Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات ارشد روسیه از افزایش روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک دیپلمات ارشد روسیه روز دوشنبه از تلاش جهت افزایش سطح روابط روسیه و جمهوری آذربایجان در سطوح مختلف خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «دنیس گونچار» مدیر بخش کشور‌های مستقل مشترک المنافع وزارت امور خارجه روسیه گفت، روابط بین مسکو و باکو معمول است و طرفین قصد دارند روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که در جریان سفر اخیر «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به مسکو، بیانیه همکاری بین روسیه و جمهوری آذربایجان امضا شد. به گفته این دیپلمات روس، این بیانیه روابط دوجانبه را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

گونچار افزود: «ما این را مرحله مهمی در روابط چندجانبه خود می‌دانیم و آمادگی داریم تمام مفاد بیانیه مذکور را با قوت بیشتری اجرا کنیم.»

وی تاکید کرد که این سند مجموعه روابط دوجانبه دو کشور را در بر می‌گیرد و هماهنگی نزدیکتر در سیاست خارجی و همچنین توسعه روابط تجاری و اقتصادی را پیش بینی می‌کند.

وی گفت: «منطق همکاری روسیه و آذربایجان ما را به افزایش معمول روابط دوجانبه سوق داده است.»

روسیه نقش شایان توجهی را برای برقراری آتش بس بین باکو و ایروان ایفا کرد. رئیس جمهور روسیه اخیرا پس از دیدار سه‌جانبه با رؤسای جمهور جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان گفت که توافق شد تا سازوکار تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان پیش از پایان سال جاری میلادی ایجاد شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چند یقبل گفت که توافق شد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، سازوکار‌های تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شود.

وی که پس از نشست سه‌جانبه با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان صحبت می‌کرد، گفت که این نشست سازنده بود.

وزارت دفاع روسیه در روز‌های گذشته ارتش جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس با ارمنستان در خطوط مرزی متهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روسیه و آذربایجان تحریم روسیه بحران اوکراین جمهوری آذربایجان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به روابط اقتصادی ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ رئیس جمهور در راس یک هیئت عالی رتبه اقصادی و سیاسی به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفرکرد. رئیس جمهور پیش از سفر به پاکستان، هدفگذاری دو کشور را رسیدن به رقم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • نگاهی به روابط اقتصادی ایران و پاکستان
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • گوترش از ارمنستان و آذربایجان خواست به مشخص‌ کردن مرزها ادامه دهند