Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@06:32:34 GMT

صادرات ۴ محصول صیفی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۸۰۰۷

صادرات ۴ محصول صیفی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و بادمجان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست، «عباس عسکرزاده» روز گذشته در نامه‌ای به گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات چهار محصول صیفی شامل  گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز  را ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به تحولات بازارهای جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تقاضای جهانی برای مصرف برخی کالاهای کشاورزی، کاهش تعرفه وارداتی در کشورهای همسایه و ضرورت تنظیم قیمت و بازار داخلی کشور صادرات سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و بادمجان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می‌ شود.

به گزارش ایران اکونومیست، طی هفته های اخیر قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی بین ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، سیب زمینی ۱۵ تا ۱۸ هزارتومان، پیاز ۸ تا ۱۲ هزارتومان و بادمجان بین ۲۰ تا ۲۷ هزارتومان در بازار عرضه می‌شد.

این درحالی است که طبق آخرین آمار مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در میزان تولید هیچ یک از محصولات مذکور نه تنها کمبود نداریم، بلکه  همه محصولات طبق روال تولید می شود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، گوجه فرنگی ، صیفی جات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوجه فرنگی صیفی جات گوجه فرنگی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز گذشته و کارخانجات اقدام به خرید و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی دانند به چه قیمت محصول خود را به بازار عرضه کنند. - اخبار اقتصادی -

بهرام رمضانی مدیر عامل شرکت قند بیستون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می شود که حدود یک میلیون و 400 هزار تن تا یک میلیون و 500 هزار تن در داخل کشور تولید و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز 28 هزار و 500 تومانی برای واردات شکر اختصاص داده شده است که عمده این محصولات نیز توسط بخش خصوصی وارد می شود.

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از 2 روز دیگر

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: برای بهره برداری و استحصال شکر داخلی و فروش آن در بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره نرخ جدید فروش این محصول را با تاخیر اعلام می کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از 10 روز گذشته آغاز شده و کارخانجات اقدام به خرید چغندر و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند به چه قیمت محصول خود را عرضه کنند.

رمضانی گفت: تعلل در عرضه شکر به بازار شوک وارد می کند و لازم است که وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از 2 هزار 800 تومان به 3 هزار و 330 تومان تغییر کرده است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل 25 هزار و 550 تومان تومان درب کارخانه بوده است اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که شکر وارداتی با ارز 28 هزار تومان وارد شود اما عوارض گمرکی بیشتری برای آن اعمال نشود، نرخ آن از شکر داخلی ارزان تر می‌شود و با توجه اینکه با محصول داخلی قابل تفکیک نیست، امکان اختلاط وجود دارد؛ راهکار دیگر تغییر نرخ ارز واردات شکر از تالار اول به تالار دوم  یا پرداخت مابه التفاوت محصول داخلی با وارداتی به کارخانجات است.

وی افزود: با توجه به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات به کارخانه‌های تولید شکر، پیشنهاد می‌شود که دولت از از دو روش اول برای ایجاد تعادل در تعیین نرخ شکر اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین میوه و تره‌بار