Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون طیور ایران در بیانیه‌ای با اشاره به تبعات درگیری‌های دو کشور روسیه و اوکراین بر روی واردات نهاده‌های دامی به کشور، از احتمال افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، فدراسیون طیور ایران در بیانیه‌ای با اشاره به تبعات درگیری‌های دو کشور روسیه و اوکراین بر روی واردات نهاده‌های دامی به کشور، از احتمال افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است: تحولات اقتصادی سیاسی جهانی طی چند ماه گذشته و بخصوص پس از جنگ اوکراین باعث کمبود عرضه نهاده‌ها به ویژه ذرت در سطح جهانی شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است مشکلات ناشی از جنگ اوکراین باعث توقف ارسال محموله‌های خریداری شده ذرت به ایران شده است. در پی بروز جنگ اوکراین قیمت جهانی نهاده‌ها ۵۰ درصد افزایش داشته است.

چندی پیش ۱۵ تشکل سراسری زنجیره صنعت طیور با ارسال نامه‌ای مشترک به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهادات کردند: برای تأمین نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا، تنوع منابع تأمین فراهم شده و از آرژانتین نیز تا حد ممکن و به ضرورت مجوز واردات صادر شود.

به دلیل مشکلات کشور اوکراین و وابستگی حداقل ۲۰ درصد ذرت کشور در ۲ سال گذشته به این منبع، توصیه می‌شود واردات گندم دامی از کشور روسیه و سایر کشور‌های مجاز و قابل انجام جایگزین ذرت اوکراین شده و در خوراک مرغان مادر و مرغ تخمگذار مورد استفاده قرار گیرد.

به روز رسانی قیمت کالا‌های وارداتی دانه سویا، کنجاله سویا و ذرت مبتنی بر نرخ‌های عملیاتی و قابل انجام متناسب با شرایط جهانی با همکاری اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی کشور به صورت واقع گرایانه و به سرعت صورت گیرد تا همواره انگیزه واردات وجود داشته و از این طریق خسارت جبران ناپذیری به تولید جوجه‌های اجداد، مادر و تولید گوشت مرغ و تخم مرغ ناشی از کمبود جدی نهاده‌ها وارد نشود.

/ مهر

برچسب ها: هشدار ، تبعات جنگ روسیه ، نهاده‌های دامی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RBQ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هشدار تبعات جنگ روسیه نهاده های دامی نهاده های دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان

رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد اگر روسیه بتواند اوکراین را در میدان نبرد شکست دهد، «احتمال زیادی» وجود دارد که روسیه علیه سایر کشورهای اروپایی «احتمالا حتی متحدان ناتو» حرکت کند.

 اظهارات «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان یک روز پس از تصویب بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است، مطرح شد.

پیش‌بینی می‌شود لایحه مرتبط با این بسته کمکی سه‌شنبه به تصویب مجلس سنا برسد و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که به سرعت برای انتقال سلاح و مهمات به کی‌یف اقدام خواهد کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار می‌دهد که کشورش بدون کمک ممکن است در جنگ شکست بخورد.

آندژی دودا در برنامه «ساندی مورنینگ فیوچرز» کانال فاکس‌نیوز گفت: «این امپریالیسم سیری‌ناپذیر روسیه است. اطمینان از اینکه اوکراینی‌ها می‌توانند از خود دفاع کنند، حتمی و ضروری است.»

ناتو در حال حاضر هزینه‌های نظامی را برای اعضای خود، ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی تعیین کرده است، اما آندژی دودا گفت که مجموع آن باید به ۳ درصد افزایش یابد. او اذعان کرد که تسلیح مجدد نظامی در سراسر اروپا، خاطرات جنگ سرد را برای برخی از مردم تداعی می‌کند.

رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد: «راه دیگری وجود ندارد. هزینه‌های دفاعی باید در حال حاضر افزایش یابد. درست همانطور که در دوران جنگ سرد بود، این راهی برای حفظ صلح در اروپا و راهی برای متوقف کردن امپریالیسم روسیه است.»

دودا گفت لهستان بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور نظامی می‌کند و بیشتر آن صرف خرید تسلیحات ساخت آمریکا مانند سامانه موشکی پاتریوت می‌شود. خلبانان نیروی هوایی لهستان در ایالات متحده هستند و در حال یادگیری نحوه پرواز با جت‌های جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ ۲ (F-۳۵ Lightning II) هستند که به تازگی خریداری کرده‌اند. او گفت: «ما واقعا از آن خوشحالیم.»

رئیس‌جمهور لهستان همچنین در مصاحبه دیگری گفت اگر ناتو تصمیم بگیرد جناح شرقی خود را تقویت کند، لهستان «آماده» میزبانی سلاح‌های هسته‌ای در خاک خود است.

او افزود: «اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای به عنوان بخشی از اشتراک هسته‌ای در خاک ما بگیرند تا امنیت جناح شرقی ناتو را تقویت کنند، ما برای آن آماده هستیم. اشتراک‌گذاری هسته‌ای موضوع گفت‌وگوهای لهستان و ایالات متحده برای مدتی بوده است. من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده‌ام.»

 

 

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • تامین امنیت با خون دیگران ؛ ما پول می‌دیم، شما بجنگید! | جزئیات بودجه جدید برای ادامه جنگ در این ۳ نقطه
  • ۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت