Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا: به رغم اعزام هیات ایرانی سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات و مذاکرات چند روز گذشته با مسئولان هم طراز عراقی برای بازگشایی راه زمینی کربلا شواهد امر حاکی از بسته ماندن راه زمینی سفر به عتبات حکایت دارد.

به رغم ارسال اخبار متفاوتی از مذاکرات چند روز گذشته توسط مسئولان حج و زیارت کشورمان با مسئولان عراقی در خصوص ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران هوایی عتبات، اما همچنان بازگشایی راه زمینی سفر به عتبات عالیات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوال مردم در خصوص بازگشایی راه زمینی کربلا اظهار داشت: به رغم انجام مذاکرات صورت گرفته در پشت درهای بسته و تلاش مسئولان ایرانی تا لحظه مخابره این خبر هیچ اطلاعی از بازگشایی راه زمینی کربلا در دست نیست.

وحید اسکندری در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چرا به رغم اخباری بسیاری در خصوص دیدار تیم اعزامی سازمان حج به عراق و دیدار با بسیاری از مسئولان عراقی خبری از بازگشایی راه کربلا نیست، تصریح کرد: با توجه به مذاکرات انجام گرفته مسولان ایرانی با عراقی در پشت درهای بسته خبر دقیقی از بازگشایی راه زمینی کربلا در دست نیست و احتمالا تیم مذاکره کننده تا ۲۴ ساعت دیگر به کشور باز خواهند گشت.

به رغم اعلام چندین بار مسئولان عراقی برای بازگشایی راه زمینی کربلا در ایام مختلف و پیگیری مسولان ایرانی تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی دولت عراق برای بازگشایی راه زمینی عتبات عالیات انجام نگرفته است.

بر این اساس نیز شنیده‌ها حاکیست تیم مذاکره کننده ایرانی سازمان حج و زیارت تا ۲۴ ساعت آینده بدون هر گونه توافق مبنی بر بازگشایی راه زمینی کربلا دست خالی به کشور باز خواهند گشت.

سیدصادق حسینی رییس جدید سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام صحبت الله‌رحمانی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت به عنوان اعضای اصلی تیم مذاکره کننده هم اکنون در عراق حضور دارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود

رضا اکبری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محور پلدختر به خرم‌آباد گفت: بارندگی‌های اخیر آسیب‌های آبشستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای را به این محور وارد کرده‌ است که با تلاش راهداران یک یا دو روز آینده این مسیر بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد افزود: عملیات خاک‌ریزی نیز تا چند روز دیگر در این محور ادامه دارد تا راهداران عرض کافی را برای تردد از این نقطه ایجاد کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌ شده و ایجاد حفاظ هم، یک تا دو ماه آینده به‌ مرور تکمیل خواهد شد.

اکبری خاطرنشان کرد: جاده پلدختر به خرم‌آباد در سیل ۱۳۹۸ خسارت سنگینی دیده بود که از همان سال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طرح‌های متعددی را برای این محور برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ دهنه پل در محور پلدختر به خرم‌آباد در سیل سال ۹۸ دچار شکستگی و تخریب شده بود که این پل‌ها احداث و به بهره‌برداری رسید.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: قسمت‌هایی از محور پلدختر به خرم‌آباد نیز به طور کامل تخریب و آسفالت و روشنایی این محور از بین رفته بود که بازسازی این نقاط انجام شده است.

اکبری افزود: حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است تا ایمنی این محور به سطح قابل‌قبول برسد.

وی اضافه کرد: ما سال‌ها است نتوانستیم اعتبار لازم برای احداث ۱۵ کیلومتر در محور پلدختر به خرم‌آباد را نه از منابع ملی و نه استانی تأمین کنیم و اعتبارات مدیریت بحران هم اختصاص پیدا نکرده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: انتظار می‌رود با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • استقبال مردمی از اجرای طرح حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد
  • سرمربی ایرانی الشمال: باید اشتباهات را اصلاح کنیم
  • نماینده کهنوج: تشکیل استان کرمان جنوبی یک اتفاق تاریخی خواهد بود/ مردم منتظر تحقق قول رییس جمهور هستند
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • رنکِ اول تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی
  • بافق و بهاباد همچنان منتظر بارش باشند