Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@01:45:29 GMT

حل مشکل 20 ساله تعاونی مسکن ارتش در گرو تصمیم اعضا

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۹۱۲۱

حل مشکل 20 ساله تعاونی مسکن ارتش در گرو تصمیم اعضا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سال ۱۳۸۱ با اقدامات لشکر ۱۶زرهی در زلزله آوج و بویین زهرا زمینی به مساحت ۱۳۵ هکتار واقع در روستای باورس، در نزدیکی شهر محمدیه برای تامین مسکن اعضا و کارکنان قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین در زمان استاندار وقت شهید مسعود امامی خریداری شد.

این زمین به پاس زحمات نیروهای ارتش در کمک به زلزله زدگان شهرستان آوج قرار بود سرپناهی برای ایثارگران و جانبازان ارتش باشد، اما شهادت استاندار وقت و تغییر نکردن کاربری زمین بعد ۲۰سال بلاتکلیف مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه هزار عضو این تعاونی مسکن که هر یک از آنان در زمان خود ۷۰۰ هزار تومان برای خانه دار شدن پرداخت کرده بودند، ۲۰سال چشم انتظارند تا اقدامی از سوی مسئولان صورت پذیرد و آنها را یک قدم به خانه دار شدن خود نزدیک کند. برای حل مشکلات اراضی مسکن کارکنان لشکر ۱۶زرهی از سوی مسئولان و مدیران وقت تصمیمات متعددی گرفته شد تا جایی که بنا بود زمینی معوض به اعضای تعاونی مسکن در شهر محمدیه داده شود، بعدها تصمیم گرفتند کاربری زمین را به مکانی تجاری تغییر داده و هزینه آن را نیز به اعضا پرداخت کنند و حتی حرف‌هایی شده بود که به جای این زمین، واحدهای مسکونی مهر و یا اقدام ملی تحویل اعضا شود، اما تاکنون هیچ یک از این تصمیمات به نتیجه نرسیده است.

جالب تر آنکه از ابتدای واگذاری این اراضی تاکنون، اعضای هیات تعاونی بیش از ۷۰ نشست مختلف با مسئولان محلی، شهرستانی و استانی برگزار کرده‌اند که خروجی هیچ کدام از آن‌ها نتوانسته گرهی از مشکلات آنان باز کند.

تا نتیجه نهایی اظهار نظر نخواهم کرد

 امیر سرتیپ حسین قزوین در این خصوص اظهار کرد: به دلیل رشادت های لشکر۱۶زرهی در زلزله سال ۱۳۸۱ آوج، استاندار وقت برای قدردانی از زحمات نیروها، واگذاری زمین های ۱۳۵ هکتاری باورس را به کارکنان ارتش پیشنهاد داد و قول مساعدت در خصوص تغییر کاربری با مراجع زیربط را به کارکنان و اعضای ارتش دادند که پس از شهادت ایشان در سانحه هوایی، پیگیری ها برای تغییر کاربری و مجوز ساخت از مراجع بالادستی بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: صحبت هایی در خصوص تهاتر زمین پیشنهاد شده که بنده مطرح کردم و هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیده ایم و تا نتیجه نهایی حاصل نشود بنده هیچ اظهار نظری نخواهم کرد چراکه می تواند شبهات و انتظاراتی ایجاد کند، برخی، قول هایی که انجام نشده را بیان کردند و اعضا دچار سردرگمی شدند و من تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا حقوق اعضا استیفا شود و سرپناهی برای خانواده ها داشته باشند.

برخی درخواست ها غیر کارشناسی است

سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این رابطه با اشاره به دستور اخیر استاندار به معاون عمرانی در خصوص بررسی مشکل تعاونی‌های مسکن در استان عنوان کرد: با توجه به برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی در دوره‌های قبلی، پس از دستور استاندار محترم، مجددا جلسات متعدد و جداگانه‌ای با تعاونی‌های مسکن استان، با حضور دستگاه‌های مرتبط و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

وی افزود: متاسفانه عدم همراهی و همکاری برخی اعضای تعاونی‌ها که تعداد زیادی زمین از اعضای اصلی و اولیه تعاونی خرید کرده‌اند، شامل درخواست‌های غیرکارشناسی و خارج از ظرفیت های موجود قانونی است و سبب شده جلسات به نتیجه نرسد و ما نتوانیم مشکل مردم را حل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات و همچنین دستور اکید استاندار مبنی بر مساعدت به تعاونی‌ها و رفع مسائل آن‌هاست، به خصوص با توجه به سیاست اصلی دولت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر راه‌اندازی طرح نهضت ملی برای حل مشکل مسکن است که اصلی‌ترین نیاز خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: اما برخی زیاده خواهی‌ها و عدم در نظر گرفتن شرایط قانونی، کارشناسی، فنی و مهندسی در پیشبرد امور توسط بعضی از اعضای تعاونی‌ها موجب عدم حصول نتیجه و رفع مشکل مسکن اعضا شده است.

شانتاژها علیه یک تصمیم!

طی هفته‌های اخیر پیشنهادی از سوی استانداری قزوین به اعضای تعاونی مسکن ارتش ارائه شد مبنی بر این‌که در ازای ۲۸۶۰ قطعه زمین کشاورزی در روستای باورس که ارزش چندانی هم ندارند و صرفا کاربرد آن کشاورزی است، سهامداران به گروه‌های ۸ نفره تقسیم و به هر یک از این گروه‌ها ۲۵۰ متر زمین مسکونی در منطقه مهرگان قزوین با تراکم ۴ طبقه داده شود، این در حالی است که ساختمان‌های دیگر آن منطقه تراکم بالای ۸ طبقه دارند و از لحاظ جمعیت نیز پر ازدحام بوده و این می‌تواند یکی از مزیت‌های این طرح باشد.

به محض ارائه این پیشنهاد برای حل مسئله کهنه و چندین ساله تعاونی مسکن ارتش، شانتاژهایی علیه این تصمیم آغاز شد مبنی بر این‌که قرار است زمین‌های میلیاردی باورس را از اعضای تعاونی بگیرند و به‌جای آن ۳۰ متر زمین در مهرگان به هر یک از اعضا بدهند، در حالی‌که چنین سخنی نادرست بوده و به‌ نظر می‌رسد این شانتاژها از سوی افراد خاصی است که نمی‌خواهند مشکلات این تعاونی حل شده و اعضای آن صاحب‌خانه شوند.

 با توجه به شرایط موجود و مخالف‌های عدیده از پایتخت، به نظر می‌رسد این پیشنهاد بهترین راه حل برای اعضای تعاونی مسکن ارتش قزوین است تا بتوانند پس از دو دهه صاحب‌خانه شوند، زیرا اگر قرار بود شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه باغ ویلا را در باورس به تصویب برساند، با گذشت دو دهه و با رفتن و آمدن دولت‌ها و مسئولین گوناگون، تاکنون این اتفاق افتاده بود.

از سوی دیگر با توجه به این‌که طی هفته‌های اخیر شهر شدن مهرگان به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده، این مصوبه می‌تواند تاثیر به‌سزایی در رشد و توسعه مهرگان داشته باشد و از منظر تسریع در توسعه زیرساخت‌ها و رشد قیمت زمین و مسکن در این منطقه موثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زمین های ارتش باورس زمین های باورس تعاونی ارتش تعاونی مسکن ارتش اعضای تعاونی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یکهزار و چهارصد و هشتاد مین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی؛ ثریا احسان نیا ۳۸ ساله که از بیمارستان واسعی سبزوار به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد ثریا احسان نیا در بیمارستان منتصریه به خانم ۴۳ ساله ساکن نیشابور و آقای ۳۸ ساله از مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج میبردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد مرحومه ثریا احسان نیا در بیمارستان منتصریه به آقای ۳۶ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همچنین قلب زنده یاد ثریا احسان نیا در بیمارستان امام رضا (ع) به آقای ۵۰ ساله ساکن سیرجان که از نارسایی قلبی رنج می‌برد با موفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: قرنیه‌های مرحومه ثریا احسان نیا برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست ایشان برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • تولید مسکن در سقز به جد رصد و تسهیلگری شود
  • رایزنی برای تأمین زمین مسکن نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • هیئت مدیره استقلال جای گرفتن کیت و بلیت بازی نیست!
  • تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • انتقاد تند مدیرعامل سابق استقلال علیه اعضای هیئت مدیره
  • سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند