Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای صحابی رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با خبر ۱۴ به سوالات زیر پاسخ داد:

از اول اردیبهشت آیین نامه مرتبط با تسهیلات فرزند آوری و تسهیلات ودیعه مسکن برای خانوار بدون مسکن را که صاحب فرزند سوم شدند، ابلاغ می کنید؟

آقای صحابی: دو مورد از تسهیلات قرض الحسنه در قانون برنامه و بودجه ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده که یکی از آن‌ها تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری تا سقف ۵۰ میلیون است که دوبرابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این قانون بانک مرکزی تا اردیبهشت ۱۴۰۱ مهلت دارد تا ابلاغیه‌های لازم در این زمینه را به بانک‌ها ارسال کند.

تسهیلات دوم مربوط به وام ودیعه، خرید و ساخت مسکن است که سقف آن ۱۵۰ میلیون تومان برای خانواده‌هایی است که فاقد مسکن بودند و از سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شدند که این موضوع در قانون و بودجه سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که این هم در نهایت تا پایان هفته کار‌های اجرایی آن انجام می‌شود؛ به هرحال این موضوع باید در کمیسیون‌های مربوط بانک مرکزی مصوب شود.

با توجه به اینکه فردا آخرین مهلت بانک مرکزی برای ابلاغ آیین نامه این تسهیلات است، والدین از چه تاریخی می توانند این تسهیلات را دریافت کنند؟ آیا سامانه ای که قانون برای دریافت تسهیلات تصریح کرده که بانک مرکزی باید ایجاد کند، آماده شده است؟

آقای صحابی: سامانه مربوطه در حال تکمیل است و کار‌های نهایی آن در حال انجام است. با توجه به عملکردی که می‌خواهیم از سیستم بانکی بگیریم این سامانه‌ها نیاز است، زیرا، این تسهیلات در سرفصل‌های مختلفی پرداخت می‌شوند. هر دوی این تسهیلات نام برده شده قرض الحسنه هستند و بازپرداخت ۲۰ ساله دارند. سقف تسهیلات ودیعه، خرید و ساخت که می‌توانند خانواده‌ها انتخاب کنند به دوقلو‌ها به دو فرزند  حساب می‌شوند که خانواده ها بابت فرزند اول یک تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد و بابت فرزند دوم، هم تسهیلات فرزند دوم را دریافت می‌کنند.

با توجه به قانون، بانک ها حاضر می شوند این تسهیلات را با دریافت یک سفته یا ضامن پرداخت کنند؟

آقای صحابی: در ابلاغیه ای که به دست بانک ها خواهد رسید، این موضوع هم ابلاغ خواهد شد.

جزئیات اعطای وام فرزندآوری

تعداد فرزند مبلغ وام فرزند اول 20 میلیون تومان فرزند دوم 40 میلیون تومان فرزند سوم 60 میلیون تومان فرزند چهارم 80 میلیون تومان فرزند پنجم به بعد 100 میلیون تومان

همچنین براساس اعلام بانک مرکزی، مبلغ وام قرض الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله هم برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم به بعد شده‌اند به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که این موضوع نیز تا پایان این هفته به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تسهیلات ودیعه مسکن تسهیلات فرزند آوری میلیون تومان فرزند صاحب فرزند سوم خانواده ها بانک مرکزی قرض الحسنه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده سه شنبه شب در نشست کارگروه جوانی جمعیت با تقدیر از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری در مسیر پیشرفت در حرکت است و عملیات اخیر سپاه نیز اقتدار نظام اسلامی را در عرصه بین المللی ارتقا بخشید.

استاندار بوشهر افزود: روز به روز اتفاقات جدیدی در منطقه و جهان رقم می‌خورد و برتری نظام اسلامی بر رژیم صهیونیستی و آمریکا، بیشتر آشکار می‌شود.

محمدی زاده در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه تصریح کرد: باید مسائل اساسی که منجر به افزایش و کاهش فرزند آوری و ازدواج و طلاق در شهرستان‌های مختلف می‌شود را احصا کنیم.

وی اضافه کرد: فرمانداران و ثبت احوال و امور بانوان استانداری بوشهر در این زمینه آمارگیری کنند و دانشگاه خلیج فارس نیز کار علمی و دانش بنیان در این عرصه از طریق پژوهش‌های دانشگاهی انجام دهد.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان در بحث تسهیلات ازدواج و فرزند آوری باید به صد در صد تخصیص و پرداخت برسند، گفت: انتظار داریم که از محل منابع ملی و استانی، اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهند.

استاندار بوشهر خواستار اطلاع رسانی خدمات بیمه روستایی و عشایری برای زنان شد و ابراز داشت: زنان روستایی که از سال ۹۶، فرزند سوم خود را متولد کرده، از خدمات و مزایای صندوق عشایری و روستایی برخوردار می‌شوند که باید اطلاع رسانی گسترده و صحیح انجام شود.

وی افزود: در استان بوشهر هزاران نفر واجد شرایط استفاده از این طرح هستند و باید اطلاع رسانی مناسبی انجام شود تا مردم اقدام کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: کار فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزند آوری در شهرستان‌های ده گانه انجام شود تا شاهد افزایش ازدواج و فرزند آوری و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

کد خبر 6080425

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود