Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@03:17:24 GMT

ادعای جدید برجامی کیهان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۱۹۳۳

روزنامه کیهان نوشت: ادعای «علی جنتی» برای دستاوردسازی خیالی در مذاکرات دوره ریاست روحانی در حالی است که در مذاکرات وین 6، حتی متن برجام هم نادیده گرفته شد. ناطقان: روزنامه فرهیختگان با خیالبافی خواندن ادعای اخیر وزیر ارشاد اول دولت روحانی نوشت: دولت روحانی در برابر خروج آمریکا از برجام، در بن‌بست قرار گرفت و فقط نظاره‌گر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




دو سال پس از خروج آمریکا از برجام با پیروزی بایدن دموکرات بر ‌ترامپ جمهوری‌خواه بار دیگر مسئله مذاکرات هسته‌ای با هدف احیای برجام تبدیل به دغدغه نخست دولت روحانی شد. بر همین اساس فروردین‌ماه 1400 مذاکرات هسته‌ای میان ایران و نمایندگان کشورهای 4+1 در وین آغاز و تا پایان دولت روحانی 6 دور از آن برگزار شد.
در 6 دور نخست مذاکرات وین تاریخ در حال تکرار بود، همان سخنانی که چند سال قبل در جریان گفت وگوهای برجامی باعث می‌شـد موضع ایران در مذاکرات تضعیف شـود بار دیگر توسط حسن روحانی بیان می‌شد. به‌عنوان مثال در حالی که طرف غربی در جریان مذاکرات وین حاضر به عقب‌نشینی از زیاده خواهی‌های خود نشده بود و هیچ‌گونه تضمین عینی به ایران در زمینه رفع تحریم‌ها نداده بود، حسن روحانی به جای محکومیت طرف غربی به‌ اشخاص و نهادهای داخلی حمله می‌کرد و می‌گفت، «نمی‌دانم برجام چه نیشی به آنها زده است که نمی‌توانند آن را تحمل کنند.» روحانی مدعی بود اگر به عراقچی اختیارات لازم داده شود همین امروز توافق نهایی می‌شـود. او در حالی این ادعا را مطرح می‌کرد که در پایان مذاکرات وین ۶ تیم مذاکره‌کننده هســــته‌ای نه تنها نتوانسته بودند منافع حداقلی ایران از قرارداد برجام ۲۰۱۵ را احیا کنند، بلکه حاضر به پذیرش تعهدات فرابرجامی نیز شده بودند. در وین ۶ حتی متن برجام هم نادیده گرفته شد. فرآیند ۶ دور نخست مذاکرات هسته‌ای در وین بیش از آنکه تلاشی برای احقاق حق تضعیف‌شــده ملت ایران باشد در مواردی به‌نظر می‌رسید تلاشی است در راسـتـــای تامین منافع سیاسی دولت روحانی و اعتدال‌گرایان حامی وی. در زمانی که دولت روحانی به دلیل انباشـت حجم گسترده‌ای از ناکارآمدی‌ها به لحاظ سرمایه اجتماعی در بدترین شرایط ممکن قرار داشت، احیای برجام تنها گزینه پیش روی روحانی و حامیانش برای ‌ترمیم وجهه اجتماعی‌شان بود. به همین جهت تا آخرین لحظه دولت روحانی در تلاش بود قبل از پایان عمر کابینه دوازدهم توافق هسته‌ای حتی در صورتی که در آن منافع ایران به‌طور کامل و مطمئن درنظر گرفته نشده است، احیا شود.

با توجه به زیاده‌خواهی‌های طرف غربی و همچنین موضع تضعیف شـده ایران نسبت به سال ۲۰۱۵ احیای برجام در مدت زمان اندک امکان‌پذیر نبود، مگر اینکه طرف ایرانی با نادیده گرفتن بخشی از حقوق مسلم خود حاضر به دادن امتیازات فرابرجامی به طرف غربی شود، درست مانند اتفاقی که در پایان دور ششم مذاکرات وین شاهد آن بودیم. در پایان دور ششم مذاکرات وین تیم عراقچی، نه تنها به دستاوردی در زمینه احیای توافق هسته‌ای دست پیدا نکرده بود، بلکه حتی با دادن تعهدات غیرمنطقی انتفاع ایران را از حداقلی به نام برجام به حداقل می‌رســـــاند، اما با وجود این در روزهای اخیر شاهد هستیم برخی چهره‌های نزدیک به دولت روحانی از عملکرد تیم قبلی نسبت به تیم مذاکره‌کننده فعلی دفاع می‌کنند و مدعی می‌شوند مطابق گزارش آخر ظریف به مجلس یازدهم، عراقچی در دور ششم مذاکرات وین توانسته بود آمریکایی‌ها را مجاب کند سپاه را از لیست سازمان‌های به اصطلاح ‌تروریستی خارج کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در دور ششم مذاکرات وین طرف ایرانی باز هم بدون هماهنگی با مقامات بالاتر پذیرفته بود در صورت احیای برجام، در آینده مذاکرات در زمینه مسائل منطقه‌ای نیز ادامه پیدا کند.
در جدیدترین تلاش دولتمردان دولت روحانی برای تداعی یک دستاورد ساختگی، علی جنتی ادعا کرده در6 دور مذاکرات وین،تیم مذاکره‌کننده دولت روحانی توانسته بود موافقت آمریکا را برای حذف سپاه از فهرست گروه‌های ‌تروریستی جلب کند.
این گزاره به استناد گزارش ظریف، یک ادعای غیرواقعی است، چرا که خروج سپاه از فهرست گروه‌های ‌تروریستی به‌عنوان یکی از پرانتزهای باز مذاکرات وین در پیش‌نویس نهایی وین 6 نیز ذکر شده است.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: برجام ، کیهان ، ناطقان ، جنتی ، مذاکرات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: برجام کیهان ناطقان جنتی مذاکرات دور ششم مذاکرات وین دولت روحانی احیای برجام طرف غربی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که گزارش‌های پیرامون حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان و بازتاب آن در رسانه ها، زیرساخت‌های آمریکا در تیررس چین و تذکر به رفتار‌های بی قاعده درباره حجاب در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


وحدت؛ قربان این گشت!


جواد شاملو طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان وحدت؛ قربان این گشت! نوشت: گمانم در خردادماه ۱۴۰۱ بود، چندماه پیش از شهریور و حوادث پاییز آن سال. درست در همین ستون یادداشتی منتشر شد با این عنوان: «آرمان حجاب، قربانی گشت ارشاد». مضمون آن یادداشت این بود که مجموع رفتار‌هایی که با نام گشت ارشاد شناخته می‌شود جامعه را به سمت رعایت حجاب سوق نمی‌دهد؛ چه رعایت از سوی رغبت و چه رعایت از سوی کراهت؛ هیچ‌کدام با گشت ارشاد محقق نمی‌شود. پیش از ما هم بسیاری از افرادی که با الفبای علوم انسانی و جامعه‌شناسی و حکمرانی و سیاست‌گذاری آشنا بودند این هشدار را داده بودند که رفتار‌های گشت ارشادی می‌تواند باعث وقوع حادثه‌ای شود که از پس آن حادثه، ناآرامی‌ها و شورش‌ها و اغتشاشات و اعتراضاتی رخ دهد و از پس آن‌ها، پوشش جامعه چند قدم به سوی غربی‌شدن بردارد و از حالت آرمانی و مطلوب دور و دورتر شود. چند ماه پس از آن اتفاقاتی رخ داد که فهمیدیم فقط حجاب نیست که قربانی گشت ارشاد شده است بلکه معیشت، امنیت، سرمایه اجتماعی، وحدت و مقولات حیاتی‌‍‌ای از این دست نیز مشمول آسیب‌های این طرح‌اند. 
رفتار‌هایی که ما آن‌ها را به گشت ارشاد می‌شناسیم و نمادش مثلا یک ون است؛ در طول سال‌ها آزمایش خود را پس داده‌اند. در طول این سال‌ها مشخص شده است که گشت ارشاد اولا ناکارآمد است و هیچ تأثیر قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از اشاعه پوشش منافی عفت و ضد فرهنگ اسلامی-ایرانی ندارد. ثانیا، مشخص شده که این رفتار‌ها قطعا برای کشور هزینه‌زا است. همانگونه که در سال‌های گذشته بار‌ها ذهن و روح مردم را اشغال کرد و برای دشمن، دستاویزی محکم برای حمله به نظام با شعار‌های زن‌دوستانه و آزادی‌گرایانه به وجود آورد. به دنبال این تجربیات، شخصیت‌های گوناگون دست‌اندرکار مجاب شدند و صراحتا به زبان آوردند که باید شیوه‌های مقابله با پوشش مخرب و ناهنجار اصلاح شود. همچنین با تصویب طرح حجاب و عفاف توسط مجلس، کشور یک قدم عملیاتی بزرگ نیز به سمت این اصلاح برداشت. اصلاحی که پشتوانه آن مخالفت اقشار مختلف مردم با اقدامات موسوم به گشت ارشاد است.
امروز، اما پس از همه این تجربیات، دوباره شاهد این اقداماتیم. عقب‌گردی که باعث شکل‌گیری یک «چرا»‌ی بسیار بزرگ در اذهان عمومی شده‌است. این در حالی است که باید حتی المقدور از شکل‌گیری این چرا‌ها کاست و زبان تصمیم‌گیری کشور را برای مردم قابل فهم و درک ساخت. امروز این سؤال که چرا باید دوباره طرحی را آغاز کنیم که هم مردم با آن مخالفت‌اند؛ هم ناکارآمد و آسیب‌زا بوده و هم مجلس به جای آن پس از
 کش و قوس‌های فراوان، یک طرح دیگر ارائه و تصویب کرده، ذهن‌ها را می‌آزارد. برای این سؤال ممکن است پاسخ‌هایی در ذهن مردم شکل بگیرد. 
مثلا به ناچار باید بپذیریم که گویی عده‌ای در ساختار حاکمیت کشور هستند که به ساز خود می‌رقصند و با جهت‌گیری کلی حاکمیت همنوایی نداشته و با خودرأیی و خودسری قانون مجلس را ناکافی می‌دانند و خود وارد میدان می‌شوند. این عده چهره تصمیم‌گیری در کشور را مخدوش کرده و به جامعه سیگنال عدم تعقل و خردورزی ارسال می‌کنند. افکار عمومی اساسا در پازل فکری این عده جایی ندارد. 
به هر رو بازگشت رفتار‌های گشت ارشادی باعث می‌شود صداقت ما در برهه‌های حساس مخدوش گردد آن هم به دلیل تصمیمی که با رویکرد کلی حاکمیت هماهنگ نیست باعث می‌شود اندیشه نادرست اولویت داشتن حجاب به عنوان یک مسئله فرهنگی بر تمام مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بیش از پیش جا بیفتد. حال آنکه مسئله نخست کشور بار‌ها توسط رهبر معظم انقلاب، معیشت و اقتصاد عنوان شده است. مهم‌تر از همه، باعث می‌شود وحدت کلمه که از ابتدای سال چند بار مورد اشاره رهبر انقلاب قرار گرفته تضعیف گردد. باید مواظب بود با آزمودن دوباره آزموده‌ها، جامعه را قدم به قدم از وضعیت مطلوب دور نکنیم. همچنین ایران را در معرض فتنه‌های متناوب و نزدیک به هم قرار ندهیم و سرمایه اجتماعی‌ای که عموما با تلاش رزمندگان در میادین جهاد حاصل شده را چوب حراج نزنیم. 

 

تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان


حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در بخشی از یادداشت امروز این روزنامه نوشت: سحرگاه دیروز شماری از مردم اصفهان صدای انفجاری شنیدند و همزمان برخی از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی برنامه‌های عادی خود را قطع کرده (BREAKING NEWS) و از حمله اسرائیل به یکی از مراکز هسته‌ای یا نظامی ایران خبر دادند! بی‌آن که توضیح و یا خبر بیشتری به آن بیفزایند! مقامات رژیم صهیونیستی در این باره سکوت کرده و تاکنون نیز رسماً در این زمینه خبری منتشر نکرده‌اند! ساعاتی بعد معلوم شد که چهار فروند کواد‌کوپتر (ریز پرنده) از سوی عوامل داخلی رژیم صهیونیستی به پرواز درآمده بودند که سه عدد آن‌ها با پدافند ایران منهدم شده و چهارمین کواد‌کوپتر نیز در آسمان منفجر شده است. برخی رسانه‌ها نیز از شلیک یک موشک «اسپارو» خبر دادند که پوسته آن در عراق پیدا شده است! ولی توضیح نمی‌دهند که کلاهک انفجاری آن چه شده است؟! و به کدام نقطه اصابت کرده است؟! 
- تب تُند آن دسته از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی که از واکنش اسرائیل به عملیات بزرگ و محیرالعقول «وعده صادق» خبر داده بودند! خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت فرو کش کرد و نوبت به عقب‌نشینی همراه با شرمندگی رسید و این پرسش که رژیم صهیونیستی به کدام نقطه حمله کرده است بی‌پاسخ ماند. یکی از رسانه‌های آمریکایی که مدعی حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران شده بود، ساعاتی بعد مصاحبه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منتشر کرد که گفته بود به هیچیک از تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نشده و هیچ آسیبی نرسیده است‌... 
چند ساعت قبل CNN گزارش داد «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که هیچ اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی اصفهان رخ نداده است. این تصاویر نشان می‌دهد نه چاله عمیقی در پایگاه هوایی اصفهان وجود دارد و نه به ساختمانی آسیب رسیده است. این تصاویر ساعت ۱۰:۱۸ صبح امروز (۳۱ فروردین) را در این پایگاه نشان می‌دهند».
- حالا به اظهارات و نظرات اعلام شده از سوی رسانه‌ها و برخی از مقامات رسمی رژیم صهیونیستی توجه کنید! این اظهارات به وضوح نشان می‌دهند که ماجرای حمله اسرائیل به ایران، تکرار همان داستان مضحک توپ حاج میرزا آقاسی است. بخوانید! 
- «بن گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی درباره ادعای حمله اسرائیل به ایران توئیت زده و نوشته است «مسخره و بی‌خاصیت بود»! 
- «یائیر لاپید»، با این که رئیس جریان اپوزیسیون دولت نتانیاهوست از افشاگری بن‌گویر عصبانی شده و در واکنش به توئیت او نوشته است «هیچ وقت تا الان یک وزیر در کابینه امنیتی چنین لطمه سنگینی به امنیت کشور، و حیثیت و جایگاه آن نزده بود. بن‌گویر با توئیت خود توانست اسرائیل را از تهران تا واشنگتن، تمسخر و شرمنده کند»!
- «منوشه امیر» تحلیلگر ایرانی‌تبار رژیم صهیونیستی که سال‌ها مدیریت رادیو فارسی زبان اسرائیل را برعهده داشت می‌گوید: با توجه به شرایط و همه محدودیت‌ها، این همه آن چیزی بود که اسرائیل می‌توانست انجام دهد، ما نمی‌توانیم همزمان در چند جبهه بجنگیم! اسموتریچ و بن‌گویر از این حمله اسرائیل ابراز ناخرسندی کردند، من هم نظرم همین است، جواب اسرائیل هم‌سطح با حمله ایران نبود، اما اسرائیل اولویت‌های دیگری از جمله غزه و حزب‌الله لبنان دارد که می‌توانند اسرائیل را فلج کند.
- «تالی‌گوتلیو» نماینده مجلس رژیم صهیونیستی که از حمله اسرائیل اظهار خوشحالی کرده بود و آن را باعث غرور و بازدارندگی (!) دانسته بود با تمسخر و اعتراض شدید شهرک‌نشینان رو‌به‌رو شد، حالا به پاسخ شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست خطاب به تالی گوتلیو که در فضای مجازی و سایت روزنامه ها‌آرتص آمده است، نگاه کنید: «چقدر تو احمقی، پاسخی از این کوچک‌تر و بی‌اهمیت‌تر امکان نداشت. فرماندهی جبهه داخلی حتی دستورالعمل‌ها را تغییر نداده است. فقط یک کوادکوپتر فرستادید، ایمیل‌هایی که ما دریافت می‌کنیم خطرناک‌تراند‌... دست از فریب و ظاهرسازی بردارید، دیگر هیچ چیز خنده‌داری وجود ندارد‌... تالی! مهم این است که تو به سلامت به اسرائیل برگشتی. در زمان حمله ایران، یک عده از مقامات اسرائیلی از اسرائیل فرار کردند‌... امثال شما احمق‌ها برای ما از ایرانی‌ها خطرناک‌تر هستید‌... چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟! ... می‌خواهم گریه کنم! چه کسی فکرش را می‌کرد اسرائیل به این روز بیفتد!»! و‌... 
- «لیبر من»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از کابینه جنگ این رژیم خواستار استعفای همه اعضای آن شد و گفت: ما در مسیر پیروزی قرار نداریم، بلکه در مسیر ننگ و عار گام بر می‌داریم»!
- و ... 
- بعد از عملیات «وعده صادق» که عظمت و دقت و صلابت آن حیرت جهانیان را به دنبال داشته است، رژیم صهیونیستی و آمریکا و اروپا به وضوح دریافته‌اند که ایران اسلامی با اقتداری مثال‌زدنی پای وعده خود ایستاده است و چنانچه صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند، پاسخی کوبنده‌تر از قبل دریافت خواهند کرد. از این روی با قاطعیت می‌توان گفت که حرکت دیروز رژیم صهیونیستی با دو ویژگی خاص صورت پذیرفته است. اول: این‌که به عنوان واکنش اسرائیل در قبال عملیات وعده صادق تلقی نشود که واکنش سخت‌تر از قبل ایران را در پی داشته باشد. به همین علت است که انجام آن از سوی هیچیک از مقامات رسمی رژیم صهیونیستی تأیید نشده است! و دوم آن که پاسخی برای حفظ آبروی (نداشته و برباد رفته) اسرائیل به افکار عمومی داخل و خارج رژیم باشد! مشخصه‌ای که بن گویر و بسیاری دیگر از مسئولان رژیم صهیونیستی مقصود هدف‌گذاری شده آن را با اظهارات افشاگرانه خود بر باد دادند.
 

اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟! 


هادی محمدی طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟! نوشت: بامداد جمعه (دیروز) خبر شلیک پدافند هوایی پایگاه هشتم اصفهان که نزدیک مرکز هسته‌ای در این شهر نیز می‌باشد، آغازی شد برای انتشار اخبار رنگارنگ در فضای مجازی. یک خبرنگار اسرائیلی با توئیت خود حمله به هفت شهر و مراکز هسته‌ای و نظامی را مدعی شد که در رسانه‌های بزرگ امریکایی دامن زده شد و رسانه‌های فارسی زبان و عربی زبان نیز بر ابعاد آن افزودند. این توئیت در زمان کوتاهی برداشته شد، ولی اطلاعات بعدی این‌گونه دنبال شد که چند ریزپرنده از مبدأ شرق اصفهان با پدافند هوایی ارتش ساقط شده‌اند و اخبار دیگر شهر‌ها فاقد زمینه‌های خبری است. 
صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها در این زمینه موضع‌گیری رسمی زمینه نکردند، ولی به نقل از برخی مقامات اسرائیلی اعلام شد که اقدام مسخره‌ای از سوی اسرائیل است و از امریکایی‌ها نیز نقل شد که دخالتی در آن ندارند. خلال شش روز از اقدام تنبیهی ایران علیه صهیونیست‌ها با نام «وعده صادق»، مقامات صهیونیست از سوی امریکا و غرب تحت فشار بودند که اقدام جدید رژیم صهیونیستی می‌تواند در سیر پلکانی به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود و لذا در ابتدا با مخالفت جدی امریکا مواجه شد، ولی در دو روز گذشته و تماس‌های جدید با امریکایی‌ها، چراغ سبز یک اقدام محدود که به درگیری جدید و شدت و گسترش منطقه‌ای منجر نشود، صادر شد. امریکایی‌ها که «تهدید معتبر» ایران مبنی بر واکنش به هر ماجراجویی از سوی اسرائیل را جدی تلقی کرده‌اند، با پیام‌های رسانه‌ای درخواست داشتند تا در خارج از ایران اقدام کوچک اسرائیل با اغماض روبه‌رو شود که مواضع و رویکرد‌های راهبردی ایران مجدداً تکرار شد. 
عملیات ریزپرنده در اصفهان آن‌قدر مضحک است که نمی‌تواند در سطح عربده‌های نتانیاهو برای ضربه دوم به ایران قرار داده شود، ولی با توجه به اینکه قبلاً نیز ازسوی عناصر آموزش دیده و وابسته به رژیم صهیونیستی، اقدام مشابه صورت پذیرفته و عوامل آن دستگیر و مجازات شدند، گمانه زنی از این رخداد این است که صهیونیست‌ها و غربی‌ها با تجمیع شبکه و عناصر خود و با هدف اینکه موجب تحریک ایران نشود، عملیات اصفهان را برای «دلخوشی و حفظ آبرو» اجرایی کرده‌اند، ولی این اقدام آنچنان ازسوی فعالان اجتماعی و رسانه‌ای مورد تمسخر قرار گرفته که قبل از هر چیز موجب سرافکندگی عاملان آن می‌شود. از سوی دیگر این گمانه را نمی‌توان نادیده گرفت که رژیم صهیونیستی و غرب که با عملیات وعده صادق تحقیر شده‌اند و سطوح جدی قدرت بازدارندگی آن‌ها هدف قرار گرفته و هم اکنون نیز صهیونیست‌ها در یک آشفتگی و سردرگمی به سر می‌برند، نباید از اقدامی جدی‌تر دست بردارند و فقط به اقدامات ضد امنیتی، جنگ روانی یا فشار‌های اقتصادی و تحریم جدید اکتفا کنند. اگر ویژگی عملیات نظامی ایران با اسکادران‌های پهپادی فریبکار و سرگرم‌کننده سیستم‌های چندگانه دفاعی اسرائیل، امریکا، فرانسه و ابزار‌های چند کشور عربی مزدور طراحی شده بود و نقطه قوت پدافندی و عملیاتی رژیم صهیونیستی را با اقتدار مورد اصابت قرار داد، این احتمال وجود دارد که این ریزپرنده‌های پهپادی ساقط شده، با هدف سست کردن سیستم و دستورالعمل‌های پدافندی و نادیده گرفتن اقدام اصلی متعاقب آن باشد تا از غافلگیری بهره جسته و موجب شوند امتیاز مهمی را کسب کرده و معادله فعلی وحشت و بازدارندگی را معکوس کنند. آنچه بدیهی است اینکه ضمن شرایط آشفته و ناتوانی رژیم صهیونیستی و بی‌اعتمادی امریکا و غرب به شایستگی‌های عملیاتی صهیونیست‌ها، شاید اقدام اصفهان که با ترفند‌های رسانه‌ای بزرگنمایی هم شده، به عنوان واکنش صهیونیست‌ها و با روش غیرمستقیم معرفی شود، ولی نباید گمانه‌زنی دوم و آمادگی‌های مردمی و دستگاهی دچار اختلال شود. اعلان عزم سیاست‌های تنبیهی ایران چه در قبال رژیم صهیونیستی و چه مزدوران فراری و نفوذی در فضای تهدید معتبر خواهد توانست ضریب امنیت ملی را نیز تضمین کند.

دیگر خبرها

  • وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران