Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورا‌های اسلامی کار گفت:مصوبه‌ی تصویب شده در رابطه با حقوق و دستمزد در شورای عالی کار از لحاظ قانونی لازم الاجراست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فرامرز توفیقی افزود: جلسات متعددی با نمایندگان دولت، کارفرمایی و کارگری در شورای عالی کار درباره حقوق و دستمزد برگزار شد و 9 عضو شورای عالی کار مصوبه را امضا کردند مصوبه‌ای که از شورای عالی کار بیرون آمد از لحاظ قانونی لازم الاجراست و این رأی برگردانده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مصوبه دل نگرانی‌های نماینده کارفرمایی مبنی بر نیاز به حمایت‌های بنگاه‌های کوچک و خرد و نیمه متوسط را برطرف می‌کند که بتوانند افزایش قیمت را تاب آوری داشته باشند.
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورا‌های اسلامی کار گفت: در جلسات متعدد با معاون وزارت صمت و وزیر کاربه این نتیجه رسیدیم که بسته‌های مشوقی برای کارفرمایان و کارگاه‌های کوچک آماده شود تا این افزایش دستمزد را بتوانند پرداخت کنند و همه این‌ها باهم در شورای عالی کار مصوب شده و نمی‌شود کاهش داد.
توفیقی با اشاره به تصویب مصوبه افزایش دستمزد کارگر که باعث رونق صنعت میشود افزود: سبد معیشتی که دولت اعلام کرد 9 میلیون تومان بود، اما حقوق کارگر 30 درصد کمتر از سبد معیشتی است.
بر این اساس، حداقل پایه حقوق وزارت کار، در سال 1401، 57 % افزایش خواهد داشت؛ و حداقل دستمزد روزانه کارگران در سال 1401، مبلغ 1/393/250 ریال بوده و حداقل حقوق آن‌ها در سال 1401، نیز 41,797,550 ریال می‌باشد. ذکر این نکته، ضروری است که افزایش حقوق سال 1401، صرفا مربوط به حداقل پایه حقوق وزارت کار نبوده و تمام حقوق کارگری در قانون کار از جمله سنوات، حق مسکن، حق اولاد و بن کارگری را نیز شامل می‌گردد.
به این ترتیب، جزییات افزایش حقوق سال 1401، طبق بخشنامه شورای عالی کار، به شرح ذیل خواهد بود:
دستمزد روزانه: 1/393/250 ریال
دستمزد ماهیانه: 41,797,550 ریال
پایه سنوات (با شرط حداقل داشتن یک سال سابقه کار): 2.100.000 ریال
بن کارگری: 8.500.000 ریال
مسکن: 6.500.000 ریال
حق اولاد: 4.179.750 ریال
جمع حقوق افراد مجرد و بدون سابقه: 56,797,500 ریال

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حقوق و دستمزد شورای عالی کار سال 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد

 گروه کارگری در صورت تمایل و حسن صداقت سایر شرکای اجتماعی برای تشکیل مجدد جلسه شورای عالی کار و متناسب سازی دستمزد با نرخ تورم حدود ۴۵ درصد اعلام آمادگی می کند.

سمیه گلپور اظهار کرد: در حال حاضر مطالبه ما این است که حداقل هر سه ماه یکبار شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد و متناسب با نرخ تورم دستمزد را گام به گام ترمیم کند.

به گزارش ایسنا، درست است که نتوانستیم متناسب با نرخ تورم دستمزد را در شورای عالی کار تعیین کنیم و نمایندگان کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند ولی برای اثبات صداقت خود به جامعه میلیونی کارگری و با توجه به اینکه نرخ تورم ثابت نیست از وزارت کار می خواهیم جلسات شورا را حداقل هر سه ماه تشکیل دهد و نسبت به ترمیم حقوق کارگران حداقل بگیر اقدام کند.

گلپور درباره برخی دیدگاه ها که گفته می شود اگر نمایندگان کارگر جلسه شورا را ترک نمی کردند رقم دستمزد بیشتر از ۳۵ درصد بسته می شد گفت: شنیده ایم‌ که چنین مطالبی گفته شده است ولی معتقدم این نوعی فرافکنی است.

اتفاقا طبق گفته نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرما وقتی دیدند گروه کارگری به افزایش ۳۵ درصدی رضایت نمی دهند و خواستار افزایش بیش از آن بودند اعلام کردند ما از ۳۵ درصد بالاتر نمی‌رویم و گروه کارگری هم که امضا نمی کنند، پس کمتر از ۳۵ درصد تصویب شود. آیا این عاقلانه است که در جلسه گفته شود دستمزد را تا ۴۰ درصد افزایش می دهیم بعد گروه کارگری جلسه را ترک کنند و بروند؟

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد:آنچه ما متوجه شدیم چه بسا اگر گروه کارگری جلسه را ترک نمی کردند حداقل مزد کمتر از ۳۵ درصد تصویب می شد لذا در صورت تمایل و حسن صداقت گروه کارفرمایی‌ و دیگر شرکای اجتماعی ما و گروه کارگری برای تشکیل مجدد جلسه شورای عالی کار و چانه زنی جهت نزدیک شدن مزد به نرخ تورم که بالای ۴۰ درصد است، اعلام آمادگی می کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • روایتی تازه از میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند
  • روایتی تازه از تصویب میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!