Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شورای جهاد آبرسانی وزارت نیرو به منظور آبرسانی به ۱۰هزار روستای کشور در قالب طرح محرومیت‌زدایی تشکیل شده است که سهم استان از این طرح، آبرسانی به ۲هزار و۸۸۳ روستا در ۲۶شهرستان استان است که تقریباً همه نقاط استان در این طرح دیده شده است.

به گزارش ایسنا؛ حسین مدرس خیابانی در نشست قرارگاه جهاد آبرسانی استان اظهارداشت: بدنبال تشکیل شورای جهاد آبرسانی در وزارت نیرو و سفر وزیر نیرو به استان؛ مقرر شد؛ به یکهزار و ۷۵۱ روستا در استان آبرسانی شود که این تعداد با توجه به تنش آبی موجود به ۲هزار و۲۵۱ روستا افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی از جنس پروژه‌هایی است که باید به سرعت برای استفاده مردم تکمیل شود لذا باید زمان‌بندی در این پروژه اولویت دستگاه‌های متولی قرارگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه امکانات استان اعم از انواع ماشین‌آلات برای شتاب بخشی به اجرای این طرح به کارگرفته‌ شده است.

مدرس خیابانی از شرکت آب و فاضلاب استان خواست نقشه‌های آبرسانی مربوط به ۲۴۹روستای استان را که تهیه شده است را بر اساس معیارهای قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که مجری این طرح می‌باشد؛ تحویل گردد و نقشه روستاهای باقیمانده را در اسرع وقت تهیه و تحویل نماید.

مدرس خیابانی تصریح کرد: وزارت نیرو، استانداری، قرارگاه قدس سپاه، خیرین و همه دستگاه‌های دخیل در این کار جهادی باهم برابر و متحد هستند تا مشکلات کم‌آبی استان را برای مردم مرتفع سازند.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای این پروژه؛ بررسی مداوم وضعیت پیشرفت آن را خواستار شد و از فرمانداران و مدیران متولی خواست به صورت میدانی اجرای این پروژه را بازدید و گزارش مصور آن را تهیه و  ارسال نمایند.

فرمانده سپاه سلمان استان نیز در این نشست با بیان اهمیت اجرای این پروژه گفت: مجموعه سپاه در استان همه امکانات و ظرفیت‌های خود را به کار بسته است.

سردار احمد شفاهی ادامه داد: با استان‌های مجاور برای همکاری در این پروژه توافق شده است تا شرمنده مردم نشویم و انشالله این اتفاق به شایستگی رقم بخورد و بتوانیم به نحو درستی پروژه آبرسانی را در سیستان ‌و بلوچستان اجرا کنیم.

"میثم جعفرزاده" رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو هم در این نشست با ابراز خشنودی از اهتمام استاندار و مدیران استان در  اجرا و اتمام این طرح؛ گفت: ۱۰۰درصد اعتبارات این طرح تخصیص داده شده است که با تلاش مدیران استان طی مدت مقرر۳۰ماه، همه روستاهای هدف این طرح از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان جهاد آبرسانی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد عشقی گفت: در پی وقوع سیل و آب گرفتگی برخی معابر عمومی در جنوب کشور و با اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر اینکه یزد به عنوان استان عمل کننده در شهر کنارک سیستان و بلوچستان انتخاب شده ۴۰ نفر نیرو‌های امدادی آموزش دیده این استان به این مناطق اعزام شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه سایر تیم‌های عملیاتی در حالت آماده باش در استان قرار دارند، ادامه داد: ۴۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم امدادی از شهرستان‌های (اردکان، میبد، مهریز، یزد، اشکذر، خاتم، بافق و بهاباد) و تیم واکنش سریع استان به همراه تجهیزات سیلاب و ۱۴ دستگاه موتور پمپ، موتور برق و کف کش با ۹ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و ۲ دستگاه کامیونت فوسو به منطقه اعزام شد. 


عشقی گفت: این شهر ۶ هزار نفری تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت که نیرو‌های عمل کننده و امدادی هلال احمر استان یزد به همراه تیم‌های عملیاتی چند استان دیگر نسبت به توزیع اقلام امدادی و زیستی به سیل زدگان می‌پردازند.


 وی اشاره به همراهی قابل توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش موثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان+ فیلم
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • بازدید هوایی استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل‌زده
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب در جنوب استان