Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جلال صالحی روز دوشنبه در مراسم رژه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ضد انقلاب داخلی و استعمارگران شرق و غرب دست به دست هم داده و هر روز توطئه ای جدید علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تدارک می دیدند، افزود: فرزندان این ملت در ارتش، سپاه پاسداران و بسیج مردمی برای حفظ انقلابی که حاصل خون هزاران شهید به خون خفته و دسترنج ملت بیدار و هوشیار ایران اسلامی بود جانانه و جان برکف دفاع کردند و تاریخ انقلاب اسلامی را با خون سرخ خویش نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به قیمت خون پاک افسران، درجه داران و سربازانش از خاک میهن اسلامی پاسداری کردند. 

سرهنگ صالحی تصریح کرد: جایگاه بلند ارتش جمهوری اسلامی ایران و توانمندی آن به لحاظ ابتکارات، اختراعات، خلاقیت ها و در عرصه تجهیزات و آمادگی رزمی و دفاعی در برابر هر نوع تهاجم و تجاورز بیگانگان مرهون و مدیون معمار برزگ انقلاب اسلامی و ادامه راه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در فرودین ۵۷ با توجه به آنچه که درکشور می گذشت بیش از هر کس دریافته بود که ارتش و ارتشیان چه نقش حساس ارزنده ای را در حفظ و حراست از انقلاب ایفا می کنند و از همین رو در برابر خواسته های فرصت طلبانه ضد انقلاب و قدرتهای متضرر از پیروزی انقلاب اسلامی که تلاش برای انحلال ارتش و تلاش برای نابودی انقلاب می‌کردند روز ۲۸ فروردین اطلاعیه ای صادر  فرمودند که به صورت یک سند زنده تاریخی موجب اعتلای ارتش و عامل حفظ آن شد و ملت ایران با تاسی از امام، پشتیبانی بی چون و چرای خویش را از فرزندان خود در ارتش اعلام کردند.

سرهنگ صالحی با تاکید بر اینکه ارتشیان سلحشور به خوبی دریافته بودند که اگر عزت و اقتدار، در فرمانبرداری از رهبر عالیقدر انقلاب و آغوش ملت بزرگوار ایران اسلامی است، اظهار داشت: این نیرو از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با چهره ای متفاوت با گذشته در کنار انقلاب قرار گرفت و در جبهه مبازره با توده های تبلیغی و فرهنگی، ضد انقلاب داخلی و رویارویی تمام عیار نظامی با عناصر خود فروخته و وطن فروش که در تمام کشور ایجاد اغتشاش و ناآارمی کرده بودند، مقامت کرد و از تمام وجود خود مایه گذاشت.

وی افزود: در طی یک و نیم سال قبل از شروع جنگ ارتش جمهوری اسلامی در جبهه های نبرد با ضد انقلاب اشرار جنگید و درگیر شد و اهدای چند صد شهید از همان شروع پیروزی انقلاب اسلامی، اطاعت از رهبر انقلاب و وحدت و یگانگی را با مردم ایران اسلامی به ثبت رسانید.

سرهنگ صالحی تاکید کرد: امروز ارتش قدرتمند و مقتدر جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران و نیروهای مردمی و انتظامی با طی کردن مدارج ترقی و با خلق حماسه های جاودان، ماندگار و بی نظیر در عرصه سرنوشت ساز شکوهمند دفاع مقدس و دوران درخشان سازندگی در مسیر خودکفایی و آمادگی دفاعی گام برداشته است و با استفاده از ایمان و انگیزه کارکنان خویش توانایی گسترده نظامی کشور را برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی بیگانگان نشان داده است.

 فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان گفت: تاریخ خونبار انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس جانفشانی سربازان و سلحشوران ارتش، سپاه پاسداران، نیروهای بسیجی، مردمی و نیروی انتظامی  به خصوص در دوران پس از انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داده و در سینه خود ثبت کرده است. 

سرهنگ صالحی یادآورشد: نسل های آینده در تاریخ خواهند دید که ارتش خداجوی و ولایی جمهوری اسلامی ایران که دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید والا مقام ۲۷۰ هزار جانباز و آزداه سرافراز به انقلاب اسلامی و رهبر و ملت قدرشناس ایران ادای دین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ارتش با پیشینه ولایی، پشتوانه مردمی و با تکیه بر عنایات حضرت احدیت تحت فرمان فرماندهی کل قوا و مقام عظمای ولایت همچنان آماده جانبازی در راه حفظ آرمانهای امام راحل و تداوم نهضت اسلامی است.

برچسب‌ها دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران زنجان دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران زنجان پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی سرهنگ صالحی دفاع مقدس ضد انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران باحضور شخصیت‌های برجسته هند، سفرا، دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی ده‌ها کشور جهان در دهلی نو برگزار شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با تاکید بر ضرورت و اهمیت داشتن قدرت مستحکم دفاعی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ استقلال و داشتن توانایی بالای دفاعی و نظامی خود تامین کننده امنیت و برقرار کننده صلح در غرب آسیا است و ھر تهدیدی که منافع ملی و امنیت کشور را تهدید کند قاطعانه برخورد می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ایرج الهی در ادامه با اشاره به روابط کهن تاریخی و فرهنگی ایران و هند گفت: پیام نیرو‌های مسلح ایران برای جهانیان وکشور‌های همسایه بر صلح، دوستی و امنیت استوار است.
ژنرال آر، اس، رامان رئیس اداره اطلاعات ارتش هند در سخنرانی خود، روابط چند صد ساله ایران و هند و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بخش دفاع میان ایران و هند را نشان از تعامل دوستانه دو کشور توصیف و بر تداوم همکاری‌های دوکشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.
وی با قدردانی از سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران و جایگاه هند در این رویکرد، افرایش همکاری‌های دوکشور در راهگذر شمال جنوب و تعاملات گسترده در بخش آموزش دفاعی میان دو کشور در سطوح مختلف را خواستار شد.
وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در هند نیز در سخنرانی خود، روابط ایران و ھند را دوستانه خواند و بر ضرورت افزایش همکاری دفاعی میان دو کشور تاکید کرد۔
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌ها و تجهیزات نظامی پیشرفته ایران به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • رژیم‌ صهیونیستی ضعیف و فاقد راهبرد مشخص است
  • رژیم‌صهیونیستی ضعیف و فاقد یک راهبرد مشخص است
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • روایتگری آشکار از قدرت فزاینده ایران