Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@05:37:36 GMT

برداشت از حساب از طريق سايت جعلي اينترنت بانک

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۳۴۷۲

خبرگزاری آریا-رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در پی شکایت برخی شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان پس از ورود به اینترنت بانک جعلی ملت، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتتد با جستجوی اینترنت بانک ملت در گوگل و ورود به یکی از سایت‌های جستجو شده، متوجه شدند علاوه بر این که این سایت خدمات اینترنتی بانک را ارائه نمی‌کند، کل موجودی حساب آن‌ها که مجموعاً مبلغ 700 میلیون ریال می‌باشد نیز برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، سایت اینترنت بانک مورد استفاده شاکیان جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام اینترنت بانک ملت با سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک و دسترسی به پیام‌ها رمز یکبار مصرف را نیز شنود و جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان به کاربران هشدار داد: شهروندان از ورود به سایت‌هایی که از طریق موتور‌های جستجو یافت می‌شود، لینک‌های ناشناس یا تبلیغاتی که بصورت خودکار باز می‌شوند یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کند خودداری کنند و اپلیکیشن‌های بانکی را صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اینترنت بانک اینترنت بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی، در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳، سه شرکت پخش رازی، مجتمع جهان فولاد سیرجان، شرکت ایران دارو، سود سنواتی سود سنواتی و حق تقدم بیش از ۳۸۷ هزار سهامدار را شامل ۱۱۳ میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یعنی سجام واریز کردند.

در همین مدت هم ۱۱ شرکت سود جاری بیش از ۲۵۲ هزار سهامدار را به مبلغ ۸۲۸ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان از طریق سامانه سجام پرداخت کردند.

سجام سامانه‌ای زیر ساختی که فعالان بازار با ثبت اطلاعات و احراز هویت در آن خدمات در یافت می‌کنند.

کد خبر 6085171

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک