Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@22:01:19 GMT

پیگیری برای استخدام ۱۰۰هزار نیرو در وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۷۵۶۳

پیگیری برای استخدام ۱۰۰هزار نیرو در وزارت بهداشت

مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت، درباره وضعیت استخدام‌های وزارت بهداشت، پیگیری برای جذب ۱۰۰هزار نفر نیرو در این وزارتخانه و نحوه امتیازبندی پرسنل بهداشت و درمانی فعال در بحران کرونا برای استخدام، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیف‌الله مرادی» درباره آخرین وضعیت مجوزهای استخدامی وزارت بهداشت، اظهار کرد: مجوز استخدام وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۴۰ هزار نفر بوده که تعداد سه هزار مجوز در مردادماه همان سال از بین افراد حدنصاب‌دار آزمون سال ۱۳۹۸ استفاده شد و مابقی مجوزها نیز از طریق آزمون استخدامی بیست‌وچهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست جذب ۱۰۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت

وی درباره درخواست مجوز ۱۰۰ هزار نیرو برای وزارت بهداشت در سال جاری افزود: برای ۱۰۰ هزار مجوز مطرح شده، معاونت توسعه در حال پیگیری از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور است. بر این اساس جلساتی در این زمینه برگزار و مکاتباتی هم انجام شده که تاکنون منتج به نتیجه نشده است.

آغاز توزیع پزشکان طرحی در سال جاری

مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت درباره جزئیات توزیع پزشکان عمومی و دندان‌پزشکان، طرحی که اخیراً انجام شده است، ادامه داد: توزیع نوبت اول سال ۱۴۰۱ پزشکان و دندان‌پزشکان چند روز قبل آغاز شده و افراد مشمول این برنامه با مراجعه به سامانه الکترونیک ثبت‌نام می‌کنند. تاکنون تعداد ۵۱ پزشک عمومی و ۱۷ دندان‌پزشک عمومی ثبت‌نام کرده‌اند که این فرایند تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد و در تاریخ دهم اردیبهشت ماه نتایج توزیع این نیروها اعلام خواهد شد.

وی درباره نحوه جذب نیروهای بهداشتی و درمانی شرکتی که در عرصه کرونا نقش‌آفرینی کرده‌اند و قرار بود برای استخدام آن‌ها امتیازاتی در نظر گرفته شود، گفت: یکی از امتیازاتی که برای پرسنل بهداشتی و درمانی شرکتی که در کرونا نقش‌آفرینی کردند در نظر گرفته شده، امتیازاتی در خصوص سابقه خدمت‌شان است؛ به طوری که به ازا سنوات خدمت دولتی، از شرط سنی آن‌ها کسر می‌شود.

مرادی افزود: خدمت در بخش کرونا نیز امتیازبندی شده است؛ به این صورت که به ازای هر ماه خدمت در بخش کرونا ۲ امتیاز تا حداکثر ۲۰ امتیاز علاوه بر کل امتیازات کسب شده از سوی فرد، در نظر گرفته می‌شود. در عین حال درباره برآورد تعداد نیروهایی که حائز شرایط شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت هستند، با توجه به شرایط آگهی استخدامی و تکمیل پورتال‌های مربوطه می‌توان اظهارنظر کرد.

به گزارش ایمنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر مدیریت و نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی کشور، مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی را عهده‌دار است. به‌طور معمول استخدام و جذب نیرو توسط وزارت بهداشت از طریق برگزاری آزمون استخدام صورت می‌پذیرد، پذیرفته شدگان آزمون کتبی پس از طی مراحل مصاحبه و گزینش به‌صورت پیمانی و قراردادی در این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه مشغول به کار می‌شوند.

کد خبر 570471

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وضعیت استخدام های وزارت بهداشت وزارت بهداشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان، در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشت: همانطور که مستحضرید وزارت بهداشت با سال‌ها فعالیت و تلاش مستمر در جهت حفظ سلامت جامعه که منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و هپاتیت C در جامعه خصوصاً بیماران خاص شده است.

غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است.

از طرف دیگر، آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها در سال ۱۳۸۵ که توسط آن وزارتخانه هدایت و حمایت شده است. همچنین با پیگیری‌های شبکه هپاتیت ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، از میزان مبتلایان به این بیماری به طور قابل توجه کاسته است.

این مدل به عنوان یک مدل موفق در جوامع علمی خارج و داخل کشور مطرح و مورد تقدیر قرار گرفته است. شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران تالاسمی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران دیالیزی از ۱۸ درصد به کمتر از ۱ درصد در سراسر کشور کاهش جدی پیدا کرده است. لازم به ذکر است همکاری انجمن‌های مردم نهاد، کانون هموفیلی، انجمن تالاسمی ایران و خانواده بیماران هموفیل و تالاسمی زبانزد است.

درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C برگه درخشانی از خدمت خالصانه به این بیماران است که سبب کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده است. در بسیاری از استان‌ها، از بیماران خاص مبتلا به بیماری هپاتیت خبری نیست و اولین استان در سال ۱۳۹۶، خراسان جنوبی بود که ریشه کنی هپاتیت C در بیماران خاص انجام داد و از طرف شبکه هپاتیت ایران به مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری جایزه نینا (Novelty in NoHep activity) اهدا شد.

حال آنچه که سبب شد تا به حضرتعالی نامه بنویسیم این است:

۱- اعلام رسمی حذف هپاتیت C با توجه به کاهش بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در بیماران خاص در کشور به سازمان بهداشت جهانی و پیگیری انتقال این تجربه به سایر کشورها

۲- تاکید به تمامی مراکز بیماران خاص در کشور تا در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید به هپاتیت C با تائید مولکولی (پی سی آر) سریعاً به وزارت بهداشت اعلام، تا پیگیری درمان و ریشه یابی راه انتقال در موارد جدید صورت گیرد.

در خاتمه خواهشمند است دستور فرمائید تمامی مکاتبات اینجانب در مسئولیت قبلی به عنوان رئیس شبکه هپاتیت ایران مورد بازبینی حضرتعالی و کارشناسان و مدیران مرتبط قرار گیرد.

کد خبر 6082394 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد