Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@16:16:48 GMT

ترامپ زیر حرفش زد!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۳۸۵۲

ترامپ زیر حرفش زد!

روز جمعه روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که به یک فایل صوتی از کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا دست یافته که نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تا حدی مسوولیت تحولات منتهی به شورش شش ژانویه را پذیرفته است.

ترامپ امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: نه این نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هیچگاه به داشتن مسوولیت اذعان نکرده‌ام.

فایل‌های صوتی جدید متعلق به تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱، فاش می‌کند که کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه، "ترامپ را اولین مسوول شورش کنگره می‌داند و ترامپ هم قبول دارد که مسوولیتی در این شورش داشته است."

این افشاگری نیویورک‌تایمز به دنبال گزارشی منتشر شد که می‌گفت مک‌کارتی و میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا در ابتدا باور داشتند که ترامپ مسوول حمله به کنگره است و هر دو به صورت خصوصی خشم خودشان را نسبت به او ابراز داشتند. کمی پس از وقوع شورش علیه کنگره آمریکا، مک‌کارتی گفته بود که ترامپ باید از ریاست جمهوری که تنها چند روز از آن باقیمانده بود، استعفا دهد.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، گروهی از حامیان ترامپ در اعتراض به تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به سمت کنگره آمریکا یورش بردند و تعدادی هم توانستند وارد ساختمان شوند. کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که مسوول رسیدگی به این پرونده است، صدها تن را هدف سوال و جواب قرار داده و از کاخ سفید خواسته تا اسناد آرشیو ملی را در اختیارش قرار دهد و تاکنون چند تن از مشاوران سابق ترامپ هم به سرپیچی از دستورانت و اهانت متهم شده‌اند.

اوایل مارس، کمیته تحقیقات شورش شش ژانویه به این باور رسید که شواهد کافی برای آنکه نتیجه گرفت ترامپ و دستیارانش احتمالا در دست زدن به تقلب و مانع‌تراشی در روند پرونده از طریق گمراه کردن مردم آمریکا درباره نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش برای معکوس کردن نتایج دست داشته‌اند، وجود دارد.

با گذشت ۱۵ ماه از زمان شورش کنگره، تقریبا ۸۰۰ تن حدودا در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا بابت جرایمی مرتبط با این اغتشاش بازداشت شده‌اند. این شامل بیش از ۲۵۰ فردی است که به حمله یا ممانعت از اقدام ماموران اجرای قانون متهم شده‌اند. این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1624603

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ مک کارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد