Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@19:08:58 GMT

زلنسکی: ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی در جنگ کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۰۶۴۱

زلنسکی: ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی در جنگ کشته شدند

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت، در طول هفت هفته جنگ با روسیه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی کشته و حدود ۱۰ هزار نفر مجروح شده‌اند. او در مصاحبه روز جمعه به شبکه سی‌ان‌ان گفت، تلفات غیرنظامیان شمارش نشده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وی همچنین مدعی شد ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار سرباز روس در این جنگ که اکنون در هفته هشتم است، کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مسکو ماه گذشته اعلام کرد ۱۳۵۱ سرباز روس کشته و ۳۸۲۵ نفر زخمی شده‌اند. این خبرگزاری تاکید کرد نمی‌تواند به طور مستقل اعداد طرفین را تأیید کند.

جنگ در اوکراین ادامه دارد و طبق این گزارش، درگیری در ماریوپول که اوکراین اعلام کرده در تلاش است محاصره این شهر بندری جنوب شرقی را بشکند، تشدید شده است. «الکساندر موتوزیانیک» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین در یک نشست با بیان این که روس‌ها ماریوپل را به طور کامل تصرف نکرده‌اند، گفت: «وضعیت در ماریوپول دشوار و سخت است. در حال حاضر جنگ در حال وقوع است. ارتش روسیه دائما خواستار واحد‌های اضافی برای حمله به شهر می‌شود». به گزارش رویترز، اگر مسکو ماریوپل را تصرف کند، اولین شهر بزرگی است که سقوط می‌کند.

به گفته زلنسکی، وضعیت نظامی در جنوب و شرق این کشور هنوز بسیار دشوار است. وی در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر دیشب (جمعه) خواستار ارسال سلاح‌های سنگین‌تر و تحریم بین‌المللی نفت علیه روسیه از سوی متحدانش شد.

همچنین روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که زلنسکی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده که ایالات متحده روسیه را به عنوان «دولت حامی تروریسم» معرفی کند. سخنگوی کاخ سفید در واکنش گفت: ما به بررسی همه گزینه‌ها برای افزایش فشار بر پوتین ادامه خواهیم داد.

رویترز به نقل از منابعی گزارش داد نخست‌وزیر اوکراین و مقامات ارشد مالی این کشور در نشست‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این هفته در واشنگتن شرکت خواهند کرد. از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در ۲۴ فوریه، این اولین فرصت برای مقام‌های اوکراینی است که شخصاً با مقامات مالی اقتصاد‌های پیشرفته ملاقات کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: زلنسکی اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر اوکراینی‌ها چشم انداز تیره وتاری را برای آینده می‌بینند و امیدی به بهبود وضعیت جنگی ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه فوکوس آلمان در مطلبی نوشت: در اوکراین، این امید که وضعیت جنگ با روسیه به زودی به طور قابل توجهی بهبود یابد، رو به کاهش است. نظرسنجی‌های جدید از مردم این کشور نشان می‌دهد که بسیاری از مردم این کشور دید تیره‌ای نسبت به آینده کشورشان دارند.

در این میان امیدهایی در میان حامیان اوکراین وجود دارد که رأی گیری در مجلس نمایندگان ایالات متحده در شامگاه شنبه، محاصره چند ماهه کمک های تسلیحاتی به این کشور را حل کند. به گزارش فایننشال تایمز، با این حال، وضعیت وحال و هوا در میان مردم محلی در اوکراین متفاوت است.

"واسیل رومانیوک"، یکی از مقامات سفارت اروپا در کی یف، در این باره می گوید که امیدها و انتظارات خود را بالا نگه می دارد. با این حال به زعم وی همه اوکراینی ها این دیدگاه را ندارند.

به گفته وی صرف نظر از این، شتاب روسیه در سال سوم جنگ، مدت هاست که اثر خود را بر این کشور مورد حمله گذاشته است.

رومانیوک می گوید: این یک ترن هوایی عاطفی و روانی است و چشم انداز از پاییز گذشته تاریک شده است. به گفته وی اعتماد مردم اوکراین برای مدت کوتاهی با موفقیت های نظامی هر چند ماه یکبار از جمله با جلوگیری از تصرف کی یف، ضد حمله در خارکف و خرسون، و انهدام کشتی های مهم در ناوگان دریای سیاه روسیه افزایش می یافت .

وی تاکید کرد: مردم هرازگاهی وقتی در مورد کمپین های موفق مطالعه می کنند، خوش بینی آن ها احیا می شود. اما پس از آن، وقتی در مورد همه چیزهایی که ارتش ما از دست داده است می خوانند، دوباره عقب نشینی می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: اکنون که روس ها به وضوح در حال حمله هستند و هنوز بزرگترین پیشروی صورت نگرفته است، حال و هوا و وضعیت به صورت خطرناکی در تغییر است. بررسی های موسسه بین المللی جامعه شناسی در کی یف نشان می دهد که بدبینی در حال افزایش است.

در دسامبر گذشته، از هر پنج اوکراینی مورد نظرسنجی، یک نفر گفت که در ده سال آینده در «کشوری با اقتصاد ویران شده‌ای که بسیاری از مردم از آن فرار می‌کنند» زندگی می‌کنند ، این در حالی است که در اکتبر 2022 این رقم تنها یک نفر از بیست بود.

آنتون هروشتسکی، مدیر این موسسه این تغییر عقیده را به این دلیل می داند که در آغاز جنگ بسیاری از اوکراینی ها اعتماد داشتند که غرب ماهیت امپریالیستی روسیه را به رسمیت شناخته است و تمام سلاح های مورد نیاز اوکراین را در اختیار او قرار می دهد. هروشتسکی به فایننشال تایمز گفت: اما اکنون به نظر می رسد که دیگر اینطور نیست.

از هر پنج اوکراینی که اکنون مورد بررسی قرار گرفتند، یک نفر نیز فکر می‌کند که دولت اوکراین مجبور خواهد شد سرزمین‌هایی را به روسیه تحویل دهد - در ماه مه 2022، تنها پنج درصد از افراد مورد بررسی نگران بودند که به این نتیجه برسد.

اوگنیا بلیزنیوک، مدیر یک موسسه پیشرو نظرسنجی اوکراینی می‌گوید، با این حال، اکثر اوکراینی‌ها همچنان به ارتش اعتقاد دارند، زیرا جنگ را برای وجود شخصی خود حیاتی می‌دانند. بلیزنیوک می‌گوید: «بیشتر اوکراینی‌ها روسیه را یک قاتل می‌دانند و تنها راه مقابله با آن را مبارزه می‌دانند».

فایننشال تایمز گزارش می دهد که این حمایت از طرف سربازان در جبهه نیز وجود دارد. سربازی که در منطقه پر مناقشه دونتسک در شرق اوکراین می جنگد به یک روزنامه آمریکایی گفته است که او و همکارانش «از لحاظ اخلاقی و جسمی خسته شده اند». اما چیزی که آنها را در جنگ نگه می دارد این است که غیرنظامیان داوطلب "همه کاری را برای پیروزی اوکراین انجام خواهند داد." وی گفت: هیچ چیز در جهان نمی تواند ما سربازان را بی انگیزه کند، وقتی می بینیم که روس ها چقدر رنج برای ما به ارمغان آورده اند.

مجلس نمایندگان آمریکا کمک به اوکراین را تصویب کردارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
  • جاسوس همه‌فن حریف اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه!
  • اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند