Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور فرانسه نخستین نرخ مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را تا ظهر امروز ۲۶.۴۱ درصد اعلام کرد که ۲ درصد پایین تر از نرخ مشارکت در انتخابات سال ۲۰۱۷ است.

به گزارش ایران آنلاین،  امروز (۲۴ آوریل/ ۴ اردیبهشت) درهای حوزه‌های اخذ رای ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران  (۸ به وقت پاریس)  گشوده شد تا فرانسویان از میان ۲ نامزد یکی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فعلی و نماینده حزب راست میانه و مارین لو پن نماینده حزب راست افراطی «مجمع ملی» دست به انتخاب بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمعیت حدود ۶۷ و نیم میلیون نفری فرانسه، ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند اما به طور سنتی مشارکت در دور دوم انتخابات کاهش می‌یابد. آخرین نظرسنجی‌ها رقم خوردن پایین ترین نرخ مشارکت و گذشتن از رکورد کمترین مشارکت در دور دوم انتخابات مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی را محتمل می دانند و پیش بینی می کنند که ۲۸ تا ۳۲ درصد افرادی که برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بودند پای صندوق ها نمی آیند.

در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که دو هفته پیش (یکشنبه ۱۰ آوریل/ ۲۱ فروردین) و با حضور ۱۲ نامزد برگزار شد، مکرون با کسب ۲۷.۸ و لو پن با ۲۳.۱  درصد آرا به دور دوم راه یافتند. در این دو هفته علاوه بر تبلیغات سنتی و حضور نامزدها در شهرهای مختلف، دو نامزد در یک مناظره تلویزیونی نیز شرکت کردند.

مارین لو پن در شمال فرانسه و استان «پا دو کاله» رای خود را به صندوق انداخت. وی به دلیل مواضع ملی گرایانه و راست افراطی از سوی بسیاری از رسانه و نیز طبقه سیاسی فرانسه تهدیدی برای آینده اتحادیه اروپا و قدرت گرفتن «پوپلیسم» محسوب می شود.

ژان لوک ملانشون، نامزد حزب چپ افراطی که در دور نخست انتخابات رای قابل توجهی به دست آورد اما از حمایت مشخص از مکرون سرباز زد، در مارسی در جنوب فرانسه پای صندوق رای رفت.

یک چهارم فرانسویان تا ظهر امروز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

---

 

---

وی که به تازگی تلاش برای پیروزی احزاب چپ را در انتخابات مجلس آغاز کرده، این انتخابات را دور سوم انتخابات ریاست جمهوری می خواند و از فرانسویان خواسته تا او را به عنوان نخست وزیر برگزینند.

نخستین نتایج دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری پنجم فرانسه از ساعت ۲۰ به وقت پاریس (۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری دور دوم انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم

کاندیدای ریاست فدراسیون ترای اتلون در مجمع انتخاباتی این فدراسیون به نحوه برگزاری مجمع اعتراض کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خب رگزاری تسنیم، در جریان مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون، مهدی گودرزی یکی از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون هنگام ارائه برنامه خود در مجمع اعلام کرد که مجمع به دلیل این که از زمان ثبت‌نام کاندیداها بیش از یک سال سپری شده، غیرقانونی است که این مسئله با واکنش اسبقیان رئیس مجمع مواجه شد‌.

وی پیش از شروع صحبت‌های خود به نامنی که پیش از این سرپرستی فدراسیون سخ گانه (ترای اتلون) را برعهده داشت، درخواست کرد که اعضای هیئت رئیسه خود را معرفی کند که در پاسخ، اسبقیان به گودرزی گفت: این مجمع انتخاباتی است و نباید مسائل شخصی را در آن دخیل کنید.

گودرزی افزود: به خاطر احترامی که به مجمع دارم، در انتخابات حضور پیدا کردم، اما پیگیر اعتراض خود خواهم بود.

گودرزی به رعایت نشدن مواد اساسنامه در زمان نامنی اعتراض و خاطرنشان کرد: نامنی زمانی که سرپرستی فدراسیون را برعهده داشت، مواد اساسنامه را رعایت نکرده و شناختی به اعضای هیئت رئیسه نداشت.

اسبقیان رئیس مجمع هم در واکنش به این کاندیدا گفت:  انتخابات با حضور محمود خسروی وفا که نماینده کمیته ملی المپیک است و احمد نامنی که سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی است، به طور قانونی حضور دارد و مشکلی برای برگزاری وجود ندارد. اگر اعتراضی به برگزاری مجمع دارید، بعد از جلسه اعتراض خود را به من اعلام کنید، فعلا اجازه دهید که مجمع برگزار شود.

در این انتخابات، 6 کاندیدا حمید براتی، محمد کاظم حججی، محمد نصیری، مهدی گودرزی، علی‌اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری برای تصدی پست ریاست فدراسیون رقابت می کنند.

اسبقیان گفت: به دلیل اینکه شاهد برگزاری مجمع قانونی وسالمی باشیم، به نفع هیچ یک از کاندیداها در رای گیری شرکت نکرده و رای نمی‌دهم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا