Web Analytics Made Easy - Statcounter

گل آفرین زارع گفت: ایده پردازی و فراخوان این رویداد از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و با محوریت احیای تالاب‌های فارس مهیا شده و با حمایت پارک علم و فناوری فارس و صندوق ملی محیط زیست برگزار خواهد شد.

او گفت: جشنواره ملی حرفه سبز، یک فرآیند کسب و کار دانش بنیان را هدایت می‌کند و در محور‌های متنوع فرصت بسیار مناسبی به پژوهشگران و صاحبان ایده‌های نو در کل ایران و حتی دنیا، می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس محور‌های عنوان شده در این رویداد را کسب و کار پایدار جوامع محلی و کشاورزی، معاش و کسب و کار تالاب نشینان، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در محیط زیست و کشاورزی، صنعت و محیط زیست، تثبیت کننده‌های خاک، مالچ و پوشش‌ها، فناوری‌های نو، محیط زیست و کشاورزی، انرژی پاک و صرفه جویی انرژی و تصفیه آلودگی عنوان کرد.

زارع گفت: جشنواره ملی حرفه سبز، در سه بخش کلی برنامه ریزی شده است. بخش اول و اصلی، رقابت ایده‌ها با عنوان «رقابت استارتاپی» است که همه افراد شرکت کننده از کارگاه‌های زیست محیطی و کارگاه‌های مهارت کسب و کار نیز بهره‌مند خواهند شد و دو بخش دیگر نیز به برگزاری کارگاه‌های زیست محیطی و کارگاه‌های مهارت کسب و کار اختصاص یافته است.

او، یکی از ابتکار‌های این جشنواره را برگزاری این دو کارگاه جذاب دانست که مخاطبان آن متخصصان، دانشجویان و حتی دانشجویان و علاقه‌مندان از هر قشری خواهند بود. کارگاه‌های زیست محیطی و همچنین بخش کارگاه‌های مهارت کسب و کار به صورت غیرحضوری توسط متخصصان سراسر کشور برگزار می‌شود و به تمام افراد شرکت کننده، گواهینامه‌ی معتبر اعطا خواهد شد.

رئیس اداره پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در کارگاه‌های زیست محیطی مخاطبان علاوه بر آشنایی با دانش روز و تازه‌های محیط زیست با اکوسیستم جذاب فارس نیز آشنا خواهند شد.

زارع گفت: زمان ثبت نام و شروع به کار درگاه اینترنتی جشنواره، همزمان با نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰، با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، مسوولان دانشگاه شیراز و سایر دست اندرکاران بوده است. ثبت نام و پذیرش ایده‌ها نیز تا اول خرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و داوری ایده‌ها پس از آن، انجام می‌شود.

او گفت: کسانی که زودتر ثبت نام کنند از تسهیلات بیشتری برخوردار خواهند بود.

زارع با اشاره به شیوه ثبت نام، عنوان کرد: ثبت نام به صورت برخط (آنلاین) و شیوه برگزاری این جشنواره نیز غیرحضوری در نظر گرفته شده است و این روش، مزیتی است که مشارکت هر شخصی را امکان پذیر می‌کند. همچنین جایزه‌های نقدی این جشنواره محدود به حوزه جغرافیایی خاصی نیست و از طرفی حوزه‌های مطرح در محیط زیست ایران که جدای از مباحث جهانی نیست؛ مورد توجه داوران جشنواره قرار دارد، به خصوص مباحث ویژه ایران و استان فارس که از مهم‌ترین آن‌ها معیشت ساکنان تالاب‌هاست، به طور ویژه در این جشنواره دیده شده است.

او گفت: جوایزی همچون ۱۵میلیون تومان جایزه نقدی، تسهیلات کسب و کار مانند مکان رایگان برای استقرار شرکت، مربیگری و هدایت رایگان برای ایده‌های کسب و کاری و تشکیل تیم و مدل کسب و کار و بیرینش پلن (BP)، تسهیلات ارزنده و بدون کارمزد کسب و کار صندوق‌های مرتبط برای منتخبان این جشنواره در نظر گرفته شده است. همه شرکت کنندگان نیز از کارگاه‌های آموزشی تخصصی و مهارتی کسب و کار بهره‌مند خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرفه سبز محیط زیست فارس کل حفاظت محیط زیست فارس کارگاه های زیست محیطی کسب و کار ثبت نام ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد

علی سرگزی اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری صادق سوری هنرمند عکاس سیستان وبلوچستان به رتبه برتر عکاسی با موبایل دست یافت.

وی افزود: جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست همزمان با همایش ملی با حمایت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و در قالب طرح پرچمداری این معاونت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال بختیاری در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: عکاسان این استان در این رویداد ملی، صادق سوری با ۲ عکس و نازی ابراهیمی کتمجانی با یک عکس راه یافته در نمایشگاه حضور داشتند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم