخ نوجوانی» نوشته مسعود حاجی پهلوان، خاطرات بسیار شنیدنی رزمنده دفاع مقدس از جنگ ایران و عراق است که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به همت حوزه هنری استان قزوین، رونمایی شد.

محمدرضا امامقلی در مراسم رونمایی از این کتاب تصریح کرد: گردآوری منابع شفاهی مدافعان جنگ تحمیلی از اولویت‌های دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری سراسر کشور است تا بتوانیم به‌وسیله آن زمینه شناخت فرهنگ پایداری هشت سال دفاع مقدس را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرکدام از روایت‏‌های جنگ، بخشی از واقعیت به‏ منزلۀ یک کلیت را بازتاب می‏‌دهند؛ در پاره‌‏ای از واقعیت دفاع مقدس، سخن از تکاپوها و ساخته‌شدن انسان‏‌های باانگیزه و جویندۀ حقیقت است و رزمندگان بیش از آنکه روایتی از واقعه بیان کنند روایتی از خود را در واقعه بازگو می‌‏کنند.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: خاطرات رزمندگان از روزگاری که شرایط سخت دوران آموزش را در پشت جبهه می‌‏گذرانند گرفته تا هنگامی که خبر در پیش بودن عملیاتی قریب‏‌الوقوع را دریافت می‏‌کنند و دست آخر زمانی که با اشتیاق به جنگ با اهریمن رهسپار می‏‌شوند و در نبرد حق علیه باطل وارد عمل می‏‌شوند، هریک روایتی ویژه از عاملان رخدادها شامل آرزوها، رنج‌‏ها، امیدها و لقاء یار را نمایان می‏کند.

وی افزود: کتاب « برزخ نوجوانی» نیز خاطرات بسیار شنیدنی از رزمندگان دفاع مقدس است، این کتاب به حُسن سلیقه «برزخ نوجوانی» نام‏گذاری شده است و ذیل الگویی قرار می‏‌گیرد که از آن می‏‌توان به رزمنده‌‏شناسی یادکرد.

امامقلی تأکید کرد: این کتاب حکایت رزمندگان تازه ‏جوانی است که باهدف دفاع از کیان کشور و شاد کردن دل امام امت با شجاعت و جسارت گام برداشته و شور و اشتیاق را با کنجکاوی جوانی پیوند زده‌‏اند؛ تا جایی که جلوه‌‏هایی دیگر از صفات برجستۀ آدمی همچون وفاداری و فداکاری را به نمایش گذاشته‏‌اند.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی حوزه هنری استان قزوین، این کتاب با حضور رئیس حوزه هنری استان قزوین، مسعود حاجی پهلوان نویسنده کتاب و مصطفی دالایی فیلمبردار روایت فتح در سیزدهمین برنامه روایت شیدایی در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين چاپ کتاب هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنري حوزه هنری استان قزوین دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»

کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون» با گذری در تاریخ نفت از کاوش، اکتشاف، بهره‌برداری، انتقال، پالایش و صادرات نفت در ایران به قلم پرویز آریان‌فر و زیر نظر کمیته مطالعات و انتشارات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ۶ جلد منتشر شد.

به گزارش شانا به نقل از از مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، هر جلد کتاب «میدان نفتون از آغاز تاکنون» حدود ۶۰۰ صفحه (در مجموع ۳۵۰۰ صفحه) است که به ۶ فصل کاوش نفت، اکتشاف و تولید نفت، انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی، پالایش نفت و توزیع فرآورده‌های نفتی، صادرات نفت و گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی و عملیات غیرصنعتی تقسیم شده است.

نویسنده کتاب که بازنشسته سال ۱۳۹۴ صنعت نفت (شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب) است، انگیزه‌اش از نگارش این کتاب را که حدود ۱۵ سال زمان برای نوشتن آن صرف شده، علاقه‌مندی به تاریخ نفت اعلام کرده است.

در نگارش این کتاب از منابع و کتاب‌های خارجی، آرشیو شرکت بی‌پی،  اسناد شرکت نفت انگلیس و ایران، اسناد و تلگراف‌های محرمانه کنسولگری انگلیس در ایران (اهواز، خرمشهر، شیراز، بوشهر، تهران و...) در سامانه کتابخانه مرکز دیجیتال قطر و نشریات عمومی شرکت ملی نفت ایران و دیگر نشریات فنی شرکت‌های عامل نفت ایران استفاده شده و به موازات تحقیقات میدانی در مناطق مختلف نفت‌خیز انجام شده است.

آریانفر در مقدمه فصل یک این کتاب آورده است: به‌درستی مشخص نیست که بشر چه زمانی نخستین‌ بار نفت را مورد استفاده قرار داده، اما مشخص شده است که انسان‌های ماقبل تاریخ، آتش‌های مقدسی را که از تراوش‌های گاز طبیعی از طریق روزنه‌ها و شکستگی‌ها به سطح زمین راه می‌یافتند، روشن و پرستش می‌کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • تحویل سرخ سال ۶۷ روی جاده ام‌القصر/ مصداق «احسن الاحال» را در سیمای رزمندگان می‌دیدیم
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • شهادت یکی از رزمندگان سپاه در سوریه