Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@10:08:11 GMT

ریزگردها دوباره مهمان کشور میشوند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۹۱۲۵

در حالی که کشور هفته های گذشته درگیر مسئله ریزگردها بوده و هنوز آسمان کشور نفسی تازه نکرده اما دوباره قرار است ریزگردها به کشور برسند. ناطقان: باز هم ریزگردها در پایان هفته مهمان کشور در بسیاری از شهرهای کشور می‌شوند. ریزگردها مهمان ناخوانده‌ای هستند که باعث کاهش دید و افزایش میزان سطح آلودگی در برخی از مناطق کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه هشداری در سطح زرد برای افزایش ریزگردها و ایجاد اختلال در تردد پروازها در برخی از شهرهای کشور صادر شده است.
هشدارهای سطح زرد در کشور صادر شده است

خانم فریبا گودرزی گفت: ورود توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال ذرات به کشور از اواخر وقت سه‌شنبه شروع شده و تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد که باعث ایجاد کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی فردا (سه شنبه) استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان درگیر این توده گرد و خاک می‌شوند. در روز چهارشنبه هم استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم و خوزستان درگیر می‌شوند.

او می گوید بر اثر این مخاطره در برخی از شهرهای کشور، روز چهارشنبه شاهد کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پروازها خواهیم بود.

براساس این گزارش با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته شاهد وقوع پدیده گرد و خاک در کشور به ویژه در استان تهران بودیم، همین خود باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای برخی از شهروندان شد. به طوری که میزان شاخص آلودگی هوا در تهران به ۱۹۴ رسید و بنابراین این بار هم توصیه هم می‌شود که افراد به ویژه آسیب پذیرها از قرار گرفتن در فضای باز، پرهیز کنند و تمهیدات لازم را در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفرهای بین شهری اتخاذ کنند.
تهران چندان درگیر ریزگردها نمی شود

آقای صادق ضیائیان گفت: ریزگردها امروز و فردا در برخی از شهرهای غربی کشور هستند و درگیری استان تهران در این زمینه نسبت به هفته‌های قبل کمتر خواهد بود.

به گفته مدیرکل دفتر پیش بینی سازمان هواشناسی علت ورود این ریزگردها کاهش میزان بارش و تشدید خشکسالی است که کشور در این مدت درگیر آن بوده است.

او می‌گوید: میزان بارش‌ها در فروردین، ۸۰ درصد کاهش یافته و همین کاهش بارش‌ها زمینه ساز خشک شدن اراضی اطراف شهرها شده است.

براساس این گزارش هشت کانون بزرگ گردوخاک به وسعت حدود ۲۷۰ میلیون هکتار در اطراف ایران، پنج کانون در کشورهای همسایه و غیر همسایه حاشیه خلیج‌فارس قرار دارند و با توجه به اینکه بیشترین پدیده‌های گردوخاک در کشورهای عراق و سوریه رخ می‌دهند و استان خوزستان و برخی نواحی غربی کشور از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند، کارگروه تخصصی ملی با رویکرد نحوه همکاری با این کشورها برگزار شد. منبع: مشرق برچسب ها: ریزگردها ، مهمان ناخوانده ، سازمان هواشناسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریزگردها مهمان ناخوانده سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبقت غیر مجاز وانحراف به چپ، بیشترین علت تصادفات درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سردار مؤمنی از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۲۲ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با وجود کاهش تصادفات جاده‌های این استان نیازمند ایمن سازی بیشتری است.

او افزود: تاکنون تعداد فوتی های سفرهای نوروز تا امروز به ۵۱۰ نفر رسیده است.

فرمانده پلیس راه کشور در بازدید از محورهای ارتباطی حادثه خیز آذربایجان غربی افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان‌های کرمان، فارس، اصفهان و سیستان بلوچستان اتفاق افتاده است.

سردار حسن مؤمنی اضافه کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح و مصدوم شدند که ۱۵ تا ۲۰ درصد این افراد معلول خواهند شد.

او ۴۴ درصد علت تصادفات را توجه نکردن به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و ۳۰ درصد علت تصادفات را واژگونی بدلیل سرعت غیر مجاز و توجه نکردن به جلو عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • سبقت غیر مجاز وانحراف به چپ، بیشترین علت تصادفات درآذربایجان غربی
  • بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند
  • بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفرهای نوروزی جان باخته اند
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • برف و باران مهمان استان‌های شمالی و غربی
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است
  • جان باختن بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفر‌های نوروزی
  • ۴۳ میلی‌متر بارش در سردشت
  • روند توسعه و آبادانی در آذربایجان‌غربی شتاب یافته است
  • برف و باران تا پایان هفته مهمان کشور