Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت که در راس هیئتی به عراق سفر کرده در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی موضوع سفرهای هوایی و درخواست متقاضیان برای سفرهای زمینی را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سید صادق حسینی در دیدار با مجتبی کریمی به اقدامات انجام شده در حوزه اعزام زایران به عتبات عالیات اشاره کرد و به بررسی مشکلات موجود در این زمینه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گران بودن هزینه‌های سفرهای هوایی عتبات عالیات وعدم بازگشایی مرزهای زمینی مهمترین از جمله مهمترین دغدغه‌ها محسوب می‌شود که امیدواریم با تلاش‌های پیش رو و مساعدت‌های لازم مرزهای زمینی بازگشایی شود و شاهد کاهش مشکلات در اعزام‌ها باشیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز در این دیدار با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای کاهش هزینه‌های سفرهای هوایی ضروری است، گفت: کاهش قیمت‌های سفرهای هوایی می‌تواند موجب افزایش عزیمت زائران به عتبات شود؛ ضمن اینکه بازگشایی مرزهای زمینی هرچند به صورت محدود تاثیرات مناسبی در کاهش قیمت‌ها بدنبال دارد.

وی افزود: به گفته مسئولان ذیربط در کربلا، فرودگاه این شهر تا یکسال آینده راه اندازی خواهد شد که می‌تواند خدمات‌رسانی مناسبی به زائران داشته باشد.

کریمی تصریح کرد: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران درکربلای معلی نیز از هیچ تلاشی برای زائران عتبات عالیات فروگذار نخواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفرهای هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی

تین نیوز

آمار حمل و نقل هوایی حاکی است تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۳۹ هزار فروند و ۲۵ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (پرواز داخلی ۲۴۵ هزار فروند و بین المللی ۲۱ هزار فروند)، به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص می شود که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۳۶۹ و ۲۹ هزار فروند ثبت شده است.

در این مدت، بیشترین تعداد نشست و برخاست در فرودگاه های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۱۰۰ و ۵۱ هزار فروند و کمترین مربوط به فرودگاه های سمنان و شاهرود به میزان هشت و ۱۱ فروند است.

در ۱۱ ماهه پارسال بیش از ۵۷ درصد (۱۵۱ هزار فروند از مجموع ۲۶۴ هزار فروند) نشست و برخاست ها در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه ها) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۳ درصد (۱۱۳ هزار فروند) از نشست و برخاست ها در ۵۰ فرودگاه باقی مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۲ فرودگاه انجام شده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۷ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر و ۲ میلیون و ۹۱۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۲۸ میلیون و ۲۶۹ هزار نفر و بین المللی ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر) به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۴ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر مشخص می شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۴۴ میلیون و ۴.۴ میلیون نفر ثبت شده است.

همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۳۷ و ۳۴ درصدی را نشان می دهد.

بیشترین تعداد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۱۲ و هفت میلیون نفر و کمترین مربوط به فرودگاه های سمنان و شاهرود به میزان ۵۲۸ و ۵۳۹ نفر است.

در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد (۱۹ میلیون نفر از مجموع ۳۱ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه هاا که در آنها پرواز انجام شده است) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۰ درصد (۱۲ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۵۰ فرودگاه باقی مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۰ فرودگاه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت زمینی و هوایی رئیسی در لاهور
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد