Web Analytics Made Easy - Statcounter

کهکشان فوق پراکنده GAMA ۵۲۶۷۸۴ به عنوان یک تکه نور ضعیف در  تصویر گرفته شده از تلسکوپ فضایی هابل ناسا/ESA دیده می‌شود. این جرم در صورت فلکی هیدرا در فاصله تقریباً چهار میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد.

به گزارش Spacetelescope،کهکشان‌های فوق پراکنده مانند GAMA ۵۲۶۷۸۴ دارای تعدادی ویژگی هستند. به عنوان مثال، محتوای ماده تاریک آن‌ها می‌تواند بسیار کم یا بسیار زیاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهکشان‌های فوق پراکنده، با کمبود ماده تاریک مشاهده شده اند در حالی که بقیه کهکشان ها تقریباً از چیزی جز ماده تاریک تشکیل نشده اند. یکی دیگر از ویژگی‌های عجیب این دسته از کهکشان‌ها، فراوانی غیرعادی خوشه‌های کروی درخشان آنهاست، چیزی که در انواع دیگر کهکشان‌ها مشاهده نمی‌شود.

هابل، کهکشان GAMA ۵۲۶۷۸۴ را با دوربین پیشرفته پیمایش (ACS) که در سال ۲۰۰۲ توسط فضانوردان در حین مأموریت سرویس هابل ۳B نصب شد، ضبط کرد. از آن زمان، این ابزار نقش مهمی در برخی از تاثیرگذارترین نتایج علمی هابل، از جمله گرفتن میدان فوق العاده عمیق هابل ایفا کرده است. ACS همچنین پیش از مأموریت افق جدید از پلوتون عکس گرفته است، عدسی‌های گرانشی عظیمی را رصد کرده و کهکشان‌های کاملاً شکل گرفته را در اوایل کیهان پیدا کرده است.

این تصویر از مجموعه‌ای از مشاهدات هابل گرفته شده است که برای روشن کردن ویژگی‌های کهکشان‌های بسیار پراکنده طراحی شده‌اند. دید دقیق هابل به اخترشناسان اجازه داد تا GAMA ۵۲۶۷۸۴ را با وضوح بالا در طول موج‌های فرابنفش مطالعه کنند و به تخمین اندازه و سن این مناطق کمک کند.

بیشتر بخوانید

سیاه چاله ها، ستارگان در حال رشد را می بلعند باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تلسکوپ هابل کهکشان جدید فوق پراکنده کهکشان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارندگی ها در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، در شبانه روز آینده افزایش ابر ، بارش های پراکنده باران  و در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش پراکنده برف پیش بینی می شود .

امشب در نیمه شرقی و نواحی شرقی استان سمنان دما بین یک تا ۳ درجه کاهش دارد و از بعد از ظهر فردا روند افزایشی دمای هوا آغاز می شود .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر)
  • یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین
  • تصاویر نجومی ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل)
  • تصاویر نجومی ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل)
  • تربیع اول ماه را از دست ندهید
  • کهکشان راه شهیدان قدس/ عبور از راهبرد صبراستراتژیک به بازدارندگی
  • وقوع بارش‌های پراکنده و موقت برای کرمانشاه
  • کهکشان گرداب را رصد کنید
  • ادامه بارندگی ها در استان سمنان
  • ادامه بارندگی ها در سمنان