Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه سهم ۰.۲۷ درصدی بودجه وزارت ورزش از مالیات بر ارزش افزوده در دولت قبل حذف شده بود، این سهم با اجازه مجلس در کمیسیون تلفیق احیا شد. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه موضوع جوان و جوان‌گرایی مورد توجه مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: امروز مجلس یازدهم که تلفیقی از نیروی جوانی و تجربه را در خود می‌بیند، در صدد تصویب بودجه ویژه‌ای برای ورزش است که گرایش و تمرکز این بودجه به سمت توسعه ورزش همگانی در شهرستان‌ها و مناطق محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت درآمدهای مالیاتی برای رشد امکانات و فضاهای ورزشی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهم 0.27 درصدی بودجه وزارت ورزش از مالیات بر ارزش افزوده در دولت قبل حذف شده بود، این سهم با اجازه مجلس در کمیسیون تلفیق احیا شد و سازمان برنامه و بودجه این سهم را به ورزش کشور اختصاص داد.

رحمانی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش و تربیت بدنی در روستاهای دورافتاده و محروم ادامه داد: با توجه به استعدادهای نابی که در روستاها در حوزه ورزش قهرمانی وجود دارد، بنابراین اعتبارات ورزش باید طوری توزیع شود که نقش استعدادیابی ورزش در روستاها فراموش شود و به همین خاطر باید یک اصلاح ساختاری در رویکرد بودجه‌نویسی ورزش اتفاق بیفتد.

دریاچه سد نهب به قطب گردشگری ورزشی بدل می‌شود

نماینده مردم تاکستان در مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو از احداث و راه‌اندازی 16 خانه روستایی با همت بخشداران و دهیاران این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با وزرای ورزش و میراث فرهنگی و گردشگری کردیم، بنا داریم دریاچه سد نهب را به طرح‌های ورزشی اختصاص دهیم تا حوزه سد نهب به یک قطب گردشگری ورزشی در کشور تبدیل شود.

رحمانی افزود: با توجه به فاصله کمی که دریاچه سد نهب تا جاده دارد، حتی مسافران شهرستان‌ها و استان‌ها دیگر می‌توانند به اینجا بیایند و از دریاچه این سد استفاده کرده و تفریحات سالمی داشته باشند. به همین خاطر در وهله نخست قصد داریم که تجهیزات لازم برای ورزش‌های قایقرانی و جت‌اسکی را در دریاچه نهب احداث یا مستقر سازیم.

انتقاد فرامرزیان از نگاه نابرابر دولت در بحث بودجه ورزشخادم با اشاره به فاجعه رخ داده برای بودجه ورزش: وزارت ورزش آب رفته را به جوی بازگرداندبرزگر: تمام بودجه ورزش صرف کارمندانش می‌شود/ کشتی‌گیر از سرمربی نافرمانی کند خودش ضربه می‌خورد

وی ادامه داد: با اجرای این طرح سد مخزنی نهب علاوه بر اینکه نیاز آبی شهرستان را تأمین خواهد کرد، به یک منطقه نمونه گردشگری مبدل خواهد شد و می‌توانیم از حوزه این سد نهایت درآمدزایی را برای جبران هزینه‌های میلیاردی احداث آن در سال‌های اخیر داشته باشیم و اجرا همین طرح گردشگری به توسعه فازهای بعدی سد هم کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ورزش ایران مالیات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ورزش ایران مالیات وزارت ورزش سد نهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در تذکری گفت: موضوع دارو تاکنون ۴ مرتبه در جلسه نظارتی مجلس مورد بررسی قرار گرفته، اما تاکنون مشکل مردم در حوزه کمبود و گرانی دارو حل نشده است. آخرین جلسه نظارتی در این خصوص در ۱۹ دی ماه سال گذشته بود که رئیس مجلس به وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی فرصت دو ماهه ای برای اصلاح این وضعیت داد.   نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در ادامه با اشاره به دو اتفاقی که قرار بود در حوزه دارو رخ دهد، عنوان کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد آن را مردم پرداخت کنند، اما در حال حاضر این هزینه بین بیمه و مردم نصف شده است.   وی افزود: از سوی دیگر بیش از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مسئول این قضیه بودند به نحوی که بانک مرکزی باید به موقع منابع ارزی را تأمین می‌کرد که این اتفاق صورت نگرفت و به جای آن شاهد ارزپاشی برای سفر‌های خارجی و افزایش ۵۰۰ دلار به هزار دلار بودیم.   عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان طلب داروسازان و داروفروشان را نداده است، همچنین سازمان تأمین اجتماعی نیز هزینه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت نکرده؛ این در حالی است که مجلس شورای اسلامی حکیمانه و به صورت مقبول این موضوع را دنبال کرده است.   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه بعد از بررسی‌ها و جلسات برگزار شده درخصوص دارو، شخص بنده نیز جلسه جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت داشتم، گفت: بر اساس گزارش جمع‌بندی نظارتی کمیسیون بهداشت از این جلسه، سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت در این خصوص مسئول هستند.   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا بانک مرکزی در واگذاری ارز در اواخر بهار و ابتدای تابستان تأخیر داشته است، یادآور شد: این موضوع اشکالاتی را در توزیع دارو به وجود آورد که البته در پایان سال ۱۴۰۲ توانست به تعهدات خود عمل کند، اما به هر حال تأخیر داشت.   وی افزود: موضوع کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در این جلسه بر اساس ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به رأی گذاشته می‌شود تا مجلس تشخیص خود را درباره آن اعلام کند، اما به هرحال موضوعات دیگر در حوزه ارزی و بودجه را پیگیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد