Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:31:14 GMT

گروسی: سطح رادیواکتیویته در چرنوبیل غیرطبیعی است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۸۷۲۲

گروسی: سطح رادیواکتیویته در چرنوبیل غیرطبیعی است

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رافائل گروسی روز سه شنبه در جریان بازدید از سایت چرنوبیل به خبرنگاران اظهار داشت: می توانم بگویم که میزان رادیواکتیویته غیرعادی است و ما همه اینها را به صورت روزانه رصد می کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این سایت بین ۲۴ فوریه تا پایان مارس توسط ارتش روسیه اشغال شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نیمه نخست فروردین امسال شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که بدنبال عقب‌نشینی نیروهای روسیه، پرچم اوکراین بر فراز سایت هسته‌ای چرونوبیل برافراشته شد.

این نیروگاه به دلیل فاجعه انفجار اتمی در راکتور چهارم آن در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ شهرت دارد؛ انفجاری که بر اثر آن ۳۰ نفر بی‌درنگ کشته شدند و تا به امروز شمار بسیاری نیز بر اثر ابتلا به تشعشعات حاصل آن جان باختند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه رافائل گروسی اوکراین روسیه رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود

به دنبال اعلام سوئیس برای میزبانی از یک کنفرانس صلح در مورد اوکراین در ماه‌های آینده، پکن تاکید کرد که پیش از برگزاری نشست صلح کار زیادی باید انجام شود.

به گزارش مشرق، لین جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که شی جین‌پینگ رئیس جمهور این کشور از برگزاری یک نشست صلح بین‌المللی در زمان مقتضی و با مشارکت برابر همه طرف‌ها حمایت می‌کند.

لین اضافه کرد: پکن باور دارد که هر مناقشه‌ای باید در نهایت از طریق کانال‌های دیپلماتیک و مذاکره‌های سیاسی حل شود. تنها راه خروج از بحران اوکراین سر میز مذاکره است.

دولت سوئیس به تازگی اعلام کرده است که در نیمه ماه ژوئن (خرداد) میزبان کنفرانس صلح اوکراین با حضور مقام‌های بلندپایه خواهد بود، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از گفتگوی این هفته با شی در پکن، گفت که دو طرف توافق کرده‌اند که «هماهنگی فشرده و مثبتی» برای ترویج این کنفرانس داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این بیانیه استقبال کرد و گفت که چین می‌تواند به ایجاد «صلح عادلانه» برای کشورش کمک کند.

چین و روسیه در سال‌های اخیر همکاری‌های اقتصادی و تماس‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده‌اند و شراکت راهبردی آنها از زمان شروع جنگ اوکراین نزدیک‌تر شده است.

در حالی که چین می‌گوید یک کشور بی‌طرف در مناقشه اوکراین است و حتی به دنبال ایفای نقش میانجی در آن است، به دلیل امتناع از محکوم کردن حمله مسکو مورد انتقاد قرار گرفته است.

شولتس همچنین روز سه‌شنبه گفت که از شی جین‌پینگ خواسته است تا از اهرم‌های خود در رابطه با روسیه برای تحت فشار قرار دادن آن برای پایان دادن به جنگ «بی‌معنا» در اوکراین و خروج نیروهایش استفاده کند.

تلویزیون دولتی چین روز سه‌شنبه همچنین گفت که شی «چهار اصل برای جلوگیری از خارج شدن بحران اوکراین از کنترل و بازگرداندن صلح» را مطرح کرده است.

شی گفت که کشورها باید بر حفظ صلح و ثبات تمرکز کنند و از تلاش برای دستیابی به دستاوردهای خودخواهانه اجتناب کرده و آتش جنگ را شعله‌ور نکنند.

رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد: ما باید شرایطی را برای بازگرداندن صلح ایجاد کنیم و از تشدید تنش‌ها خودداری کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم