Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، شب گذشته اعلام کرد که مذاکرات تیم‌های مذاکره کننده روسی و اوکراین به شکل‌های مختلف حضوری و ویدئو کنفرانس همچنان ادامه داشته و این روند به پایان نرسیده است.

آندری رودینکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز یادآور شد که دیدار رو در روی هیئت‌های مذاکره کننده روسیه و اوکراین ممکن است به محض ظهور توافقات اساسی بین دو طرف برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز قبل گفته بود که آنکارا آماده است تا تمامی حمایت‌های لازم را برای از سر گیری روند مذاکرات بین مسکو و کی‌یف ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین | ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی یادآور شد که پیش‌نویس توافقات به روز شده‌ای که طرف روسی به اوکراین تحویل داده است، دیدگاه مقامات کی‌یف را نیز در نظر گرفته، البته مسکو بعد از گذشت یک هفته، هنوز پاسخی از طرف اوکراینی در خصوص این پیشنهادات دریافت نکرده است. به گفته وی، طرف روسی از مذاکره کنندگان اوکراینی پرسیدند که چطور شده ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هنوز پیشنهاد روسیه را ندیده و آنها به کمبود وقت وی اشاره کردند. لاوروف این برخورد را نشانه عدم جدیت مقامات کی‌یف به مذاکرات دانست، در حالیکه همیشه ادعا میکنند که خواهان صلح هستند.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود| در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز شصت و دوم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

انگلیس: گزارش‌هایی مبنی بر سقوط شهر کرمینا وجود دارد

وزارت دفاع انگلیس خبر داد روسیه احتمالاً تلاش خواهد کرد تا مواضع به شدت مستحکم در شرق اوکراین را محاصره کند. در زاپوریژیا، نیروهای اوکراینی برای حمله روسیه آماده می شوند. به گفته منابع انگلیسی، جنگ شدیدی در جنوب شهر ایزیوم در جریان بود و نیروهای روسی سعی داشتند به سمت شهرهای اسلوویانسک و کراماتورسک پیشروی کنند. همچنین گزارش هایی مبنی بر سقوط شهر کرمینا وجود دارد.‎

حمله روسیه برداشت غلات سال جاری اوکراین را 20 درصد کاهش داده است

حمله روسیه به اوکراین به طور قابل توجهی تولید کشاورزی در اوکراین را مختل کرده است. وزارت دفاع انگلیس در به روز رسانی اطلاعات روزانه خود در شب گذشته اعلام کرد که انتظار می رود برداشت غلات امسال به دلیل کاهش سطح زیر کشت بر اثر حمله روسیه حدود 20 درصد کمتر از سال 2021 باشد.

اوکراین چهارمین تولیدکننده و صادرکننده بزرگ کالاهای کشاورزی در جهان است. کاهش عرضه غلات از اوکراین باعث ایجاد فشارهای تورمی و افزایش قیمت جهانی غلات خواهد شد.‎

پوتین و اردوغان امروز با یکدیگر مذاکره خواهند کرد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تایید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه قصد دارند در تاریخ 26 آوریل (سه‌شنبه/ 6 اردیبهشت ماه) با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشته باشند.

اردوغان روز دوشنبه گفته بود که هدف از گفتگوهای آتی  خود با ولادیمیر پوتین «دستیابی به آتش‌بس پایدار در منطقه دونباس در کوتاهترین زمان ممکن و سازماندهی نشستی بین رهبران فدراسیون روسیه و اوکراین خواهد بود.

اردوغان روز یکشنبه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفتگویی تلفنی انجام داد. وی در جریان این مذاکرات یادآور شد که آنکارا آماده است تا همه حمایت‌های لازم را در چارچوب روند مذاکرات بین مسکو و کی‌یف ارائه کند.

لاوروف: درگیری‌های نظامی در اوکراین با یک توافق پایان می‌یابد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی از شبکه اول این کشور اعلام کرد که مناقشه نظامی در اوکراین بالاخره با یک توافق پایان خواهد یافت، البته اینکه این توافق دقیقاً چه پارامترهایی خواهد داشت، در جریان عملیات نظامی مشخص خواهد شد.

لاوروف گفت: «مسلماً ارتباط مشخصی بین وضعیت میدانی و طرح‌های یک توافق صلح فرضی با طرف اوکراینی وجود دارد و همانطور که از همان ابتدا در اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره عملیات ویژه اعلام شده، ما تأکید کردیم که قبل از هر چیز می خواهیم مردم اوکراین بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که چگونه بیشتر زندگی کنند.»

وزیر امور خارجه همچنین یادآور شد که روسیه نظرات کی‌یف را در نسخه به روز شده توافقنامه ارائه شده به اوکراین در نظر گرفته است، ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده است. لاوروف یادآور شد که در جریان مذاکرات استانبول، اوکراین پیشنهاداتی را ارائه کرده بود که روسیه آنها را مثبت ارزیابی کرد. با این حال، ایالات متحده بر کی‌یف تأثیر گذاشت تا موضع خود را تغییر دهد.

لاوروف: انگلیس و آمریکا به زلنسکی توصیه می‌کنند با روسیه کنار نیاید

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که مقامات لندن و واشنگتن به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین توصیه می‌کنند، به جای تسریع در روند مذاکرات  دستیابی به صلح، مواضع خود را در قبال روسیه سخت‌تر کند.

وی افزود: «در مورد مذاکرات درباره اوکراین، ما به یقین می‌دانیم که نه ایالات متحده و نه انگلیس، که به هر طریق ممکن تلاش دارند تا وضعیت تنهایی فعلی خود، پس از خروج از اتحادیه اروپا با فعالیت خستگی ناپذیر خود جبران کند، به زلنسکی توصیه نمی‌کنند که تلاش برای سرعت بخشیدن به روند مذاکرات با روسیه را افزایش دهد. آنها به زلنسکی می آموزند که هر بار موضع گیری خود را سخت‌تر کند تا مذاکرات به صلح نیانجامد.»

لاوروف: ناتو با ارسال سلاح به اوکراین وارد جنگ نیابتی با روسیه شده است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه با برنامه تلویزیونی"بازی بزرگ" اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو که به اوکراین تسلیحات نظامی می‌دهند، در واقع وارد یک جنگ نیابتی با روسیه شده‌اند. به عقیده وی، ارسال تسلیحات نظامی برای کی‌یف را «نمونه‌ای از بی وجدان بودن آمریکایی‌ها در قبال قوانین بین‌المللی» است و تسلیحات غربی ارائه شده به ارتش اوکراین، در واقع یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که اظهارات ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اغلب با یکدیگر در تناقض است و او موضع گیری مشخص و ثابتی ندارد. لاوروف در عین حال، تاکید کرد که هیئت روسی قصد دارد به تماس‌های خود با طرف اوکراینی «گروهی که زلنسکی مطرح کرده است» ادامه دهد.

به گفته وی، بسیاری در روسیه هنوز معتقدند که "مواضع اوکراین در واقع در واشنگتن، لندن و دیگر پایتخت‌های غربی تصمیم گیری میشود و کارشناسان علوم سیاسی اطمینان دارند که "گفتگو با تیم زلنسکی هیچ فایده‌ای ندارد و مقامات مسکو باید با آمریکایی‌ها صحبت کنند."

تحریم‌های ضد روسی مشکلات جدی را برای کشورهای میزبان ایجاد می‌کند

یوگنی ایوانوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در امور همکاری‌های بین الملل اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه روسیه مشکلات جدی را در کشورهایی که از آنها پیروی می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.

این دیپلمات توضیح داد که کشورهای غربی از طیف وسیعی از ابزارها استفاده می کنند - از تحریم‌های مالی و اقتصادی و جنگ اطلاعاتی گرفته تا اخراج دیپلمات‌های روسی و حتی فشار مستقیم نظامی و سیاسی. به گفته وی، وقتی صحبت از روسیه به میان می‌آید، مصونیت مالکیت خصوصی، آزادی بیان، حاکمیت قانون و سیستم حقوق بین الملل به طور کلی نادیده گرفته می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه توضیح داد که اکنون روسیه وظیفه جلوگیری از بروز یک درگیری نظامی بزرگ و تدوین قوانین جدید برای همزیستی مسالمت آمیز، مبتنی بر احترام به منافع مشروع همه کشورها در جهان را بر عهده دارد.  ایوانوف یادآور شد که توقف در روابط با غرب ممکن است برای رهایی از توهمات مربوط به ارزشهای متمدنانه غرب مفید باشد.

هشدار وزارت خارجه روسیه درباره واکنش به اقدامات خصمانه علیه روس‌ها

یوگنی ایوانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اقدامات غیردوستانه علیه اتباع روسی در کشورهای غربی بی پاسخ نخواهد ماند، از جمله ممکن است درباره توقیف دارایی‌های  اتباع خارجی در خاک فدراسیون روسیه صحبت کرد.

وی یادآور شد که اقدامات قانونی برای مقابله با این برخوردها اتخاذ شده است که علاوه بر ممنوعیت ورود اشخاص به روسیه، محدودیت‌های اقتصادی را نیز پیش بینی کرده که از جمله آنها توقیف دارایی‌ها در خاک روسیه و ممنوعیت هرگونه معامله با افراد خارجی است.

دیدار ریابکوف با سالیوان، سفیر آمریکا

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز دوشنبه با جان سالیوان، سفیر ایالات متحده در مسکو دیدار کرد. وزارت امور خارجه روسیه با اعلام این مطلب یادآور شد که در این نشست برخی موضوعات مربوط به روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت. جزئیات دیگری از دیدار دو دیپلمات ارائه نشده است.

احتمال می‌رود، مسدود شدن حساب‌های بانکی نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در خاک ایالات متحده یکی از مسائل مورد بررسی طرفین بود.

درخواست کمیسیون اروپا از هند و کشورهای آسیایی برای حمایت از تحریم‌ها علیه روسیه

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه در جریان سفر خود به دهلی نو،  از هند و دیگر کشورهای آسیایی خواست تا از تحریم‌های بلندمدت علیه روسیه حمایت کنند.  به گفته او، بحران در اوکراین همان عواقب سیاسی را برای منطقه هند و اقیانوس آرام مانند سایر نقاط جهان خواهد داشت، و اکنون آنها در قیمت مواد غذایی، غلات و انرژی احساس می‌شوند.

این سیاستمدار اروپایی افزود: «ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا به اوکراین کمک کنیم تا برای آزادی خود بجنگد، به همین دلیل است که بلافاصله تحریم‌های گسترده، شدید و مؤثر اعمال کردیم. آنها به گونه ای طراحی شدند که بتوانیم آنها را برای مدت طولانی حفظ کنیم و این وضعیت ما را قادر می سازد تا به یک راه حل دیپلماتیک برسیم که صلح پایدار را به ارمغان می آورد. ما از همه اعضای جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که از تلاش‌های ما برای صلح پایدار حمایت کنند.»

روسیه شش ایستگاه قطار برای تامین تسلیحات خارجی به نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرد

ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع فدراسیون روسیه شب گذشته از انهدام 6 ایستگاه فرعی راه آهن توسط نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با استفاده از تسلیحات دوربرد با دقت بالا خبر داد که از طریق آنها تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی برای نیروهای مسلح اوکراینی در منطقه دونباس تامین می‌شد.

ابراز تعجب پوتین از موضع دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و آمریکا درباره اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز دوشنبه در نشستی با هیئت مدیره دادستانی کل این کشور، موضع گیری دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و آمریکا را عجیب خواند که حل و فصل اوضاع اوکراین را از طریق پیروزی‌ «در میدان جنگ» عملی می‌دانند.

پوتین گفت: «نمایندگان ارشد پارلمان در اروپا و ایالات متحده "از دست نشاندگان خود در اوکراین می‌خواهند تا از تمام توانایی خود استفاده کنند" تا اوضاع از این طریق حل و فصل شوند. واقعاً آنها خواستار مقاومت ارتش اوکراین در برابر روسیه برای رسیدن به پیروزی هستند!»

به گفته وی، کشورهای غربی و اتحادیه اروپا به همین دلیل از اوکراین با تحویل مکرر تسلیحات نظامی به کیف حمایت می کنند.

ولادیمیر پوتین همچنین از انسجام جامعه روسیه در مواجهه با تلاش‌های غرب برای نابودی وحدت مردم این کشور تمجید کرد و بر این واقعیت تاکید کرد که شهروندان روسیه بلوغ، همبستگی، حمایت از نیروهای مسلح و از مردم ساکن در دونباسرا به خوبی اثبات کرده‌اند.

کد خبر: 1138176 برچسب‌ها اوکراین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اوکراین وزیر امور خارجه روسیه معاون وزیر امور خارجه رئیس جمهوری اوکراین ولادیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین فدراسیون روسیه خارجه روسیه اتحادیه اروپا نیروهای مسلح کشورهای غربی روند مذاکرات ایالات متحده سرگئی لاوروف یادآور شد علیه روسیه حمله روسیه روز دوشنبه تحریم ها شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزیران امور خارجه دو کشور قرار گرفت.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ایران، وزیر خارجه ترکیه در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم صهیونیستی در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل