Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، «علی آزاد» دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی امروز در نشست خبری در آستانه روز ملی ایمنی حمل‌و نقل، اظهار داشت: تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای به ۱۷ هزار نفر در سال رسیده که به وضعیت زیرساخت (جاده) و خطای انسانی (راننده) باز می‌گردد.

وی در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص میزان بودجه نگهداری راه‌ها، گفت: ۸۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش کل راه‌های کشور است که قادر به تخصیص اعتبار بهینه برای نگهداری راه‌ها نیستیم و شاید نیم درصد ارزش راه‌های موجود، برای نگهداری جاده‌ها مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آزاد، مصرف آسفالت برای روکش راه‌ها از ۲۸ میلیون تن در ۱۰ سال اخیر، به ۹ میلیون تن کاهش یافته است.

«محمد بخارایی» مدیرعامل جمعیت ایمنی راه‌ها همچنین در این نشیت گفت: آمار مربوط به وضعیت تصادفات جاده‌ ای به مرحله بحرانی در کشور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند اجرای روکش آسفالت «ایمنی» محسوب می‌شود، گفت: موضوع ایمنی فراتر از روکش کردن آسفالت است و به نگهداری مستمر راه‌ها اعم از نصب نیوجرسی، نصب علائم راهنمایی و... باز می‌گردد.

بخارایی با بیان اینکه حمل‌ونقل بدون حادثه خواسته ما است، گفت: ایمنی حمل و نقل نیازمند عزم ملی است. علت بیشتر سوانح و تا حدود ۷۰ درصد از سوی پلیس، عامل انسانی اعلام شده و انجام کار فرهنگی اقدام زودبازده برای توقف این روند است.

مدیرعامل انجمن ایمنی راه‌ها گفت: منظور از ارتقای سطح فرهنک رانندگی، ارتقای فرهنگ راهسازی، خودروسازی، کنترل نظارت و امداد رسانی نیز است که در مجموع باعث ارتقای فرهنگ ایمنی می‌شود و فقط رانندگان نباید خطاب قرار بگیرند.

بخارایی گفت:۲۵ درصد تلفات سوانح رانندگی به موتورسواران مربوط است. استفاده از فرصت تشکیل شورای عالی ایمنی می‌تواند کمک دهنده باشد، ضمن باید فراکسیون ایمنی راه‌ها در مجلس نیز تشکیل شود.

وی گفت: نتیجه سفرهای جاده‌ای نوروزی بسیار نگران کننده بود و آمار کشته‌ها به بالای هزار نفر رسید و تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز افزایش یافت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نگهداری راه ها نگهداری جاده ها تصادفات جاده ای سوانح رانندگی موتورسواران راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود

 

مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی در جلسه ستاد کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه طبق برنامه هفتم باید ۵۰ درصد از تعداد کشته های تصادفات جادهای کاهش یابد گفت: طبق آمارها باید سالانه ۱۰ درصد از تعداد کشته های تصادفات جاده ای کاسته شود به طوری که باید سالانه ۲ هزار نفر کم تر در جاده های کشور کشته شوند که رسیدن به این آمار بسیار دشوار است.

وی افزود: اقدامات میدانی برای رسیدن به این آمار بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید تمامی دستگاه ها به صورت جهادی تر و هم قسم تر در ستاد و در استان ها، شروع متفاوت تری داشته باشند.

او یادآور شد: نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

 وی افزود: تحقق هدف‌گذاری کاهش ۱۰درصدی برنامه هفتم به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در رأس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف‌گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

 همچنین در این برنامه سردار کمال هادیانفر معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: امسال باید بتوانیم هر جلسه ای که در کمیسیون ایمنی راه ها برگزار می شود باید مصوبات آن توسط دستگاه ها با جدیت بیشتری دنبال شود تا از تصادفات جاده ای در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: باید به کشته های جاده ای کشور حساس باشیم و هر ۶۰ و یا ۷۰ نفری که در جاده های کشور کشته می شوند را جدی بگیری و باید بتوانیم با شرایط موجود این کشته ها را کاهش دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • اجرای ده‌ها طرح عمرانی فعال راهداری در استان مرکزی
  • اجرای ۵۶ طرح عمرانی فعال در حوزه راهداری
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد
  • کلافگی رانندگان از رانندگی در جاده فرسوده آران و بیدگل - ابوزیدآباد + فیلم
  • ۲ فوتی و ۱۰ مصدوم در ۳ تصادف در محور گناوه