Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروز قطعاً مهم‌ترین و بهترین زمان برای اکران فیلم‌های سینمایی است و همواره در طول سال‌های گذشته موفق‌ترین فیلم‌ها، آثاری بودند که در ایام نوروز اکران شده‌اند و البته سینماها نیز توانسته‌اند درآمد بالایی از اکران نوروزی داشته باشند اما امسال برای سومین سال متوالی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبعات آن اکران نوروزی شرایط متفاوتی نسبت به گذشته داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با تجربه گذشت دو نوروز از زمان شیوع ویروس کرونا قابل پیش بینی بود  که سینما در  نوروز 1401 نیز نمی‌تواند با فروش چندانی روبرو باشد اما موفقیت فیلم‌هایی چون «دینامیت»، «گشت 3» و «قهرمان» در سال 1400 برخی را بر این باور رساند که نوروز 1401 می‌تواند همانند سال‌های پیش از کرونا با استقبال مخاطبان روبرو شود.

هفت فیلم «سگ‌بند»، «گل به خودی»، «مرد بازنده»، «شادروان»، «موقعیت مهدی»، «روز صفر» و «قدغن» در نوروز 1401 اکران شدند که متأسفانه میزان فروش فیلم‌ها به مراتب پایین‌تر از حد انتظار بود. در گفت‌وگو با چند سینمادار عوامل فروش اندک فیلم‌های نوروز و در واقع شکل اکران نوروزی را مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه می‌خوانید:

محسن خباز: چیدمان بد فیلم‌ها عامل فروش پایین اکران نوروزی بود/ یک اشتباه از سینما تیکت یک عذرخواهی می خواست و بس!

محسن خباز مدیر پردیس سینمایی شمیران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا: فروش اکران نوروزی امسال تقریبا یک سوم سال 97 و 98 بود که دلیل عمده آن، چیدمان بد فیلم‌ها بود. درصد کمی از تنزل فروش، به مسئله کرونا و وضعیت عمومی مردم برمی‌گردد و البته افزایش قیمت بلیت هم یکی از دلایل عدم استقبال از اکران نوروزی بود که یک کار غیر کارشناسی در بحث قیمت گذاری بود و تصویب این اتفاق، نیازمند کارشناسی بیشتری بود. زیرا از این 45 هزار تومان بلیتی که مصوب شده است نزدیک به 4 هزار تومان، مربوط به دولت است و مالیات بر ارزش افزوده. در صورتیکه خدمات سایر صنوف، اول قیمت گذاری می‌شود و بعد از آن در هنگام پرداخت، درصدی به عنوان مالیات، بر مبلغ نهایی افزوده می‌شود. بهتر بود قیمت بلیت سینما هم به طوری تصویب می‌شد که اعلام شود مبلغ بلیت جدا از بحث مالیات است.

خباز درباره آینده سینما و فروش فیلم‌ها در سال جدید افزود: همه نتایج به انتخاب درست فیلم‌ها و ایجاد فضای مناسب برای اکران‌ برمی‌گردد. گاهی اوقات دیده‌ایم که دوستانی که در شوراهای ادواری حضور دارند به دلیل منافعی که در برخی فیلم‌ها دارند، کاملا غیر منصفانه از برخی اکران‌ها جلوگیری می‌کنند و فیلم‌ها را در تنگنا قرار می‌دهند و بدین ترتیب اکران و فروش فیلم‌ها را دچار اختلال جدی می‌کنند. اگر با این شیوه و با همین سیاست‌ها جلو برویم فکر نمی‌کنم که فروش سینمای ایران از مرز بین 10 تا 12 میلیون تیکت عبور کند ولی اگر سیاست‌های درستی اتخاذ شود و فیلم‌ها هم فضای مناسبی مثل رسانه ملی، برای تبلیغ پیدا کنند می‌توان امیدوار بود که فروش سینما به آمار 30 میلیون تیکت سال 98 برگردد.

وی به استفاده گسترده مخاطبان سینما از سامانه فروش اینترنتی بلیت و سهم قابل توجه سینما تیکت در فروش بلیت سینما اشاره کرد و گفت در تهران بیشتر از 80 درصد مخاطبان آنلاین، برای خرید بلیت از سینما تیکت استفاده می‌کنند و در شیراز نیز 30 درصد از مخاطبان سینما، برای تهیه بلیت به سینما تیکت مراجعه می‌کنند.

مدیر پردیس سینمایی شمیران همچنین به خطای سایت سینما تیکت در اختتامیه جشنواره فیلم فجر و حواشی ایجاد شده برای این سامانه اشاره کرد و گفت: یک اشتباه از طرف سینما تیکت رخ داده است که متناسب با همان خطا، به نظرم یک عذرخواهی رسمی از سمت این سامانه خطاب به بدنه سینمای ایران (چه برگزار کنندگان جشنواره و چه بدنه سینما) انجام بشود، کافی است. چرا که همه فعالان در این عرصه، در تمام این سال‌ها شاهد حسن نیت و شیوه کار سینما تیکت بوده‌اند. سینما تیکت، برند مهم و معتبری است که سال‌ها در جهت مخاطب سازی برای سینما تلاش کرده است. به نظر من نحوه برخورد با  خطای سینما تیکت، نیازمند صبوری و بزرگ منشی بیشتری از سمت سازمان سینمایی است. چرا که سینما تیکت از مهم‌ترین پایه گذاران سینمای مدرن ایران است و نقش اساسی در خدمت گزاری به سینمای ایران داشته است تا جایی که توقف فعالیت این سامانه در روند نزولی فروش سینماها تاثیر گذار خواهد بود.

 

همایون فربد: «سگ‌بند» به تنهایی نتوانست اتفاق خاصی رقم بزند/ گیشه «شادروان» درحد انتظار بود!

همایون فربود مدیر سینمای معین‌مال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره عوامل عدم فروش بالای فیلم‌های اکران نوروز 1400 اظهار داشت: وقتی مردم با این حجم به مسافرت و رستوران می‌روند دیگر نمی‌توان شیوع ویروس کرونا را عاملی دانست که مردم به دلیل آن می‌ترسند به سینما بروند.

فربود تصریح کرد: به نظر من فیلم‌های مناسبی برای اکران نوروزی انتخاب نشده بود و این در حالی است که حتی فیلم‌های مناسبی چون «دینامیت» که در چند روز ابتدایی اکران آنلاینش 8 میلیارد تومان می‌فروشد هم اکرانش را متوقف می‌کنند و عملاً فیلمی باقی نمی‌ماند که بتوان به فروش بالای آن امیدوار بود.

وی افزود: متأسفانه به دلیل اصرار برخی تهیه‌کننده‌ها به اینکه فیلم خودشان اکران شود باعث شد که «دینامیت» با وجود مخاطبان بسیاری که داشت، از پرده سینماها پایین کشیده شود و دیدیم که فیلم اکران شده نوروز به قدری ضعیف بود که چند روز پس از نمایش بر پرده سینماها به صورت آنلاین اکران شد چرا که نمی‌توانست نظر مخاطبان را جلب کند و فروش قابل قبولی داشته باشد.

مدیر سینما معین‌مال در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: نکته دیگری که درباره عدم موفقیت فیلم‌های نوروز باید در نظر بگیریم این است که امسال مردم پس از دو سال سخت که در نوروز محدودیت‌ سفر داشتند، می‌توانستند به راحتی مسافرت بروند و به همین دلیل ترجیح دادند از تعطیلات نوروز برای مسافرت استفاده کنند و کمتر به سینما بروند.

فربود درباره دلیل موفقیت فیلم‌های کمدی نسبت به دیگر فیلم‌ها اظهار داشت: مردم در شرایط حاضر که با مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند ترجیح می‌دهند دقایقی که به سینما می‌روند، معضلات را کنار گذاشته و بخندند. در اغلب مواقع، حتی در اکران فیلم‌های نوروزی آثار کمدی موفق‌تر هستند و در این بین معدود فیلم‌های اجتماعی هم بودند که فروش خوبی داشتند که در این فیلم‌ها معمولاً بازیگران مطرحی چون نوید محمدزاده معمولاً حضور داشتند.

وی در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: متأسفانه صداوسیما برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی همکاری لازم را ندارد و با این موضوع کاملاً گزینشی برخورد می‌کند. از طرفی کاش در چرخه اکران حداقل در ماه‌های آینده فیلم‌های کمدی بیشتری حضور داشته باشند و اتفاقاً فیلم‌های خوبی مثل «شیشلیک» و «چپ راست» در صف اکران هستند که می‌توانند فروش قابل قبولی داشته و سینماها را به رونق برسانند. متأسفانه فیلم «سگ‌بند» به تنهایی نتوانست اتفاق خاصی رقم بزند و عملکرد فیلم «شادروان» در گیشه کمتر از حد انتظار بود.

 

محمد قنبری: مردم سفر را به سینما ترجیح دادند

محمد قنبری مدیر سینما مگامال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اولین مسئله مهم در عدم موفقیت فیلم‌های اکران شده در نوروز و در واقع عدم استقبال مردم از فیلم‌های نوروزی از نظر من همچنان شیوع ویروس کرونا و پیامدهای حاصل این اتفاق است. تنها تفاوت امسال با سال‌های دیگر واکسیناسیون سراسری است. امروز اکثر مردم واکسن زده‌اند و بسیاری افراد با خیال راحت به سینما می‌روند اما همچنان قشر عظیمی وجود دارد که نگرانی از ابتلا به این بیماری باعث شده تا ترجیح دهند که به سینما نروند.

قنبری خاطرنشان کرد: در نوروز دو سال 1399 و 1400 خانواده‌های بسیاری نتوانستند به دلیل محدودیت‌های موجود به مسافرت بروند و به نظر می‌رسد که بهتر شدن فضا برای مسافرت در سال جدید باعث شد تا سفر رفتن در اولویت قرار بگیرد و اکثر مردم مسافرت را به سینما رفتن و فیلم دیدن ترجیح دادند. با وجود اینکه شرایط نسبت به دو سال گذشته بهتر شده، همچنان مقایسه سال جاری با سال 1398 اشتباه است چرا که ما در فضای پساکرونا هستیم و همچنان پیامدهای شیوع این ویروس را متحمل می‌شویم.

وی افزود: از نظر من ترکیب فیلم‌های انتخاب شده برای نوروز امسال خوب و مناسب بود. در بین هفت فیلم اکران شده آثار کمدی، جنگی، اجتماعی، کودک و نوجوان و... وجود داشت که می‌توانست سلایق مختلف را در بر بگیرد اما متأسفانه شرایط حاضر چنین وضعیتی را به وجود آورد که فیلم‌ها نتوانند فروش چندانی داشته باشند.

مدیر سینما مگامال در ادامه اظهاراتش درباره افزایش قیمت بلیت سینماها گفت: در سال‌های اخیر همه شاهد افزایش قیمت اجناس مختلف بودیم و برخی اقلام ضروری زندگی بیش از سه برابر قیمتشان گران‌تر شده است و این افزایش قیمت اصلاً با افزایش قیمت بلیت سینماها که نهایتاً 50 درصد بوده، قابل قیاس نیست. قطعاً گرانتر شدن قیمت بلیت سینماها در کاهش مخاطب تأثیرگذار بوده اما این تأثیر به اندازه دو عاملی که پیش‌تر اشاره کردم چشم‌گیر نیست.

قنبری در پایان درباره موفقیت فیلم‌های کمدی در گیشه گفت: با توجه به شرایط جامعه و مشکلات بسیاری که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند قطعاً دیدن فیلم‌های کمدی را اولویت است و اکثر کسانی که به سینما می‌روند ترجیح می‌دهند که ساعات حضورشان در سینما را بخندند اما اقبال مردم و فروش بالا را نمی‌توان تنها مربوط به فیلم‌های کمدی دانست. امسال فروش فیلم «موقعیت مهدی» فراتر از انتظار بود و فروشش از فیلم‌هایی چون «روز صفر» و «مرد بازنده» بهتر بود. به نظر من تا سالیان سال اولویت مردم برای فیلم دیدن در سینما، آثار کمدی خواهد بود و این وضعیت را در تئاتر هم شاهد هستیم به طوری که تئاترهای آزاد کمدی با استقبال خوبی روبرو می‌شوند.

انتهای پیام //

بیشتر بخوانید راه اندازی پخش تخصصی کودک و نوجوان در سینمای ایران توزیع بیش از ۱۷۰۰ بسته غذایی توسط جمعیت هلال احمر استان هرمزگان لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی اجتماعی و اقتصادی خانواده کودک و نوجوان مالیات ویروس اکران نوروزی عناوین مرتبط راه اندازی پخش تخصصی کودک و نوجوان در سینمای ایران توزیع بیش از ۱۷۰۰ بسته غذایی توسط جمعیت هلال احمر استان هرمزگان از سازندگان کلیپ «سلام فرمانده» تجلیل شد آیا کودکان شما به هر رسانه‌ای دسترسی دارند؟/ هشدار؛ خطرات رسانه‌ای در کمین فرزندان ماست! کتابستان ویژه برنامه نوروز 1401 شد نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر ۱ درباره ایرج طهماسب و "مهمونی‌"اش؛ این شیر، حتی پیر هم نمی‌شود!/پشه و بچه؛ فراتر از تیپ و کاراکتر! ۲ مهران رجبی صاحب باشگاه سوارکاری شد/ دختر علی سلیمانی ساناز "خوشنام" شد! ۳ جمشید هاشم‌پور جایگزین شهاب حسینی شد ۴ پوراندخت مهیمن: اعتراض سینماگران زن به خشونت علیه زنان اتفاق مفیدی برای جامعه است/ این معضلات نباید در خفا بمانند ۵ مهشید افشارزاده: سودای بازیگری افراد بسیاری را در دام سوءاستفاده‌گران می‌اندازد/ انتخاب بازیگر باید بر اساس توانایی باشد نه مسائلی چون زیبایی چهره! ۶ دیدار دوباره بازیگر و کارگردان در کانادا ۷ فیلم / عمل جراحی بهرام افشاری بدون بیهوشی ۸ پیام رهبری «موقعیت مهدی» را نجات داد ۹ آرام جعفری: عاشق زندگیم، خودکشی نکرده‌ام! ۱۰ اخراجی های سینما آخر هفته در تلویزیون ۱۱ بازیگر معروفی که قرار بود در نقش اوباما بازی کند ۱۲ بازیگر «یوسف پیامبر» به شب نشینی مسعود روشن پژوه می رود ۱۳ پر بیننده ترین برنامه های نوروزی مشخص شد ۱۴ فیلم های سینمایی امروز تلویزیون + زمان پخش مهمترین اخبار 80 درصد هتل‌های استان‌های جنوبی برای جام جهانی قطر اشغال می‌شود/ نوروز 75درصد از ظرفیت هتل ها اشغال شد قهرمانی پرسپولیس؟! در فوتبال غیرممکن وجود ندارد/ با ریکاوری روحی و ذهنی تیم به روزهای اوج خود می‌رسد مهدی صباغ‌زاده: رئیس جمهور بر حفظ و رعایت عدالت نسبت به بخش خصوصی تأکید کرد نوروز مناسب‌ترین زمان اکران برای سینماست؟/ دلیل شکست گیشه نوروز 1401 چیست؟ درباره محرم صبور باشید/ نکونام عاشق مربیگری است آخرین اخبار فرهنگ و هنر نوروز مناسب‌ترین زمان اکران برای سینماست؟/ دلیل شکست گیشه نوروز 1401 چیست؟ علی‌رضا آقایی: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان محلی برای آموزش والدین و تربیت نسل آینده است مهدی صباغ‌زاده: رئیس جمهور بر حفظ و رعایت عدالت نسبت به بخش خصوصی تأکید کرد تعطیلی سینماها در ایام سوگواری جمشید هاشم‌پور جایگزین شهاب حسینی شد برنامه جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام و و آدرس پخش زنده مراسمات پیام تسلیت کاظم نظری در پی درگذشت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس مسافر آستانه: تئاتر انقلاب را در حصار مناسبت‌ها قرار ندهیم افسانه ماهیان: تلویزیون کمک حال تئاتر باشد/ دوستداران بازیگری راه سختی دارند اکران جهانی «لاله» به هفته چهارم رسید/ تداوم اکران در سینماهای لیملی فیلم / آنچه از پشت صحنه فیلم «شادروان» لو رفت پل توماس اندرسن احتمالا رییس هیات داوران «کن» ۲۰۲۲ می‌شود اجرای طرح آموزش رایگان هنر به 20 استان افزایش یافت مسابقه داستان «بی‌مثال» با محوریت زندگی و شخصیت نخستین بانوی مسلمان زیرآسمان طبیعت و بی قراری عاشقان در «قرار بیقراران» آلبوم موسیقی «تردید» منتشر شد اخبار برگزیده واکنش پرمعنای مهدی طارمی به منتقدانش: هیس! منفورترین ویندوز کدام است؟ بازدید سجادی از ورزشگاه علی دایی گپ‌وگفت بی واسطه خانواده هنر با رئیسی، اتفاق مبارک در ماه مبارک گوشه‌ای از کرامات امام حسن مجتبی(ع) از منظر علمای اهل سنت بمب آرامش را بشناسید نشانه های نارسایی کبد چیست؟ مسئولیت خطیر روی دوش تازه وارد پرسپولیسی‌ها آقای سعادتمند با خودت چند چندی؟ کاپیتان پرسپولیس گوش به فرمان گل‌محمدی جزییاتی جدید از قتل مرموز قهرمان پرورش اندام «پدر گواردیولا» در «شبکه مخفی زنان» «یاغی» می‌شود! برنامه ویژه پرسپولیسی‌ها پس از تعطیلات دیدار تیم های فوتبال التعاون - سپاهان ترامپ: اوباما و بایدن مقصر ائتلاف خطرناک روسیه و چین هستند مادر شهید افطاری نداد، زندانی آزاد کرد! شبکه اجتماعی نشست خزعلی با امضا کنندگان بیانیه" آزار زنان" رونالدو: به شما مربوط نیست پسرم چه می‌پوشد آخرین اخبار  بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |

تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و اقتصادی خانواده کودک و نوجوان مالیات ویروس اکران نوروزی شیوع ویروس کرونا موفقیت فیلم قیمت بلیت سینما فیلم های نوروز کودک و نوجوان فیلم های کمدی اکران نوروزی گفت وگو سینمای ایران افزایش قیمت اکران نوروز مدیر سینما برای سینما سینما تیکت فروش فیلم ترین زمان اکران شده نوروز 1401 اکران شد سال ها نظر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای سفر به کیش در نوروز ۱۴۰۳

جزیره کیش بی شک یکی از مهم ترین و پر بازدیدترین مقاصد گردشگری در ایران است. - اخبار بازار -

به خصوص اگر حرف تعطیلات نوروز باشد. کیش به خاطر شرایط اقلیمی خاص و جاذبه های گردشگری فراوان و امکانات ویژه، هرساله پذیرای تعداد زیادی مسافر نوروزی از تمام استان های کشور است. برای سفر به جزیره کیش در ایام نوروز بهتر است به چند مورد توجه ویژه داشته باشید. اگر قصد سفر به کیش در ایام نوروز را دارید این مطلب را تا انتها بخوانید.

انتخاب وسیله سفر

شاید این راحت ترین بخش ماجرا باشد زیرا دوری جزیره از بیشتر شهر های مرکزی و محصور بودن آن در میان آب های خلیج فارس باعث شده اغلب مسافران استفاده از پرواز مستقیم را به عنوان راحت ترین و سریعترین مسیر انتخاب نمایند. ولی باید توجه داشته باشید که با توجه به درخواست بالای سفر به جزیره به خصوص در ایام نوروز بهتر است از چند هفته قبل نسبت به رزرو بلیط پرواز یا تور مورد نظر اقدام نمایید. البته شاید بعضی از شما ترجیح بدهید با خودروی شخصی خود به این جزیره سفر کنید. اگر ساکن شهرهای جنوبی ایران باشید می توان گفت این کار تا حدودی توجیه دارد ولی اگر قصد سفر زمینی از شهرهای مرکزی یا شمالی کشور به جزیره کیش را دارید اصلا این کار را به شما توصیه نمی کنیم.  زیرا انتقال خودروی شخصی در نبود مسیر جاده‌ای مناسب منتهی به این جزیره، و در ادامه طی مسیر دریایی آن هم با هزینه و مشکلات زیاد برای گردشگرانی که به قصد سفر چند روزه وارد کیش می شوند اصلا به صرفه نیست و به غیر از خستگی عایدی دیگری برای شما ندارد .

البته شاید بعضی از مسافران به دلیل در اختیار داشتن خودروی شخصی ترجیح می دهند این خستگی را به جان بخرند ولی توصیه ما استفاده از خدمات  اجاره خودرو در کیش  است که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

انتخاب محل اقامت مناسب

سفر کوتاه است. فرصت اندک و اشتیاق بسیار برای دیدن، دیدن جزیره ای اسرار آمیز در میان خلیج فارس. آب های آرام و نیلگون خلیج هر مسافری را وسوسه می کند تا سری به جزیره رویایی کیش بزند. اما شما قبل از هر چیزی باید به فکر محل اقامت مناسب باشد. اولین گزینه برای بسیاری از مسافران استفاده از هتل های متنوع جزیره کیش است از هتل های ارزان 2 و 3 ستاره گرفته تا هتل های 5 ستاره لوکس که البته در ایام نوروز از مدت ها قبل رزرو می شوند و اگر برنامه سفر شما قطعی شده بهتر است زودتر نسبت به رزرو تور و هتل اقدام نمایید.

انتخاب دوم اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله است . این گزینه برای خانواده های پر جمعیت تر و مسافرانی که قصد دارند برای مدتی طولانی تر و در فضایی صمیمانه تر تعطیلات خود را در کنار اعضای خانواده بگذرانند مناسب تر به نظر می رسد و می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.

برنامه ریزی برای طول مدت سفر

این برنامه ریزی بسته به اینکه هدف شما از سفر به جزیره کیش استراحت روح و روان باشد یا هیجان و لذت یک سفر ماجراجویانه و یا هر دو می تواند متفاوت باشد. ولی سفر شما به هر قصدی که باشد، لزوم یک برنامه ریزی و زمان بندی مناسب برای استفاده بهینه از تمام لحظه های حضور در جزیره، یکی از مواردی است که نباید فراموش شود. زیرا تجربه ثابت کرده عدم برنامه ریزی مناسب باعث می شود بخشی از تجربیات ناب جزیره مثل پارسل سواری در غروب آفتاب را از دست بدهید.

 انتخاب وسیله حمل و نقل مناسب در جزیره کیش

اگر فقط یک بار به جزیره کیش سفر کرده باشید می دانید که هوای شرجی و گرم جزیره که البته در ایام نوروز به مراتب کمتر از روزهای داغ تابستانی آن است، از ویژگی های اصلی کیش به شمار می رود. و همین باعث شده خودروهای موجود در جزیره از سیستم تهویه مناسبی برخوردار باشند و کار اصلی جابه جایی مسافر را هم همین خودروهای سواری انجام می دهند. انتخاب وسیله مناسب برای حمل و نقل هم باز بستگی به سبک مسافرتی شما دارد. اگر فردی هستید که قصد تردد زیاد در جزیره را ندارید و یا حتی اگر رانندگی برایتان در شرایط سفر مناسب نیست، می توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند مینی بوس و تاکسی که در جزیره زیاد هم هستند بهره ببرید. ولی اگر قصد تردد و گشت و گذار آزادانه تر در جای جای جزیره را دارید باید بدانید،  اجاره ماشین در کیش  یکی از پیش‌ نیازهای گردش در این جزیره زیبای مرجانی است. دلایل زیادی وجود دارد که بگوییم تنها با در اختیار داشتن یک خودروی مناسب است که می‌توانید در طول حضور خود در جزیره کیش از تمامی پتانسیل گردشگری این جزیره به‌طور کامل بهره ببرید. و از مزایایی مانند آزادی و راحتی بیشتر در طول سفر و صرفه جویی در هزینه حمل و نقل بهره مند شوید.

از نظر ما و همچنین افرادی که تجربه اجاره خودرو در کیش را داشته اند بهترین انتخاب برای افرادی که در طول اقامت خود در جزیره می خواهند خودروی شخصی در اختیار داشته باشند اجاره خودروی مورد نظر از طریق یکی از شرکت های معتبر  رنت خودرو در کیش  است. با توجه به تقاضای بالای اجاره خودرو در کیش، شرکت‌های بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که معتبرترین آنها در سامانه بین المللی اجاره خودرو رنتیفا حضور دارند. و شما با چند کلیک ساده می توانید خودروی مورد نظر خود را انتخاب کرده و به صورت کاملا آنلاین و با کمترین پیش پرداخت رزرو نمایید.

سخن پایانی

اگر برنامه سفر شما به کیش نهایی شده، بهتر است از همین حالا نسبت به رزرو تور و هتل و خودروی مورد نظر خود اقدام کنید تا با آسودگی خاطر در کنار خانواده از تعطیلات پایان سال خود لذت ببرید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • «جنگ داخلی» صدرنشین تازه گیشه هالیوود شد
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه
  • پایان نوروز و آغاز اکران مدارس «ایلیا؛ جستجوی قهرمان»
  • راهنمای سفر به کیش در نوروز ۱۴۰۳
  • سهم ۴۹ درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات