Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@19:01:41 GMT

صادرات چهار محصول کشاورزی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۶۵۵۶

صادرات چهار محصول کشاورزی ممنوع شد

بر اساس نامه وزارت جهاد کشاورزی به گمرک، صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس نامه وزارت جهاد کشاورزی به گمرک، صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

در بخشی از نامه عباس عسکرزاده، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به گمرک جمهوری اسلامی آمده است: با توجه به تحولات بازارهای جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تقاضای جهانی برای مصرف برخی کالاهای کشاورزی، کاهش تعرفه وارداتی در کشورهای همسایه و ضرورت تنظیم قیمت و بازار داخلی کشور صادرات سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و بادمجان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: صادرات ، کشاورزی ، اساس نامه ، گمرک ، منع صادرات گوجه ، ‌بادمجان ، ‌سیب زمینی و پیاز ، منع صادرات گوجه ، ‌بادمجان ، ‌سیب زمینی و پیاز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صادرات کشاورزی اساس نامه گمرک بادمجان سیب زمینی و پیاز بادمجان سیب زمینی و پیاز سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

اسداله کارگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بررسی ها نشان می دهد که قیمت میوه و صیفی نسبت به هفته گذشته از ثبات نسبی برخوردار است.

او قیمت هرکیلو کیوی را ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو پرتقال تامسون شمال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال خونی شمال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، لیمو شیرین  ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان و نارنگی تخم پاکستانی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

کارگر از کاهش قیمت میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون هرکیلو موز اکوادور ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان، موز فیلیپین  ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، موز هندی  ۵۸ تا ۶۷ هزار تومان و هر کارتن آناناس  یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به عللنوسان قیمت پیاز در بازار افزود: امسال پیاز کمتری در مقایسه با سال‌های قبل کاشته شد و در نتیجه به بازار پیاز کمتری عرضه شده است. 

او با بیان اینکه در شرایط کنونی پیاز مورد نیاز از جنوب کشور تامین می شود، گفت: با گرمتر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای دور شهری و مدیریت صادرات قیمت‌ها به تعادل می‌رسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو پیاز در میدان مرکزی را ۱۴ تا ۲۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: در مغازه های خرده فروشی با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود باید عرضه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب