Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ازم می‌دانیم تا توسعه مراودات اقتصادی و استفاده از ظرفیت عظیم مرزی را با جدیت محقق کنیم که در این زمینه ایجاد ارتباط بین مسئولان و استفاده دو کشور از ظرفیت یکدیگر را رقم بزنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اظهار داشت: یادآوری مساعدت‌های ایران به جمهوری آذربایجان وظیفه داریم تا با هوشیاری توطئه‌ها و رفتارهای تحریک‌آمیز را برای ایجاد اختلاف میان دو کشور را خنثی کرده و از دشمنان مجال تخریب را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری حفظ تمامیت ارضی آذربایجان و بازگشت تمام مناطق اشغالی است که تاکید مقام معظم رهبری حمایت فوق‌العاده برای آذربایجان رقم خورده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: نقش سفرا در اعتلای روابط کشورها بسیار مهم است که در این زمینه رشد روزافزون ارتباط دو کشور را با جدیت پیگیری می‌کنیم که در این زمینه وظیفه داریم با هوشیاری این گونه توطئه‌ها را خنثی کرده و فتنه‌های دشمنان را خنثی کمیک.

عاملی اظهار کرد: لازم می‌دانیم تا توسعه مراودات اقتصادی و استفاده از ظرفیت عظیم مرزی را با جدیت محقق کنیم که در این زمینه ایجاد ارتباط بین مسئولان و استفاده دو کشور از ظرفیت یکدیگر را رقم بزنیم که در این زمینه استفاده از تمامی جوانب برای تقویت و توسعه روابط دو کشور و ارائه راهکارهای اساسی برای رفع موانع هستیم.

سفر معاون اقتصادی وزارت خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجانمحسن رضایی استعفا نداده/ به درخواست خود از کمیسیون اقتصادی کنار رفته استرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: به دنبال افزایش پرداختی ‌کارگران هستیم

وی تصریح کرد: اقدامات مشترک برای میراث‌های مشترک همچون نظامی گنجوی یک موضوع مهم و اساسی برای تقویت ارتباط دو کشور است.

علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز در ادامه گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی دو کشور برای توسعه روابط جمهوری آذربایجان با ایران وجود دارد و هیچ تهدیدی نمی‌تواند از سوی دولت سوم و خاک آذربایجان ایران را نشانه بگیرد.

وی بیان کرد: رفت و آمد هوایی بین دو کشور با فروکش کردن کرونا هر چه سریع‌تر راه‌اندازی می‌شود که در این زمینه تمهیدات لازم و اساسی اندیشیده شده است.

انتهای پیام/144/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، خاطرنشان کرد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تاثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

دیگر خبرها

  • شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • دیدار کارکنان تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش با امام جمعه اردبیل
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد