Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@05:41:58 GMT

ریزگردها دوباره مهمان ناخوانده کشور می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۸۸۹۴

ریزگردها دوباره مهمان ناخوانده کشور می شوند

در حالی که کشور هفته های گذشته درگیر مسئله ریزگردها بوده و هنوز آسمان کشور نفسی تازه نکرده اما دوباره قرار است ریزگردها به کشور برسند.

به گزارش مشرق، باز هم ریزگردها در پایان هفته مهمان کشور در بسیاری از شهرهای کشور می‌شوند. ریزگردها مهمان ناخوانده‌ای هستند که باعث کاهش دید و افزایش میزان سطح آلودگی در برخی از مناطق کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه هشداری در سطح زرد برای افزایش ریزگردها و ایجاد اختلال در تردد پروازها در برخی از شهرهای کشور صادر شده است.

هشدارهای سطح زرد در کشور صادر شده است

خانم فریبا گودرزی گفت: ورود توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال ذرات به کشور از اواخر وقت سه‌شنبه شروع شده و تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد که باعث ایجاد کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی فردا (سه شنبه) استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان درگیر این توده گرد و خاک می‌شوند. در روز چهارشنبه هم استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم و خوزستان درگیر می‌شوند.

او می گوید بر اثر این مخاطره در برخی از شهرهای کشور، روز چهارشنبه شاهد کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پروازها خواهیم بود.

براساس این گزارش با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته شاهد وقوع پدیده گرد و خاک در کشور به ویژه در استان تهران بودیم، همین خود باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای برخی از شهروندان شد. به طوری که میزان شاخص آلودگی هوا در تهران به ۱۹۴ رسید و بنابراین این بار هم توصیه هم می‌شود که افراد به ویژه آسیب پذیرها از قرار گرفتن در فضای باز، پرهیز کنند و تمهیدات لازم را در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفرهای بین شهری اتخاذ کنند.

تهران چندان درگیر ریزگردها نمی شود

آقای صادق ضیائیان گفت: ریزگردها امروز و فردا در برخی از شهرهای غربی کشور هستند و درگیری استان تهران در این زمینه نسبت به هفته‌های قبل کمتر خواهد بود.

به گفته مدیرکل دفتر پیش بینی سازمان هواشناسی علت ورود این ریزگردها کاهش میزان بارش و تشدید خشکسالی است که کشور در این مدت درگیر آن بوده است.

او می‌گوید: میزان بارش‌ها در فروردین، ۸۰ درصد کاهش یافته و همین کاهش بارش‌ها زمینه ساز خشک شدن اراضی اطراف شهرها شده است.

براساس این گزارش هشت کانون بزرگ گردوخاک به وسعت حدود ۲۷۰ میلیون هکتار در اطراف ایران، پنج کانون در کشورهای همسایه و غیر همسایه حاشیه خلیج‌فارس قرار دارند و با توجه به اینکه بیشترین پدیده‌های گردوخاک در کشورهای عراق و سوریه رخ می‌دهند و استان خوزستان و برخی نواحی غربی کشور از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند، کارگروه تخصصی ملی با رویکرد نحوه همکاری با این کشورها برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت هواشناسی وزش باد آلودگی هوا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، فهیمه راستی، امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته ضمن افزایش ابر، رگبار و رعدو برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها در نیمه شمالی، مناطق مرکزی، غرب و برخی مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به شدت و نوع بارش‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه ابتدای هفته آینده از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و در اغلب مناطق جوی نسبتاً پایدار مورد انتظار است، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله زار با دمای یک سردترین و ریگان با دمای ۳۶ گرم‌ترین نقطه استان است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه دمای شهر کرمان ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای شهر کرمان ۱۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

کد خبر 747257

دیگر خبرها

  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟
  • دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس