Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@03:35:33 GMT

راه‌های رسیدن به خبر

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۱۴۴۰

راه‌های رسیدن به خبر

معمولا نوعی رقابت بین خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری وجود دارد که هر کدام تلاش می‌کنند اخبار حوزه فعالیت خود را زودتر از بقیه کار کنند. این را بچه‌های خبرنگار خوب درک می‌کنند که در نشست‌های خبری سعی می‌کنند گزارش یا مصاحبه خود را زودتر از بقیه روی سایت بگذارند و این افتخار را نصیب خود کنند.
در قالب خبر این رقابت جدی‌تر می‌شود و هر خبرنگاری تمایل دارد که اخبار مهم را زودتر از بقیه روی سایت ببرد و این موفقیت را به نام و کام خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سال‌ها پیش که در یکی از روزنامه‌های معتبر سینمایی کار می‌کردم از قضا برای سردبیر، اخبار دسته‌اول خیلی اهمیت داشت؛ بنابراین از ترفندهای مختلفی استفاده می‌کردم تا زودتر از بقیه همکاران از برخی اخبار باخبر شوم. گرچه این تلاش از سر عشق بود و هیچ پاداشی در انتظارم نبود؛ با این حال راه‌های مختلفی را برای کسب خبر امتحان می‌کردم. یکی از آن راه‌ها پیدا‌کردن یک آشنا در پروژه‌های مهم بود که این راه اغلب جواب می‌داد و نتیجه خوب و موفقیت‌آمیزی هم داشت. خاطره جالبی هم از این ماجرا دارم. حتما با شهرک سینمایی غزالی آشنا هستید؛ همان شهرک زیبایی که زنده‌یاد علی حاتمی بنا کرد و کلی فیلم، سریال و برنامه تلویزیونی در آنجا ساخته شده و می‌شود. خاطره من از همین شهرک زیبا و پرخاطره است.
برای گزارش پشت‌صحنه از یکی از سریال‌های تلویزیونی راهی لوکیشنی در شهرک شدم. نزدیک ظهر بود که گروه برای صرف غذا و استراحت، فیلمبرداری را متوقف کردند. در رستوران نشسته بودم و هنوز قاشق اول را داخل دهان نگذاشته بودم که گوش‌های تیزم به کار افتاد و از زبان یکی از خانم‌های بازیگر شنیدم که فلان سریال در سکوت‌خبری در حال ساخت در نزدیکی همین لوکیشن است و او هم با آن پروژه قرارداد بسته. از جا پریدم و ناهار را رها‌کرده و به بهانه قدم‌زدن خودم را به مکان مورد‌نظر رساندم.
از آنجا که نمی‌توانستم خود را خبرنگار معرفی کنم، در برخورد با یکی از عوامل خودم را به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان‌ بازیگری معرفی کردم و هر اطلاعاتی را که از آن پروژه مخفی می‌خواستم از آن بنده‌خدا گرفتم و به لوکیشن قبلی برگشتم. به‌سرعت خبر را تنظیم‌کرده و برای سردبیر فرستادم. هنوز یک‌ساعت نشده بود که خبر مدام بازنشر می‌شد و همه دنبال منبع این خبر بودند.

زینب علیپور طهرانی - رسانه/ روزنامه جام‌جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روایت های یک خبرنگار خبر دسته اول پشت صحنه زودتر از بقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

کد خبر 6080306 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • جشن عبادت ۶۰ دختر نونهال همدانی
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سنجش ۱۶ هزار نونهال
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • رژیم غاصب هرچه زودتر به طور کامل نابود می‌شود
  • انتظار ستاره‌های یونایتد: زودتر تن‌هاخ را اخراج کنید