Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با متحدانش درباره آخرین تحولات در خصوص جنگ اوکراین مشورت کرده است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی افزود: هدف از این تماس، گفتگو در مورد حمایت مستمر آمریکا از اوکراین و تلاش‌ها برای پاسخگو ساختن روسیه به عنوان بخشی از همکاری نزدیک میان آمریکا و متحدان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه روز سه شنبه اولین شهر خود را در شرق اوکراین تصرف کرد. اوکراین این حمله را نبرد دونباس با هدف تصرف دو استان در این کشور توصیف کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت که واشنگتن  این حمله روسیه را مقدمه ای برای عملیات تهاجمی بزرگتر در بخش شرقی اوکراین می بیند.

بر اساس گزارش ها، تماس ویدیویی بایدن در ساعت ۹ و ۵۷ دقیقه صبح به وقت آمریکا  آغاز و در ساعت ۱۱ و ۲۱ دقیقه  پایان یافت.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و همچنین رهبران لهستان، ژاپن و ایتالیا از جمله کسانی بودند که در این تماس حضور داشتند.

همزمان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با "هفته مقدس" مسیحیان ارتدوکس شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت روسیه جو بایدن تحولات اوکراین مسکو کاخ سفید اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت روز سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • تحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوند