Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی قانع گفت: با توجه به آغاز حوادث آتش سوزی در منابع طبیعی و اهمیت فرهنگ سازی و حفظ این منابع، سازمان آتش‌نشانی شیراز با توجه به نتیجه بخش بودن طرح مذکور در دو سال گذشته و کاهش ۵۰ درصدی حریق مراتع از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ سومین مرحله از طرح حافظان شهر من را کلید خواهد زد.

او گفت: افزایش زود هنگام دمای هوا، خشک شدن مراتع و عدم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان آغازگر آتش سوزی‌های گسترده و غیر قابل جبران در منابع طبیعی خواهد بود، که البته می‌توان با مشارکت همه جانبه ارگان‌ها وسازمان‌های مربوطه و از همه مهمتر شهروندان حوادث را کاهش و محیط زیست خود را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز پیشگیری و مدیریت دقیق عملیات‌های آتش سوزی مراتع و فضا‌های سبز را از اهداف مهم طرح حافظان شهر من دانست.

او گفت: با توجه به نگاه ویژه شهرداری شیراز به این امر مهم، طرح مذکور توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز به عنوان اولین سازمان آتش نشانی کشور تدوین و به تصویب وزارت کشور رسانده شد و این طرح به منظور ارزش نهادن به منابع طبیعی اقدامی لازم الاجراست.

قانع در تشریح محور‌های طرح حافظان شهر من، گفت: گام اول این طرح با برگزاری جلسات مختلف با مناطق، سازمان‌های مردم نهاد و ارگان‌های مربوطه با هدف توان افزایی و آگاهی رسانی به انجام خواهد رسید.

به گفته او، مرحله دوم با شناسایی نقاط پر خطر در خصوص حریق مراتع توسط آتش نشانان ۲۳ ایستگاه عملیاتی، بازدید‌های پیشگیرانه و رفع تهدید‌ها مدیریت می‌شود.

این مقام مسئول آموزش‌های شهروندی را از مهمترین بخش‌های این طرح دانست و عنوان کرد: در این بخش آموزش شهروندی از طریق شبکه‌های مجازی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و عموم مردم می‌توانند از طریق نرم افزارجامع سازمان آتش نشانی که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید را داراست و هم اکنون در سایت سازمان آتش نشانی شیراز در دسترس عموم قرار دارد نا ایمنی‌های موجود در نقاط مختلف شهر را به ما گزارش دهند تا همکاران ما به سرعت از بروز حوادث جدی و خسارات جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آورند.

با توجه به اهمیت وقوع حریق در منابع طبیعی و اطلاع رسانی سریع از محل آتش سوزی، محمد هادی قانع گفت: در مرحله کشف این طرح بر اساس جلسات با ارگان‌های متولی به صورت کشیک‌های شبانه روزی را بررسی و بازدید می‌کنند تا در صورت وقوع کوچکترین حوادث سریعا اطلاع رسانی لازم جهت جلوگیری از گسترش حریق صورت گیرد.

لازم به ذکر است تکمیل و به روز رسانی تجهیزات ایستگاه‌های عملیاتی، بررسی، علت یابی و رفع مشکلات مناطق حادثه خیز نیز از اقدامات مهم در این طرح محسوب شده که با تلاش تیم‌های آتش نشان شیرازی در جهت کاهش حوادث و مدیریت دقیق عملیات انجام خواهد گرفت.

تهیه و تدوین طرح حافظان شهر من با هدف پیشگیری و کاهش حوادث مربوط به مراتع، باغات و فضای سبز براساس رسالت سازمان آتش‌نشانی در حوزه ایمنی و امداد و نجات بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی شیراز فضای سبز طرح حافظان شهر من سازمان آتش نشانی شیراز طرح حافظان شهر من منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شیراز

هادی عیدی‌پور گفت: رأس ساعت ۱۲:۴۵ ظهر امروز، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ یک مورد وقوع حریق در مجتمع تجاری تفریحی زیتون واقع در چهار راه ۱۵ خرداد شیراز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله از ۷ ایستگاه عملیاتی خودرو‌های اطفاء حریق، نردبان هیدرولیکی، دستگاه‌های تنفسی و... به محل حادثه اعزام شدند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه حریق در قسمت داکت مشترک تأسیسات بین طبقات ایجاد شده بود، تجمع دود از طبقات منفی یک تا طبقات هفتم ساختمان وجود داشت، زیرا دود از طریق داکت مشترک به طبقات سرایت کرده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: تیم‌های عملیاتی بلافاصله تخلیه افرادی که درون مجتمع حضور داشتند را در دستور کار قرار دادند و نفرات صحیح و سالم از مجتمع خارج شده و محل ایمن شد و همزمان تیم‌های عملیاتی اقدام به جست‌وجو برای پیدا کردن کانون حریق کردند.

او با بیان اینکه کانون حریق با استفاده از دوربین‌های حرارتی و جست‌وجوی تیم‌های عملیاتی پیدا شد و اطفا حریق به طور کامل انجام شد، گفت: در حال حاضر در طبقه آخر مجتمع مقداری تجمع دود داریم که در حال تهویه نهایی و چک کردن کامل طبقات و داکت مشترک تأسیسات جهت اطمینان از اینکه شعله‌وری مجدد این موقعیت نداشته باشد، هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز
  • واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • حریق گسترده انبار کالا در میدان مهارت + فیلم
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش
  • مهار حریق یک دستگاه خودرو و دکه در زرند
  • مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • مهار آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شیراز
  • وقوع حریق در مجتمع تجاری زیتون در شیراز