Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@11:20:48 GMT

آغاز کنسرت تور بین‌المللی «کیهان کلهر»

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۱۵۷۹

آغاز کنسرت تور بین‌المللی «کیهان کلهر»

کیهان کلهر، پس از مدت‌ها دوری از صحنه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تور کنسرت‌های بین‌المللی خود را از بیست‌ونهم فروردین‌ماه آغازمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیهان کلهر را در این برنامه‌ها رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر سازهای کوبه‌ای، کیا طبسیان نوازنده سه‌تار و اردال ارزنجان نوازنده باغلاما و موسیقیدان کرد اهل ترکیه همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده اجراهای کلهر در هم‌نوازی با طبسیان است. لوکزامبورگ، ونکوور، ویکتوریا (بریتیش کلمبیا)، موزه آقاخان (تورنتو، انتاریو)، مونترال و کبک از جمله شهرهایی است که این دو هنرمند در آنها اجرا می‌کنند.

کلهر ابتدا ۲۹ فروردین (۱۸ آوریل ۲۰۲۲) به همراه ارزنجان در خنت بلژیک سپس ۳۱ فروردین (۲۰ آوریل ۲۰۲۲) با همراهی طبسیان در لوکزامبورگ به روی صحنه می‌رود.

کلهر و رامبرانت تریو هفتم خرداد (۲۸ می ۲۰۲۲) در کوتانس فرانسه به اجرای کنسرت می‌پردازند.

همچنین این نوازنده شهیر کمانچه و سه‌تار، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ خرداد (سوم، چهارم، پنجم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم ژوئن ۲۰۲۲) با طبسیان به ترتیب در وست ونکوور کانادا، ونکوور، ویکتوریا (بریتیش کلمبیا)، موزه آقاخان (تورنتو، انتاریو)، مونترال کانادا و کبک کانادا به روی صحنه می‌رود.

کیهان کلهر موسیقیدان، آهنگساز متولد سوم آذر ۱۳۴۲ در تهران است و نخستین نوازنده ایرانی است که برنده جایزه معتبر جهانی وومکس در سال ۲۰۱۹ و برنده جایزه گرمی شده است.

کلهر در نواختن تخصصی کمانچه، تنبور، سه‌تار و شاه کمان مهارت چشم‌گیری دارد و با هنرمندان برجسته‌ای همچون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی‌اکبر مرادی، علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی، همایون شجریان، مجید خلج و اعضای گروه دستان آهنگسازی و نوازندگی کرده است.

کد خبر 569045

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موسیقی کیهان کلهر هنرمندان هنر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کیهان کلهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ ماه ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ‌زاده اجرا می‌شود، تصنیف‌ها و قطعات پیش‌درآمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمدرضا برزین، صادق شیخ‌زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری از هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا خواهد شد.

این اجرا توسط صادق شیخ‌زاده (آواز)، محمدرضا برزین (سرپرست و نوازنده سه‌تار)، آناهیتا نصیریان (نوازنده عود)، سها شمعدانی (نوازنده سنتور)، مسعود صادقی (نوازنده سه‌تار بم و سه‌تار ابریشم)، امیر تات (نوازنده تنبک) و پویان توکلی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) روی صحنه می‌رود.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای دریافت کارت ورودی می‌توانند نیم ساعت پیش از آغاز مراسم به واحد روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند. فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

کد خبر 6086369 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند