Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@12:22:43 GMT

قیمت میلگرد و سیمان را کنترل کنید!

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۲۸۵۶

قیمت میلگرد و سیمان را کنترل کنید!

آقای محمدرضا رضایی کوچی از ارسال نامه‌ کمیسیون عمران به وزیر صمت خبر داده تا آقای فاطمی‌امین قیمت سیمان و میلگرد را مدیریت کند.

مجلس از ماه‌های پیش نشست‌هایی را برای مدیریت بازار سیمان و میلگرد داشته تا قیمت سیمان و میلگرد در بازار مدیریت شود.

محدودیت انرژی، کمبود تقاضا و صادرات از نظر برخی فعالان بازار فولاد و آهن‌فروشان، موجب شده قیمت میلگرد افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صمت در یک بخشنامه، بر صادرات این محصول مالیات وضع کرده تا اولویت، تأمین نیاز داخل کشور قرار بگیرد.

پس از افزایش قیمت هر کیلو میلگرد و رسیدن بهای آن به ۱۸ هزار تومان و بهای هر کیسه سیمان به ۶۰ هزار تومان، ۲۱ فروردین ماه امسال دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت که تولیدکنندگان بهای میلگرد را افزایش داده اند و "آنها محصولات را با قیمت‌های بالا در بورس کالا عرضه می‌کنند."

آقای فرشید پورحاجت گفت رکود پروژه های ساختمانی باعث شده تولیدکنندگان افزایش قیمت فولاد و سیمان را از قبل عید نوروز آغاز کنند.

وزیر صمت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ۲۰ اسفند پارسال گفته بود که افزایش قیمت مواد اولیه به علت درگیری های روسیه و اوکراین، موجب افزایش بهای میلگرد شده.

آقای فاطمی امین اضافه کرده بود با اعمال عوارض بر صادرات، به مرور التهاب بازار میلگرد رفع می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم قیمت میلگرد قیمت سیمان وزارت صمت کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، شرکت فرست‌گرافین (First Graphene) اعلام کرده که نتایج مثبت آزمایش‌های میدانی انجام شده روی سیمان پیشرفته گرافینی این شرکت روزبه‌روز افزایش می‌یابد. سیمان پیشرفته گرافینی این شرکت که حاوی PureGRAPH است، بیش از ۲۰۰ روز در مرکز شست‌وشوی چرخ در جنوب شرقی انگلستان به کار گرفته شده و در آزمایش‌های مختلف عملکردی عالی ارائه داده است.

به نقل از ایسنا و ستاد نانو، این سیمان از استحکام و یکپارچگی قابل توجهی برخوردار است و هیچ‌گونه نقص، آسیب و خراب‌شدگی ندارد؛ جالب‌تر این‌که این ادعا توسط دانشمندان و مهندسان این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است.

در آزمایش اخیر، این محصول که کف مرکز شست‌وشو را پوشانده بود، روزانه میزبان بیش از ۱۵۰ وسیله نقلیه سنگین بود و سایش قابل توجه و خیس شدن با چرخ‌های سنگین شسته‌شده را تحمل می‌کرد. همچنین این سیمان گرافینی در معرض شرایط آب‌وهوایی مختلف نیز قرار گرفت. آزمایش‌ها مشخص کرد که محصول استفاده شده تحمل خوبی در برابر فشار دارد و بنابراین می‌تواند در طولانی‌مدت در شرایط تهاجمی محیط واقعی نیز به کار گرفته شود.

فرست‌گرافین همچنین گفته است که نتایج مثبت آزمایش‌ها نشان می‌دهد که افزودن گرافین در کاهش دی‌اکسید کربن انتشار یافته و عملکرد محصول نهایی مؤثر بوده است.

شرکت فرست‌گرافن که این پروژه را با همکاری شرکت‌های Morgan Sindall Construction و Breedon Group ، دانشگاه منچستر و با پشتیبانی دولت بریتانیا به اجرا درآورده، به دنبال پرداختن به مشکلات حوزه بتن و سیمان است. آزمایش‌های قبلی که بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام شده بود، نشان داد که استفاده از افزودنی گرافین این شرکت، مقاومت فشاری را تا ۳۴ درصد و مقاومت کششی ملات سیمان را تا ۲۷ درصد افزایش می‌دهد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895571 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها
  • پیش‌بینی قیمت میلگرد آجدار در سال 1403
  • سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت
  • کمین بانک مرکزی پشت سنگر وعده ها
  • پرمصرف ترین میلگردهای آجدار در ایران کدامند؟
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • افزایش بهای جهانی طلا در سایه حملات تلافی جویانه ایران به اسرائیل