Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@04:57:31 GMT

برنامه‌های کارگزینی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۹۹۵

برنامه‌های کارگزینی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱

آفتاب‌‌نیوز :

محسن برزوئی با اشاره به تبدیل وضعیت خدمتی ایثارگران در اجرای بندهای "و" تبصره 20 قانون بودجه سال 1400، "ذ" ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه کشور و "و" ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور، از تبدیل وضعیت خدمتی کارکنان اداری مشمول بندهای یاد شده در قوه قضائیه خبر داد.

وی با اشاره به جذب فرزندان معزز شهدا و ایثارگران در اجرای بند " ج " ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه کشور؛ جذب تعدادی از نیروهای ذخیره آزمون استخدامی سال 1396 کارکنان اداری قوه قضائیه و جذب و به کارگیری نیروهای امریه، تصریح کرد: فرآیند تبدیل وضعیت کارکنان مشاغل کارگری به قرارداد کار معین که در مرحله اخیر آزمون تبدیل وضعیت پذیرفته شده اند، نیز در سال 1400 آغاز گردیده که در سال 1401 تداوم خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضائیه همچنین از تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی و کارکنان رسمی آزمایشی به رسمی قطعی به عنوان دیگر اقدامات اداره کل امور اداری و کارگزینی یاد نمود و اضافه کرد: تمام احکام اداری و استخدامی (شامل استخدام، انتصاب، ارتقاء، اعمال مدرک تحصیلی، بازنشستگی، استعفاء، از کارافتادگی، فوت، انفصال، تعلیق، بازخرید، لغو قرارداد، انتقال، مأموریت، برقراری کمک هزینه عائله مندی و اولاد، تبدیل وضعیت استخدامی، تغییر حقوق و مزایا، تغییر محل خدمت، تغییر رشته شغلی و ...) کارکنان اداری قوه قضائیه در سال 1400 در مواعد مقرر صادر شده است.

برزوئی با بیان اینکه انجام مرحله ششم بازرسی از دادورزان شاغل در شعب اجرای احکام مراجع قضایی و کارکنان شاغل در واحدهای ستادی مرتبط با مرحله اجرای احکام در شش استان منتخب البرز، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، مرکزی و همدان و مرحله هفتم بازرسی از کلیه کارکنان اداری دفاتر شعب دادگستری های سراسر کشور از دیگر اقدامات آن اداره کل در سال بوده است؛ خاطر نشان کرد: انجام ارزشیابی عملکرد سال 1399 کارکنان و مدیران اداری دستگاه قضایی در سال 1400 پایان پذیرفته و مدیران و کارکنان اداری می توانند از امتیازات منوط به نمرات ارزشیابی بهره مند شوند.

وی همچنین از پیگیری روند جذب و به کارگیری نفرات پذیرفته شده در آزمون اداری کارکنان اداری قوه قضائیه که در سال 1400 برگزار شد، خبر داد و تأکید کرد: جذب و به‌کارگیری فرزندان معزز شهدا و جانبازان 70% در اجرای بند "ج" ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه کشور؛ تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول بند "ذ" ماده 87 قانون برنامه پنجم توسعه کشور؛ و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی، مشاغل کارگری و قرارداد کار معین در اجرای بند "د" تبصره 20 ماده 87 قانون بودجه سال 1400 همچنان در سال 1401 ادامه خواهد داشت. همچنین تقویت بازرسی ها و نظارت فعالانه به منظور ارتقاء سلامت اداری؛ انجام ارزشیابی وضعیت و عملکرد کارکنان و مدیران اداری در سال 1400 در اوایل سال جاری برای اولین بار؛ از جمله برنامه‌هایی است که در سال 1401 از سوی اداره کل مزبور پیگیری خواهد شد.

مدیرکل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: صدور به‌موقع احکام پرسنل، تسریع در انجام مکاتبات، و توزیع عادلانه نیرو از جمله موضوعات مدنظر آن اداره کل است که موجب افزایش انگیزه و ارتقاء سطح عملکرد مجموعه خواهد گردید.

اداره کل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضائیه با دارا بودن ادارات انتصابات، حقوق و مزایا؛ نظارت و بازرسی؛ ارزشیابی؛ حقوقی دعاوی؛ بازنشستگی، بایگانی و اسناد؛ جذب و استخدام؛ و واحد پشتیبانی سامانه جامع؛ عهده دار وظایف متنوعی و متعددی در خدمت رسانی به کارکنان صدیق و شریف اداری شاغل در دستگاه قضایی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قوه قضاییه کارکنان اداری قوه قضائیه ماده 87 قانون برنامه اجرای بند تبدیل وضعیت توسعه کشور سال 1400 اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری

تین نیوز

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایرج حشمتی در همایش مدیران محیط زیست کشور با اشاره به مسئولیت محیط زیست در حوزه های پایش آب، هوا و خاک گفت: به روزرسانی سیاهه انتشار آلاینده های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلان شهرها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است، همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

حشمتی ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان های ذیربط تهیه خواهد شد.

وی با تشریح اقدامات سیاست گذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یادآور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیات وزیران و نیز خط مشی های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ شد که مطابق خط مشی های مذکور، بهینه سازی روش های استفاده از آب های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص های کمی و کیفی و استانداردهای مرتبط باید صورت گیرد.

حشمتی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحدها در اجرای طرح پایش خوداظهاری برای بخش پساب و پارامترهای مشمولیت واحدها به تفکیک کد آیسیک دراجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین ۵ گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهادهای متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، افزود: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند و تغییر اقلیم از اولویت های پیش رو در سال جاری است که با جدیت دنبال می شود، گفت: رسیدگی به ١٠ هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است، نظارت های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟
  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری