Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@18:31:37 GMT

خانواده هنرمندان درگذشته‌ وام بلاعوض می گیرند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۷۲۳۶

خانواده هنرمندان درگذشته‌ وام بلاعوض می گیرند

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات بلاعوض به ۱۲۶ خانواده هنرمند سفرکرده به دیار باقی در سال ۱۴۰۰ در قالب بسته حمایتی خبر داد و گفت: با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر بسته‌های حمایتی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تعلق گرفت.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد طایفه حیدری با اشاره به جزئیات ارائه و در نظر گرفتن تسهیلات و بسته‌های حمایتی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و همچنین خانواده‌های سفر کرده به دیار باقی، گفت: با پیگیری محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در دو بخش تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه بدون بهره با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم  تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بسته‌ها در دو بخش بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه تدوین شد که در بخش بلاعوض مجموعاً به هنرمندان مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون تومان تخصیص یافت که تاکنون دو مرحله به حساب اعضا واریز و سومین مرحله نیز تا قبل از عید سعید فطر اجرایی و به حساب واجدان شرایط واریز خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر در ادامه با ابراز تأسف از آسمانی شدن شماری از فعالان فرهنگی و هنری عضو این صندوق، گفت: با هدف تکریم و حمایت از خانواده سفر کرده به دیار باقی عضو صندوق تصمیم گرفته شد مبلغ پنج میلیون تومان به حساب خانواده آنان از محل بسته حمایتی واریز ‌شود که تاکنون ۱۲۶ خانواده شناسایی و به حساب آنان این مبلغ در قالب بسته‌های حمایتی واریز شد.

پرداخت تسهیلات بلاعوض به خانواده هنرمندان درگذشته‌گان

حیدری در ادامه، تکریم اصحاب فرهنگ و هنر را وظیفه ذاتی صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و اظهارداشت: هنرمندان، میراث فرهنگی زنده جوامع بشری شناخته می‌شوند که فقدان آنها جبران ناپذیر است.

به گفته وی، حفظ نام و یاد آنها یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های نهادهای فرهنگی و هنری است از این رو ما در صندوق اعتباری هنر تلاش می‌کنیم در حد توان یاد هنرمندان آسمانی شده را زنده نگه داشته و از خانواده آنها حمایت نماییم.

ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

 موضوع حمایت از هنرمندان و رفع مشکلات و دغدغه های این قشر فرهیخته و ایجاد زمینه هایی برای حمایت و برطرف کردن مسائل آنها به عنوان وعده داده شده در ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه، همواره به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و باجدیت تا به امروز دنبال شده و بسیاری از وعده ها نیز محقق شدند.
ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی در ۲۰۰ روز گذشته در سه نوبت طی ماههای گذشته و ادامه آن تا عید سعید فطر از جمله موارد حمایتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است در مرحله اول همزمان با شب یلدا مبلغ یک میلیون تومان به حساب تمامی اعضای دارای کارت هنر واریز شد. مرحله دوم نیز بزودی تا قبل از پایان اسفندماه جاری به مبلغ یک ونیم میلیون تومان به حساب اعضا به عنوان عیدی واریز خواهد شد. زمان پرداخت و واریز مرحله سوم  بسته های حمایتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز تا قبل از عید فطر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ واریز می شود.

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال مجموع خدمات حمایتی سال ۱۴۰۰

با تعلق ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات و بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در شرایط شیوع کرونا از سوی دولت مردمی از آغاز فعالیت دولت تاکنون، جای تقدیر دارد، این پرداختی ها زمانی انجام شده که دولت در شرایط سخت کمبود بودجه، تحریم ها ومشکلات مالی قرار دارد اما به شکل ویژه به قشر فرهیخته هنرمندان اهتمام ورزید.

مجموع خدمات حمایتی ارائه شده صندوق اعتباری هنر در قالب یارانه تأمین اجتماعی، یارانه بیمه تکمیلی، پرداخت مقرری ماهیانه طرح تکریم و مستمری، پرداخت های ضروری درمان و زندگی، بسته حمایتی معیشتی و پرداخت تسهیلات بدون بهره با کارمزد ۲ درصد به هنرمندان کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ هزار میلیارد ریال عنوان شده است.

/انتهای پیام
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات و بسته های حمایتی صندوق اعتباری هنر میلیون تومان بسته حمایتی اصحاب فرهنگ هنر و رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی از عضویت پنج شرکت دانش بنیان و فناور در صندوق بخش کشاورزی استان خبر داد.

علیدادیان در جلسه تبیین سیاست ها و جایگاه نقش صندوق های کشاورزی که ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: از این شرکت ها پنج شرکت دانش بنیان و چهار شرکت نیز فناور بوده است.

وی گفت: این شرکت ها با سرمایه پنج میلیارد تومان به عضویت این صندوق ها درآمده اند و اکنون سرمایه اختصاص داده شده به این شرکت ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال ۸۷ با عضویت ۴۷۱ نفر و سرمایه سه میلیارد تومان تشکیل شد که هم اکنون میزان سرمایه این صندوق به ۶۵ میلیارد تومان با ۹۳ نفر عضو رسیده است.

علیدادیان در ارتباط تسهیلات پرداخت شده توسط این صندوق بیان کرد: ۳۱۵ فقره تسهیلات ارزان قیمت با سرمایه ۷۸ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی که جنبه اثربخش نیز داشته ۲۱ فقره با سرمایه ۱۲ میلیارد تومان بوده است.
به گفته وی، این تسهیلات برای خرید میوه شب عید و گوشت جهت تنظیم بازار بوده است.

علیدادیان خاطرنشان کرد: اما تورم موجب شده تا صندوق های کشاورزی ظرفیت و توان مالی خود را از دست دهند.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم تا واسطه ها رو حذف کنیم و با کمک اتحادیه ها در زمینه توزیع نهاده ها و صادرات و واردات محصول اقدام کنیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • تقدیر رئیس‌جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • اجرای طرح اکرام و اطعام ایتام در استان
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • شناسایی ۵ هزار هنرمند واجد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی مسکن