Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر انگلیس در خصوص تحولات اوکراین و همچنین برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و« بوریس جانسون»  نخست وزیر انگلیس در خصوص تحولات اوکراین گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری (رسمی) عربستان سعودی،  این تماس تلفنی روز دوشنبه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف  طی این تماس  در  زمینه تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات اوکراین  بحث و گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین زمینه‌های همکاری دوجانبه بین دو کشور و راه‌های توسعه آن را مورد بررسی قرار دادند.

سناریوی جدید عربستان و امارات علیه یمنآثار مخرب پروژه عربستان سعودی‌ در تخریب منازل جده و آوارگی مردمرؤیای «عربستان بزرگ» محمد بن سلمان چگونه شکست خورد؟

اخیرا بوریس جانسون در چارچوب یک سفر رسمی به عربستان سعودی سفر کرد و در فرودگاه ملک خالد ریاض مورد استقبال «محمد بن عبدالرحمن» معاون فرماندار ریاض و شماری از مقام‌های دیگر، از جمله سفیر انگلیس در عربستان قرار گرفت.

انگلیس و عربستان طی این دیدار برای تشکیل شورای شراکت راهبردی یادداشت تفاهمنامه امضا کردند.این یادداشت تفاهمنامه در جریان دیدار بوریس جانسون با  ولیعهد عربستان که در دیوان سلطنتی در کاخ «الیمامه» ریاض برگزار شد، به امضای دو طرف رسید.

جانسون پیش از این در بیانیه خود اعلام کرد: انگلیس در حال گسترش ائتلاف بین‌المللی جدیدی برای مواجهه با واقعیت جدیدی است که با آن روبرو هستیم. جهان باید خود را از هیدروکربن‌های روسیه جدا کند و امارات و عربستان شرکای بین‌المللی کلیدی برای این کار هستند.

انگلیس روابط تاریخی خوبی با عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و یکی از بزرگترین کشورهایی است که از سرمایه گذاری و تجارت با این کشورها برخوردار است.

عربستان مقصد اول و اصلی صادرات سلاح انگلیس است که عمده تسلیحات فروخته شده به این کشور شامل انواع جنگنده، بمب و همچنین خدمات فنی مربوط به آنهاست.

بر اساس اعلام دفتر جانسون، امارات و عربستان بزرگترین شرکای اقتصادی انگلیس در منطقه هستند و در سال 2020 ارزش مبادلات تجاری انگلیس با ابوظبی حدود 15.9 میلیارد دلار و با ریاض در 13.9 میلیارد دلار افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار عربستان سعودی اخبار انگلیس اخبار عربستان سعودی تحولات اوکراین عربستان سعودی بوریس جانسون بین المللی محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط