Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@21:55:00 GMT

شرایط دریافت ویزا و تور دبی از ایران

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۴۵۱۱

شرایط دریافت ویزا و تور دبی از ایران

در این مقاله قصد داریم در مورد ویزای دبی (امارات) مخصوصاً ویزای توریستی دبی که از ملزومات تور دبی است صحبت کنیم و تمام شرایط اخذ ویزا همراه با انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم، اگر در این زمینه سؤالی برای شما پیش آمد و نیاز به مشاوره داشتید می‌توانید از مؤسسه راهنمای ویزا و گردشگری سفریتو کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با شهر دبی

دبی در کشور امارات متحده عربی قرار گرفته است که یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است که در جنوب ایران قرار دارد. امارات متحده عربی از هفت شیخ‌نشین ابوظبی، دبی، رأس‌الخیمه، فیجیره، شارجه، ام القوین و عجمان تشکیل شده است که در این میان دبی پرطرف‌دارترین شهر امارات برای توریست‌ها و گردشگران ایرانی و خارجی محسوب می‌شود و همین امر آن را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است، به همین دلیل تور دبی به یکی از پرطرف‌دارترین تورهای مسافرتی در داخل ایران تبدیل شده است. آن‌چه باعث شده است تور دبی این اندازه مورد استقبال قرار گیرد، علاوه‌بر مراکز خرید متنوع و مجلل شهر دبی، جاذبه‌های گردشگری این شهر است که عبارت‌اند از:

 برج خلیفه: مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان ارتفاع ۸۲۹ متر و آسانسور فوق پرسرعت این برج با نمای ۳۶۰ درجه  آکواریوم دبی: یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های معلق جهان  باغ گل میراکل: بزرگ‌ترین باغ گل دنیا  پارک آبی لگولند: مجموعه‌ای متشکل از شهربازی و پارک آبی پارک آبی وایلد وادی: با بیش از ۳۰ نوع سرگرمی که جزء ده پارک آبی برتر جهان است  باغ گاردن گلو  دلفیناریوم   پارک آبی آتلانتیس ویزای دبی

ویزای دبی یکی از مدارک مهم برای سفر به کشور امارات است، البته لازم است خاطرنشان کنیم که شهروندان تمام کشورها مستلزم به دریافت ویزای دبی برای ورود به امارات متحده عربی و شهر دبی نیستند. به‌عنوان‌مثال شهروندان کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا و کانادا می‌توانند بدون داشتن ویزا تا ۳۰ روز در کشور امارات حضور داشته باشند؛ شهروندان کشورهای عضو شینگن نیز می‌توانند بعد از ورود به امارات و ثبت مهر ورودی بر روی پاسپورت، تا ۹۰ روز در مدت ۶ ماه را به‌صورت مالتیپل در امارات اقامت داشته باشند. اما در مورد کشورهای دیگر و از جمله ایران، برای ورود به کشور امارات داشتن ویزای این کشور ضروری است. در ابتدا لازم است به چند نکته در مورد ویزای این کشور توجه کنیم:

به دلیل عدم نیاز به مصاحبه حضوری برای اخذ ویزای دبی، نیازی به مراجعه به سفارت دبی وجود ندارد. خانم‌های مجرد، دختران و پسرانی که ویزای دبی آن‌ها به واسطه صدور ویزای همراهشان صادر شده است، نمی‌توانند بدون همراه خود وارد دبی شوند و درصورت انجام این‌کار با جریمه‌های سنگین و از جمله زندان روبه‌رو خواهند بود. برای دریافت ویزای دبی، حتماً باید پاسپورت متقاضی بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

همانند بسیاری از کشورهای دنیا، سفارت امارات نیز برای متقاضیان سفر به این کشور انواع مختلف ویزا را در نظر گرفته است که عبارت‌اند از:

 ویزای تجاری  ویزای کار از راه دور  ویزای گردشگری (ویزای توریستی)  ویزای درمانی شخص و همراه  ویزای شهروندان کشورهای عضو پیمان GCC (کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس)  ویزای دانشجویی دبی  ویزای ترانزیتی دبی

بنابراین لازم است که در ابتدا و قبل از هر اقدامی، هدف خود از سفر به دبی را مشخص کنید تا با توجه‌ به آن در مسیر درست برای اخذ ویزای دبی گام بردارید. در ادامه با سه نوع از مهم‌ترین ویزاهای دبی آشنا می‌شویم، البته تمرکز ما در این مطلب بیشتر بر روی ویزای توریستی دبی خواهد بود:

ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی دبی پرطرف‌دارترین ویزای دبی محسوب می‌شود؛ خوشبختانه دریافت این ویزا برخلاف دیگر کشورها بسیار سریع و آسان است به‌طوری‌ که می‌توان مراحل آن را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مصاحبه حضوری فرد متقاضی انجام داد.

برای اخذ ویزای توریستی دبی می‌توان به دو روش اقدام کرد:

اولین روش دریافت ویزای توریستی دبی، از طریق ایرلاین‌های مسافربری امارات است؛ هر شرکت هواپیمایی شرایط و پیش‌نیازهای مخصوص به خود را دارد، از اصلی‌ترین پیش‌نیازهای ایرلاین‌ها این است که سفر با همان ایرلاین صورت بگیرد.

از جمله شرکت‌های هواپیمایی که می‌توان برای دریافت ویزای توریستی دبی از طریق آن‌ها اقدام کرد می‌توان امارات ایرلاین، فلای دبی، اتحاد ایرویز و ایر عربیا را نام برد. به‌احتمال زیاد این گزینه برای ایرانیان متقاضی دریافت ویزای دبی چندان گزینه مناسبی نیست.

       ۲. دومین روش برای دریافت ویزای توریستی دبی، از طریق آژانس‌های گردشگری (مشروط به خرید بلیت سفر و تور دبی از طریق همان آژانس) و برخی از هتل‌هاست (بعضی از هتل‌های مستقر در دبی). با توجه‌ به این‌که می‌توان برای دریافت ویزای دبی از طریق آژانس‌های گردشگری داخل ایران نیز اقدام نمود، این روش به‌عنوان یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های اخذ ویزای توریستی دبی در نظر گرفته می‌شود.

البته ذکر این نکته ضروری است که لازم است قبل از هر اقدامی اعتبار آژانس گردشگری موردنظر بررسی شود زیرا قرار است که مدارک شخصی شما در اختیار آن آژانس قرار بگیرد. برای این منظور می‌توانید با سفارت امارات متحده عربی در ایران ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

ویزای دبی از نوع توریستی، خود به دو نوع اصلی تقسیم می‌شود که شامل ویزای سینگل و ویزای مولتی (ویزای مالتیپل) است. منظور از ویزای سینگل این است که فرد دارنده از طریق این ویزا فقط یک‌بار می‌تواند به کشور امارات سفر کند؛ اما در مقابل برای افراد دارنده ویزای مالتیپل (ویزای مولتی) این امکان فراهم شده است که بتوانند چندین بار وارد خاک امارات متحده عربی بشوند. ویزای توریستی دبی در انواع عادی، عادی یک‌ماهه، عادی سه‌ماهه و نیمه فوری صادر می‌شود که طول پروسه دریافت هرکدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود؛ به‌عنوان‌مثال زمان موردنیاز برای دریافت ویزای عادی حدود ۱۰ روز و برای ویزای فوری حدود ۲ روز خواهد بود.

در ادامه انواع ویزای توریستی دبی را به‌صورت جزئی‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم:

ویزای ۴۸ ساعته (ویزای دو روزه):

ویزای ۴۸ ساعته دبی برای افرادی که نیاز به ویزای کشور امارات دارند و درعین‌حال زمان کمی در اختیار دارند و مایلند هرچه زودتر ویزای آن‌ها آماده شود، مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. ویزای ۴۸ ساعته دبی مختص ایرلاین امارات و ایرلاین‌های کشور دبی است و قابل تمدید نیست. اعتبار این ویزا ۳۰ روز است که در طی این مدت فرد می‌تواند سفر خود به امارات را که حداکثر ۲ روز باید باشد انجام دهد.

ویزای ۹۶ ساعته دبی (ویزای چهارروزه):

همان‌طور که از نامش پیداست دارنده این ویزا امکان یک سفر ۴ روزه به امارات را دارد؛ زمان لازم برای صدور ویزای ۴ روزه، بین ۴ روز تا ۷ روز کاری است که از زمان صدور به مدت ۱ ماه دارای اعتبار است و اعتبار آن قابل تمدید نیست. برای دارنده این ویزا تنها امکان یک سفر ۴ روزه به دبی و دیگر شهرهای امارات فراهم شده است.

ویزای ۱۴ روزه دبی:

اعتبار ویزای دوهفته‌ای دبی از زمان صدور به مدت ۵۸ روز است و دارنده این ویزا امکان اقامت دوهفته‌ای در خاک امارات را دارد. البته امکان تمدید این ویزا برای شخص در خاک امارات فراهم است که مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

ویزای یک‌ماهه سینگل دبی:

این ویزا اعتبار ۵۸ روزه دارد و شخص دارنده از طریق این ویزا فقط یک‌بار می‌تواند به خاک امارات وارد شود که مدت اقامت او نباید بیش‌تر از ۳۰ روز شود. البته امکان تمدید ویزای یک‌ماهه برای یک بازه ۳۰ روزه دیگر نیز فراهم شده است.

ویزای یک‌ماهه مولتی دبی:

یکی از پرطرف‌دارترین ویزایهای توریستی امارات، ویزای یک‌ماهه مولتی است که دارای اعتبار ۵۸ روزه است؛ برای دارنده این ویزا این امکان فراهم شده است که چندین بار وارد خاک امارات شود، البته باید توجه داشته باشید که هرچند بار وارد خاک امارات شده باشید، مجموع روزهای حضور شما در خاک امارات نباید از یک ماه بیش‌تر شود.

ویزای ۹۰ روزه سینگل دبی:

ویزای سه‌ماهه سینگل امکان اقامت به مدت سه ماه را برای شخص فراهم کرده است البته تنها در یک سفر. البته در صورت تمایل می‌توان با پرداخت هزینه‌ای این ویزا را تمدید کرد.

ویزای ۹۰ روزه مولتی دبی:

شخص دارنده این ویزا می‌تواند بدون محدودیت هرچند بار که می‌خواهد به خاک دبی وارد یا از آن خارج شود اما مجموع روزهای اقامت او در خاک امارات نباید بیش از ۹۰ روز شود. در صورت تمایل می‌توان با پرداخت هزینه این ویزا را مجدداً تمدید نمود.

ویزای دانشجویی دبی:

شرط دریافت ویزای تحصیلی دبی برای مقطع کارشناسی و بالاتر، گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه موردنظر است؛ برای گرفتن پذیرش تحصیلی نیز لازم است که مدارک تحصیلی، ریز نمرات، نمره زیان آیلتس بالای ۶ و تافل بالای ۹۰ به دانشگاه موردنظر ارائه شود، همچنین لازم است که معدل متقاضی در مقطع قبلی، مطابق با سیستم معدل‌گیری آمریکا (GPA) حداقل ۳.۷۵ باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دبی برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های دبی که باید به سفارت امارات تحویل داد، عبارت‌اند از:

 پذیرش تحصیلی از دانشگاه مربوطه  مدارک تحصیلی متقاضی  مدارک شناسایی  عکس پرسنلی  گواهی سلامت پزشکی  فیش پرداخت هزینه صدور ویزا  پرینت گردش حساب بانکی و تأییدیه تمکن مالی متقاضی جهت تأمین مخارج از سوی دانشگاه، خانواده و یا اقوام  نامه مربوط به اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی

دارندگان ویزای دبی از نوع تحصیلی، اجازه کارکردن در دبی را دارند و حتی می‌توانند بعد از اتمام تحصیلات و فارغ‌التحصیلی به یکی از کشورهای آمریکا، کانادا یا انگلیس انتقالی بگیرند و برای اقامت این کشورها درخواست دهند.

ویزای کار و تجارت دبی

این ویزا جزء ویزاهای طلایی است که به‌صورت بلندمدت برای فرد متقاضی و خانواده او صادر می‌شود. براین‌ اساس متخصصان می‌توانند در صورت داشتن تجربه کاری مفید و قابلیت کارآفرینی، کسب‌وکار خود را در دبی راه‌اندازی نمایند. البته برای این منظور داشتن شرایط زیر ضروری است:

 ارائه مدارک لازم مبنی بر اثبات کارآفرینی  لازم است که فرد متقاضی حداکثر سهام شرکت را در اختیار داشته باشد  تمایل شخص متقاضی برای نقل‌مکان به دبی

باتوجه‌به پیشرفت‌های اقتصادی قابل‌توجه دبی در چند دهه اخیر، درصد قابل‌توجهی از متقاضیان ویزای دبی در گروه ویزای تجاری و کاری قرار می‌گیرند. متقاضیان ویزای کاری دبی در ابتدا باید رزومه خود را برای شرکت‌های واقع در دبی ارسال کنند تا موافقت یکی از این شرکت‌ها را برای جذب خود جلب کنند، بعد از آن لازم است که رضایت اداره کار دبی نیز گرفته شود. اداره کار دبی برای اعلام موافقت بررسی می‌کند که آیا شخص بیکاری در دبی وجود دارد که شرایط لازم برای انجام آن کار موردنظر را داشته باشد یا خیر؛ اگر چنین شخصی وجود داشته باشد، اداره کار دبی با درخواست شما موافقت نخواهد کرد، در غیر این صورت یک موافقت‌نامه برای شما صادر خواهد شد.

بعد ازاین مراحل، شخص متقاضی ویزای دبی باید به سفارت امارات مراجعه کند و تقاضای خود را ثبت نماید. سفارت نیز در ابتدا یک ویزا با اعتبار دوماهه را برای متقاضی صادر می‌کند تا بتواند وارد دبی شود، این ویزا دارای اعتبار ۶ماهه است و درصورتی‌که درخواست فرد ریجکت شود، می‌تواند بعد از گذشت ۳ ماه مجدداً درخواست کند. بعد از ورود به دبی، باید کارت کار و دیگر مدارک درخواستی را به شرکت پذیرنده تحویل داد و سپس برای انجام امور مربوط به تست‌های پزشکی و طب کار اقدام شود؛ در نهایت بعد از این‌که تمام مراحل طی شد و مشکلی وجود نداشت، می‌توانید به اداره امور مهاجرین دبی مراجعه نمایید.

استفاده از مؤسسات راهنمای دریافت ویزا برای ویزا و تور دبی

در پایان باید این نکته را خاطرنشان کنیم که بهترین کار برای متقاضیان دریافت ویزای دبی استفاده مشاوره و راهنمایی مراکزی است که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند. از جمله این مراکز، مؤسسه سفریتو است که با استفاده از نیروهای متخصص و باتجربه خود بهترین مشاوره و راهنمایی را در زمینه صدور ویزا از جمله ویزای دبی و خدمات گردشگری مانند تور دبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون هیچ‌گونه دغدغه و پیچیدگی خاصی موفق به اخذ ویزا شوید.

کد خبر 672449 برچسب‌ها امارات تور- گردشگری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: امارات تور گردشگری امارات متحده عربی برای دریافت ویزای برای اخذ ویزای پرطرف دارترین خاک امارات فراهم شده ویزای یک ماهه پرداخت هزینه سفارت امارات برای متقاضی کشور امارات صدور ویزا پارک آبی ویزای ۴ تور دبی ۳۰ روز ۴ روزه ۹۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شور و حال محفل امام حسنی‌ها و اهتزاز پرچم ایران و فلسطین

دریافت 6 MB دریافت 1 MB دریافت 3 MB کد خبر 6062985

دیگر خبرها

  • فوق ستاره پرسپولیسی به تیم ملی باز می‌گردد؟
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • (تصاویر) دهکده توریستی زراس در نزدیکی دهدز
  • شور و حال محفل امام حسنی‌ها و اهتزاز پرچم ایران و فلسطین
  • دهکده توریستی زراس
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات