Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «منوچهر فخری» عصر سه‌شنبه در کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: محیط زیست استان موظف به سنجش و پایش کیفی مستمر هوا و بررسی روند تغییرات در شاخص های کیفیت هوا از نظر گرد و غبار است و باید در این خصوص اطلاع رسانی لازم به شهروندان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلب همکاری و مشارکت عمومی در شرایط آلودگی هوا به دلیل غلظت ذرات جوی ضروری بوده و به همین دلیل وظایف ادارات و سازمان‌ها نیز در شرایط هشدار تبیین و تشریح شده است تا حداکثر تلاش برای مدیریت این پدیده که دارای کانون های شکل گیری در کشورهای همسایه است، انجام شود.  

فخری ادامه داد: بر اساس دستور العمل کارگروه مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا، در صورت اعلام وضعیت هشدار و شرایط ویژه آلودگی هوا سریعا هماهنگی های لازم انجام و توصیه های مرتبط با آلودگی هوا توسط شبکه بهداشت و درمان انجام شود.

 رئیس کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا خاطرنشان ساخت: اقدامات پیشگیرانه با توجه به متغیر بودن وضعیت کیفی هوا و بررسی شاخص های استخراج شده از سامانه پایش و نظارت بر کیفیت هوا استان در خصوص فعالیت مدارس، مهدکودک ها و حضور دانش آموزان از طریق آموزش و پرورش به صورت مستمر انجام شده و اقدامات لازم و اطلاعات مورد نیاز در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.  

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا یک ابزار کلیدی برای ارزیابی نحوه اثر آلودگی هوا بر سلامت است و طبعاً در شرایط هشدار برای گروه های پرخطر باید روش های محافظتی نیز اعلام شود و بر همین اساس در صورت افزایش آلودگی هوا مدارس تعطیل و یا با تاخیر دایر خواهند شد.

فخری افزود: در صورت اعلام تأخیر برای فعالیت مدارس و مهدکودک حتماً باید شرایط کارکنان دارای فرزندان خردسال و افراد دارای مشکلات قلبی و تنفسی مدنظر قرار گیرد و از والدین نیز انتظار داریم توصیه های بهداشتی را به کودکان آموزش دهند.  

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در شرایط هشدار باید هر دستگاه اجرایی توصیه های لازم و تخصصی را نیز به گروه های مخاطب داشته باشد، به عنوان مثال اداره کل ورزش و جوانان در وضعیت اضطرار کاهش فعالیت های بدنی و ورزشی در محیط های باز را در دستور کار قرار دهد.

وی یادآور شد: موضوع شناسایی و کنترل کانون اصلی ریزگردها راه های مقابله با پدیده گرد و غبار در ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار در سطح کشوری در حال انجام است و طبعا با توجه به اینکه کانون های ایجاد گرد و غبار در کشورهای همسایه است باید اقدامات پیشگیرانه با دیپلماسی در سطح منطقه انجام شود.  

 این مقام مسئول یادآور شد: از اصلی‌ترین عوامل ایجاد این پدیده، وزش بادهای به نسبت شدید روی کانون‌های گردوغبار و بیابان‌های دارای شرایط مساعد برای ایجاد گردوخاک از جمله در عراق و سوریه است.

وی در پایان گفت: این عوامل به همراه حرکت صعودی هوای ناشی از سامانه‌های جوی، انتقال به صورت قائم ذرات گرد و خاک معلق به ترازهای بالاتر جو را فراهم می‌کند و همانگونه که عنوان شد علت اصلی گردوغبار فعلی مربوط به خشکسالی های سنوات گذشته و ناشی از کانون های خارجی است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با ورود موجی کم رطوبت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال غبارآلود شدن هوای استان وجود دارد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه گرد و غبار کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه گرد و غبار کرمانشاه استانداری کرمانشاه گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان